Ik zit (weer) met een vreselijk frustrerend probleem, en waar ik nog het meeste van baal is dat ik er na 4 uur nog niet uit ben.
Ik heb nu 3 klassen met elkaar communiceren
GUI (opbouw van de GUI en regeling van actionlisteners)
WriteController (ophalen van bestandsnaam, directory, en mogelijkheid om te schrijven)
WriteDataHTML (het schrijven van data uit de tabel naar een html bestand)
Waar het probleem zit.. ik roep de tabelgegevens aan vanuit de GUI, direct naar WriteDataHTML
Gegevens van het ophalen van de bestandsnaam en directory wordt vanuit de GUI (actionlistener) via de WriteController (ophalen gegevens) naar de WriteDataHTML gestuurd.
In principe is de WriteDataHTML in het bezit van de gegevens om een html bestand weg te schrijven.
Hier loopt het echter vast
de printlines in de methode Basis() worden correct geprint, dezelfde printlines in de methode wegSchrijven geven respectievelijk 0 en NullPointerException.
Dit zijn 2 methoden binnen de WriteDataHTML, welke bij elkaar de gegevens bevatten. de methode wegSchrijven() voert daadwerkelijk het schrijven uit. De gegevens die hij via de Controller krijgt komen correct binnen, de tabelgegevens krijgt de klasse via de methode Basis() binnen.
Nu lijkt het echter alsof de variabelen van Basis() niet bij wegSchrijven() naar binnen kunnen.
Alle variabelen zijn in de Constructor als private gedeclareerd.
Ik heb hetzelfde idee gedaan met 2 testklassen en het binnenhalen van variabele gegevens van methode1 naar methode2 is toen wel gelukt...
Er zal wel weer ergens een domme fout in zitten, maar dat ben ik nu wel gewend
Ik heb nu 3 klassen met elkaar communiceren
GUI (opbouw van de GUI en regeling van actionlisteners)
WriteController (ophalen van bestandsnaam, directory, en mogelijkheid om te schrijven)
WriteDataHTML (het schrijven van data uit de tabel naar een html bestand)
Waar het probleem zit.. ik roep de tabelgegevens aan vanuit de GUI, direct naar WriteDataHTML
Gegevens van het ophalen van de bestandsnaam en directory wordt vanuit de GUI (actionlistener) via de WriteController (ophalen gegevens) naar de WriteDataHTML gestuurd.
In principe is de WriteDataHTML in het bezit van de gegevens om een html bestand weg te schrijven.
Hier loopt het echter vast
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| public void Basis(JTable table, String[] columns, int rows, String date) { tableHTML = table; columnsHTML = columns; rowsHTML = rows; dateHTML = date; System.out.println("DEBUG: Basis Rowcount; " + rowsHTML); System.out.println("DEBUG: Basis Column; " + columnsHTML[0]); } public void wegSchrijven(String strSavepath, String strHTMLFileName) { System.out.println("DEBUG: wegSchrijven Rowcount; " + rowsHTML); System.out.println("DEBUG: wegSchrijven Column; " + columnsHTML[0]); |
de printlines in de methode Basis() worden correct geprint, dezelfde printlines in de methode wegSchrijven geven respectievelijk 0 en NullPointerException.
Dit zijn 2 methoden binnen de WriteDataHTML, welke bij elkaar de gegevens bevatten. de methode wegSchrijven() voert daadwerkelijk het schrijven uit. De gegevens die hij via de Controller krijgt komen correct binnen, de tabelgegevens krijgt de klasse via de methode Basis() binnen.
Nu lijkt het echter alsof de variabelen van Basis() niet bij wegSchrijven() naar binnen kunnen.
Alle variabelen zijn in de Constructor als private gedeclareerd.
Ik heb hetzelfde idee gedaan met 2 testklassen en het binnenhalen van variabele gegevens van methode1 naar methode2 is toen wel gelukt...
Er zal wel weer ergens een domme fout in zitten, maar dat ben ik nu wel gewend
[ Voor 3% gewijzigd door Teeno op 07-09-2007 17:03 ]