Ik heb nog nooit een cpu overgeklokt en ik wil het gaan proberen met een oude cpu nl. een cyrix 200:r... Weet iemand hoe ik dat moet doen??? Alvast bedankt!8-)
Verwijderd
sorry voor mijn reactie, ik had je vraag niet goed gelezen. Kijk eerst eens in je bios of je de multiplier, of de bus speed of het core voltage kunt veranderen, ik denk het niet, maar toch. kijk op je moederbord of je de multiplier met jumpertjes kunt verzetten. verder moet je de temperatuur van je processor in de gaten houden.
AMD AURONOp zondag 11 februari 2001 14:11 schreef Tommyerd het volgende:
get alive, buy a bag ofzo, koop gewoon iets nieuws
Koop gewoon een AURON ben je van het gezeur of net zo als tommyerd of is het dommerd
Cyrixen zijn erg moeilijk te klokken aangezien de fabrikant die dingen al helemaal op hun uitserste heeft gezet...
Klinkt misschien heel erg dom, maareh... wtf is een Auron ??? (dus echt noooit van gehoord)Op zondag 11 februari 2001 14:15 schreef SaURoN het volgende:
[..]
AMD AURON
Koop gewoon een AURON ben je van het gezeur of net zo als tommyerd of is het dommerd
![]()
By each crime and every kindness, we birth our future
Verwijderd
Een cyrix 200 draait niet werkelijk op 200MHz, maar op iets als 2,5x66. Probeer de multi-plier eens in te stellen op 3.
Cyrix 200 draait op 166MHz...Op zondag 11 februari 2001 16:33 schreef Marq het volgende:
Een cyrix 200 draait niet werkelijk op 200MHz, maar op iets als 2,5x66. Probeer de multi-plier eens in te stellen op 3.
Heb zelfs nog ergens zo'n brak ding liggen
Verwijderd
Hmm, een cx overklokken moet je echt voorzichtig doen (temp in de gaten houden)
Anders gaattie praten. Dan zegtie "ploef", vraag maar aan mij
Anders gaattie praten. Dan zegtie "ploef", vraag maar aan mij
Cyrix is een leuk proefgeval voor je waterkoelingsprojecten... Als het je lukt om 10MHz bij zo'n ding op te krijgen mbv waterkoeling, is je project geslaagd 
Nu ff serieus: Is het een 6x86MX of een normale 6x86? laatste kan nml geen halve multipliers aan en draait op 2x75...
Nu ff serieus: Is het een 6x86MX of een normale 6x86? laatste kan nml geen halve multipliers aan en draait op 2x75...
Het is een " Cyrix 6x86L-PR200GP " jaja het is wat:) maar hoe verander ik de multiplier, waar zit dat ofzo, want dit is de 1ste keer dat ik een cpu ga overklokken...
Mijn ouwe Cyrix 166 heeft anders een hele tijd op 200 gelopen. De warmte-afgifte zullen we het maar niet over hebben, je kreeg in 1 keer een blaar op je vingers als je aan de heatsink voelde
Fun while it lasted: World Community Grid!
houd er wel even rekening mee dat cyrix anders met de Mhz telling omgaat:z
bv. een cyrix 233Mhz draait op :
fsb : 75mhz
multiplier op 2.5x
75x2.5= 188Mhz !
233 - 188 = 45
166 + 45 = 211Mhz
Dus je cyrix(je) heeft wel op +-200Mhz gelopen
( kan het ook fout hebben
)
en het overclocken op mijn cyrixje ging best
bv. een cyrix 233Mhz draait op :
fsb : 75mhz
multiplier op 2.5x
75x2.5= 188Mhz !
233 - 188 = 45
166 + 45 = 211Mhz
Dus je cyrix(je) heeft wel op +-200Mhz gelopen
( kan het ook fout hebben
en het overclocken op mijn cyrixje ging best
Ik moest het met jumpertjes doen, check je manual, daar staat het in, en anders staat het wel op de site van je mobofabrikant. De mijne draaide eerst op 66 x 2,5 en na het overclocken op 83 x 2,5. Dat is toch een performancewinst van 20%
Fun while it lasted: World Community Grid!
