Toon posts:

police quest 4 van een abandone-site

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb dit spelletje altijd al eens willen hebben en ben daarom eens op zoek gegaan naar abandone warez site's. (hopend dat dit legaal is). Ik heb meerdere ZIP en .ace bestanden gevonden van pq4, maar ze doen allemaal vaag bij de installatie.

Als error krijg ik: " your current display driver is not supported by this game. you can install a different driver by selecting the appropriate options from Windows Setup. you may also exit windows and install and play the game under DOS.

Hoe moet ik dit veranderen? (spelen onder DOS helpt trouwens niet).
heeft iemand tips?
bedankt.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:27

Rexomnium

Vincam aut moriar

opnieuw opstarten, f8 drukken bij "windows wordt gestart" dan voor optie 5 kiezen

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus niet omdat hij dan zegt dat het spel alleen onder windows draait.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan moet je de DOS versie zoeken :) Die Windows versie is voor Windows 3.1

Verwijderd

Topicstarter
maar er is ook een setup voor windows. ik neem aan dat deze ook wel onder win98 draait. en dan krijg ik dus die error die ik hierboven heb getypt. misschien kan ik 'm ff naar jullie toe icq, dat jullie er ff naar kijken?

Verwijderd

Topicstarter
is het dan misschien mogelijk het spel te 'foppen', zodat het denkt dat ik win 3.1 draai?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Noop, het spel kijkt naar de ini, cfg en dll files. Die zijn nu eenmaal anders in win9x...

Je kunt windows 3.1(1) installeren als 2e OS om te proberen, maar dat is niet echt een aanrader.

Bericht hierboven

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:43

Theeboon

theebonen bestaan!

De PQ4 cd heeft de DOS en Windows versie.
Dus waarschijnlijk heb je een brakke rip dan :)

Maar 3.11-proggies werken toch meestal wel in Windhoos?
King's Quest 7 werkte ook nog enzo.. en Torin's Passage..

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
dat blijkt maar weer eens :( !

toch stond er bij dat het programma was voor win 3.1/95/98...erg vreemd dus

als iemand wel een goed adresje heeft zou diegene hem dan kunnen mailen, of ff een berichtje sturen via de icq?..alvast bedankt!!!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het feit dat ie over Windows Setup praat geeft toch wel een heel sterke hint dat het alleen met Windows 3.1 werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

<ZUCHT>

ik geef het op :(

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb inmiddels een werkende pq4.ace gevonden

nou heb ik een paar vraagjes:
ik draai XP is het normaal dat je de dialogen niet hoort en dus alleen maar kan meelezen, of moet je de stemmen ook kunnen horen

hoe krijg je een geselecteerd item weer weg zodat je niks draagt

en, nu bevind ik me misschien op een grijs vlak, zouden jullie me een pdf'je van de hintbooks van sierra kunnen sturen? want die heb ik nml nodig om bepaalde logincodes te vinden.

Ik heb de heilige google al geprobeerd maar daar kreeg ik alleen walktroughs, en die wil ik niet

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04
SLOTJUH!!!!!!!!

altijd al eens willen zeggen

Catch a smile out there!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 31 januari 2002 12:59 schreef Haemorrhage het volgende:
SLOTJUH!!!!!!!!

altijd al eens willen zeggen
En je hebt dit zeker nog niet gelezen:
[topic=396168/1/25]

Pech gehad.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 14:02 schreef polaris het volgende:

[..]

En je hebt dit zeker nog niet gelezen:
[topic=396168/1/25]

Pech gehad.
Heej bedankt voor de melding ik had het ook nog niet gelezen. Goeie zaak vind ik. Nu is dit meteen ook zo'n nutteloze off-topic reply eigenlijk, dus ik zal er nog wat voor de topicstarter aan toevoegen.

Met name dan even het volgende: abandon-warez is een sprookje, een fabeltje. Er zijn slechts zeer weinig gamesfabrikanten die daadwerkelijk hun oude spellen als freeware vrijgeven, en ik weet vrijwel zeker dat dat bij Sierra niet zo is. Hun oude spellen worden nog steeds als bundels verkocht. De meeste abandon-warez sites zijn dus net zo illegaal als hun volwassen broertjes. In principe is dit topic dus *not* done, en valt het onder warez.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Haemorrhage: een niet-officiële waarschuwing, wil je alsjeblieft niet meer 'SLOTJE SLOTJE' roepen? Meld het gewoon in SU, dank je.

Verder gaat dit draadje dicht, want ik verwacht niet dat Sierra die dingen, inclusief handleiding, voor niks prijsgeeft.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.