Toon posts:

Internet verbinding maken via Speedtouch 546 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste ADSL-kenners,
Als volslagen leek op ADSL-gebied probeer ik een ADSL-Comfort internet abonnement van Speedlinq via het KPN netwerk aan te sluiten.

Het is mij gelukt om het bijgeleverde Speedtouch 546 modem via een spiltter aan te sluiten en de automatische installatiewizzard “ST5xx_R6x_config_nl_v6.exe” uit te voeren. Kennelijk met succes want alle drie de lampjes Power, System en DSL lichten op en er verschijnt een LAN icoontje in mijn taakbalk.

Het probleem is alleen dat ik geen internetverbinding heb. Het Internetlampje van het modem blijft uit, wat ik ook prebeer.

Kan iemand mij eenvoudig uitleggen wat ik moet doen om verbinding te krijgen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
al een easy setup uitgevoerd op de modempagina? blijkbaar is je modem nog niet geconfigureerd voor internet. modempagina is bereikbaar op 192.168.1.254

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:53:
al een easy setup uitgevoerd op de modempagina? blijkbaar is je modem nog niet geconfigureerd voor internet. modempagina is bereikbaar op 192.168.1.254
Bedankt voor de reactie maar begrijp ik nou goed dat ik ook zonder werkende internetverbinding de `modempagina` - wat dat ook mag zijn - kan bereiken.?

Als dat een noodzakelijke stap is in de installatie dan rijst wel de vraag waarom de installatiewizzard van Speedlinq aangaf dat de installatie voltooid was.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Modem aansluiten via UTP, dan zou je als het goed is een IP moeten krijgen van de DHCP in het modem. Dan kan je naar 192.168.1.254 om je instellingen goed te zetten of om te kijken waarom de boel niet connect. Of idd de easy setup nog een keertje doorlopen met de goede instellingen..

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 07-09-2007 17:36 ]

Verwijderd

grappig, dit probleem heb ik ook gehad, met mij tot afgelopen vrijdag nog goed werkende modem.
na kontakt met mijn provider speedlinq, kwamen we achter het probleem.
mijn zoon had het modem gereset naar de fabrieksinstellingen.
bij de WAN-instelling stond het modem op vpi 8 en vci 35.
bij speedlinq was dit vpi 0 en vci 34.
na opnieuw starten werkte het geheel als tevoren.
de vpi/vci instellingen horen bij het netwerk waarop je bent aangesloten, in mijn geval KPN/babyxl

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:16:
grappig, dit probleem heb ik ook gehad, met mij tot afgelopen vrijdag nog goed werkende modem.
na kontakt met mijn provider speedlinq, kwamen we achter het probleem.
mijn zoon had het modem gereset naar de fabrieksinstellingen.
bij de WAN-instelling stond het modem op vpi 8 en vci 35.
bij speedlinq was dit vpi 0 en vci 34.
na opnieuw starten werkte het geheel als tevoren.
de vpi/vci instellingen horen bij het netwerk waarop je bent aangesloten, in mijn geval KPN/babyxl
onnozel, maar ik zie nu pas dat het hier ook om Speedlinq gaat,
ik was op zoek naar info over de speedtouch 546, vandaar dat ik hier verzeild raakte.
als je kijkt op de site van speedlinq zelf zoek dan even onder de faqs naar de juiste modeminstellingen of Google even naar "speedlinq modeminstellingen)" speedlinq stuurt uit zichzelf (in mijn geval) geen instellingen mee, die zitten voorgeconfigureerd in het modem en je raakt ze kwijt als je bv. reset of nieuwe firmware hebt geinstalleerd.
zoals ik al melde waren bij mij de vpi/vci instellingen de oorzaak van het probleem.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 14:37
Dat internetlampje brand niet ;) Klopt... Hier heeft hij al die jaren dat ik hem heb pas 1 keer gebrand. Toen hij plotseling het externe IP na een reset van de config aan een willekeurige pc had toegewezen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken maar het probleem is inmiddels opgelost en wel als volgt:

Vrijdag belde ik de helpdesk van Speedlinq. In no time had ik een medewerker aan de lijn die van wanten wist.
Binnen een paar muisklikken had ik dan ook een werkende internetverbinding.

Start> Instellingen> Netwerkverbindingen> Lan-verbinding> Eigenschappen> Internetprotocol markeren >Eigenschappen> Zowel IP adres als DNS-serveradressen op automatisch zetten> Ok> Ok en klaar is kees!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dat klinkt als een heel ander probleem dan het probleem dat jij schetst.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:31:
Dat klinkt als een heel ander probleem dan het probleem dat jij schetst.
Dan heb ik jullie als onwetende kennelijk op het verkeerde been gezet. Dat spijt me. Alleen weet ik nog niet wat ik verkeerd heb gedaan.
De discussie mag wat mij betreft worden gesloten want het probleem is uiteindelijk toch opgelost.
Pagina: 1