Wat voor een mobo heb je?
dan kunnen wij ff kijken
, maar anders mot je op je mobo,met jumpers gaan kloten, en das irri.
En ik wens je verder veel SUC6 met dat ding, want als ie overclockbaar was, dan had CYRIX dat zelf al wel gedaan!!!>:)>:)
hehe, dat had er op gestaan: IBm Cyrix PR266 (3,5 x 75)
Let vorral; op die PR, das echt vette
dat betekent Performance Rating.
Houd in: hij is even snel als een Pentium 1 op die kloksnelheid.
Voorbeeld: Ik heb een celly 927, met een PR van 1114, dus hij is even snel als een Pentium 1 op 1114 mhz......
maar vraag niet aan mij waarop ze dat baseren, ik denk op het ALu gedeelte, (reken), in elk geval niet op de FPU ( Floating Point Unit , 3d gedeelte )
oke, beetje te veel gelult maar boeie.....
Mzzl
dan kunnen wij ff kijken
En ik wens je verder veel SUC6 met dat ding, want als ie overclockbaar was, dan had CYRIX dat zelf al wel gedaan!!!>:)>:)
hehe, dat had er op gestaan: IBm Cyrix PR266 (3,5 x 75)
Let vorral; op die PR, das echt vette
dat betekent Performance Rating.
Houd in: hij is even snel als een Pentium 1 op die kloksnelheid.
Voorbeeld: Ik heb een celly 927, met een PR van 1114, dus hij is even snel als een Pentium 1 op 1114 mhz......
maar vraag niet aan mij waarop ze dat baseren, ik denk op het ALu gedeelte, (reken), in elk geval niet op de FPU ( Floating Point Unit , 3d gedeelte )
oke, beetje te veel gelult maar boeie.....
Mzzl
[quote]Op maandag 12 februari 2001 08:32 schreef henri het volgende:
dan kunnen wij ff kijken
, maar anders mot je op je mobo,met jumpers gaan kloten, en das irri.[quote]
Ik heb een echte TX ... Pro chipset, alleen heb ik geen manual van dat kreng en wat het precieze merk is ken ik ook niet vinden...
dan kunnen wij ff kijken
Ik heb een echte TX ... Pro chipset, alleen heb ik geen manual van dat kreng en wat het precieze merk is ken ik ook niet vinden...
[quote]
Op maandag 12 februari 2001 16:56 schreef Lomu het volgende:
dan kunnen wij ff kijken
, maar anders mot je op je mobo,met jumpers gaan kloten, en das irri.
Op maandag 12 februari 2001 16:56 schreef Lomu het volgende:
dan kunnen wij ff kijken
Welk merk? in die tijd kon je namelijk zon beetje alleen met Abit Jumperless overklokkenIk heb een echte TX ... Pro chipset, alleen heb ik geen manual van dat kreng en wat het precieze merk is ken ik ook niet vinden...
Ik heb eens een Cyrix M2-300 overgeklokt naar 333 Mhz, werkte meteen vet instabiel
Catch a smile out there!
K heb nog ff goed gekeken, maar t enigste merkje dat ik op men mobo kon vinden was american megatrends...maybe it is the right label, maybe not..........................
ik heb een Qdi P51430TX Titanium IB
met een speedeasy bios ofzo ik heb er dan een functie staat(in m'n bios) ;
' SpeedEasy CPU Setup '
kan ik alles gemakkelijk instellen
en als jij dat niet hebt dan kan je het altijd nog met jumpertjes probeeren 
p.s Tipje : zorg wel voor een goede cooler als je hem hebt overgeclockt want anders smelt je kast
Succes!
met een speedeasy bios ofzo ik heb er dan een functie staat(in m'n bios) ;
' SpeedEasy CPU Setup '
p.s Tipje : zorg wel voor een goede cooler als je hem hebt overgeclockt want anders smelt je kast
Succes!
Pagina: 1