Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP + phpBB]Upload problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
Op dit moment maak ik gebruik van phpBB2 met een Attachment mod.
Alleen nu zit ik met het probleem dat als ik een bestand via de mod wil uploaden dat ik gewoon een foutmelding krijg dat ik het bestand niet kan/mag uploaden.

Het vreemde is, als ik dit allemaal lokaal op mijn PC test via een webserver en zo goed als dezelfde database. (Enige verschil zijn een paar aanpassingen in het config gedeelte) En met zo goed als dezelfd files (hetzelfde als met de database) werkt het ineens wel.

De mogelijkheden waarmee ik bestanden kan uploaden via dit forum zijn:
Via PHP en via FTP
Geen van beide werkt op de server en beide werken lokaal. Geen aanpassingen in het upload gedeelte, alleen de configs.

Het gaat hier om het hosting bedrijf Solcon.net

Na meerdere gesprekken met de helpdesk hadden hun ook geen idee wat het kon zijn.
Behalve dan dat er een fout in het upload script moest zitten.
Maar dit konden ze zelf niet testen. Want ze hadden de "kennis" niet om zelf een upload script te maken en deze op de server te testen.

Heeft iemand al eerder zo'n probleem gehad met uploaden?

Het bestandstype waarmee ik test is gewoon het eerste de beste .txt bestand dat ik tegenkom. Vaak een License Agreement.

Lokaal kan ik trouwens wel via de FTP mogelijkheden van het forum naar de externe server uploaden. Maar op de server zelf met exact dezelfde instellingen werkt het NIET.
Na een test of de usergegevens fout waren kreeg ik de melding dat deze gewoon correct zijn.

Richard

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Misschien is de temp map op de server niet goed ingesteld waardoor PHP een temporary file niet kan aanmaken, of misschien ben je vergeten de mappen chmod 777 te geven waardoor deze niet schrijfbaar zijn en er dus gegevens geplaatst kunnen worden.

Icons are overrated

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Heb je dat bestandstype wel toegevoegd aan de lijst van phpBB? Je mag namelijk niet alles uploaden zonder dat je bijv .exe toevoegt in de admin van phpbb. ;)

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
De map is zeker weten CHMODDED naar 777
Dit heb ik meerdere malen gecheckt.

Maar van de temp map weet ik het niet.

.txt files mag ik gewoon uploaden dus dit klopt wel.

[ Voor 19% gewijzigd door richardboer op 07-09-2007 18:55 ]

Richard

Verwijderd

Kun je niet beter de maker van die mod benaderen? Dit heeft verdraaide weinig met Programming te maken...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat afterlife zegt dus. Dit heeft niks met zelf ontwikkelen te maken. phpBB heeft een prima support forum en ook de maker van de mod zal je vast wel kunnen helpen.

In Programming draait het om het zelf programmeren. Support op software geschreven door anderen geven we hier niet :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.