[Mac OS X] Streamen naar een PS3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik overweeg al een tijdje een PS3 aan te schaffen. Laatst heb ik er mee zitten spelen en ik vind het echt een mooi apparaat met erg veel mogelijkheden. Eén van deze mogelijkheden is het streamen van foto's, audio en video via het DLNA protocol. Hiervan zou ik graag gebruik gaan maken, maar het blijkt lastig hier goede software voor te vinden voor Mac OS X.

Na enig zoekwerk heb ik de volgende programma's gevonden:

- Elgato Eyeconnect (voor €49,95)
- Twonkymedia (voor €29,95)
- Mediatomb (gratis, maar lastige installatie)

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van deze software i.s.m. een PS3?

Verwijderd

Het Elgato systeem werkt het beste :) gebruik ik ook.

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Nou Elgato werkt echt ruk :S
kan geen 1 van mij Mpg's clips die ik op mijn hd heb staan streamen

Verwijderd

Geweldig werkt het idd niet, maar de anderen werken hier helemaal niet...

Ik heb nog geen stream prog gevonden wat 100% werkt.

• -Mous-
Cain69 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:55:
Nou Elgato werkt echt ruk :S
kan geen 1 van mij Mpg's clips die ik op mijn hd heb staan streamen
Weet je ook waarom je niet kan streamen? Is het formaat niet goed of is de verbinding niet goed? Ik ben namelijk best bereid om alles om te zetten naar mp4 o.i.d., maar als het de verbinding is die niet werkt vind ik het een groter probleem.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:17:
Geweldig werkt het idd niet, maar de anderen werken hier helemaal niet...

Ik heb nog geen stream prog gevonden wat 100% werkt.
Kan je hier wat meer details over geven? Wat werkt er niet geweldig?
edit:
Ik heb trouwens nog een vraag: kan je ook bestanden kopieren naar de harde schijf van de PS3, of kan je alleen streamen? Dat is me namelijk ook nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door -Mous- op 07-09-2007 23:39 ]

Verwijderd

je kan bestanden via de PS3 downloaden vanaf je computer.

Heb het 2maanden geleden getest voor het laatst, maar toen werkte het niet echt lekker, streams werken niet altijd goed etc. als ik deze week tijd heb zal ik het nog eens testen.

• -Mous-
Nou, mijn pa heeft dit weekend een HDtv gekocht, dus ik kon de verleiding niet meer weerstaan. Ik heb zaterdag meteen een PS3 gehaald. :-) Na wat testen (een zondagje) zijn hier mijn resultaten.

Eyeconnect werkt op zich netjes, maar is erg duur voor wat het te bieden heeft. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Twonkymedia. Dat is iets goedkoper, maar werkt ook minder lekker dan Eyeconnect.

Mediatomb kreeg ik de eerste keer niet eens netjes geinstalleerd (na meer dan een uur gerommel), dus dat is voor mij al een afknapper.

Eén andere optie die ik nog niet had gemeld was Windows te gebruiken. Dat bleek aanzienlijk makkelijker te gaan (en zonder extra kosten, aangezien Windows al geinstalleerd stond). Gewoon in Windows Media Player 11 in de opties sharing inschakelen en gaan met die banaan. Scheelt een hoop frustratie.

Jammer dat er voor OS X nog geen gratis alternatief is dat goed werkt. Ik zal de komende tijd zeker het internet afstruinen, want er staat vast wel iemand op die iets leuks kan programmeren.
Pagina: 1