Office 2007 Licentie perikelen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 19:19
Ik sta op het punt om via Surfspot een Office 2007 licentie aan te schaffen. het betreft de volgende DVD:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MS Office Enterprise 2007 NL (SL) 

- De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld
  is voor gebruik thuis door studenten en basisschoolleerlingen.
- MS Office Enterprise 2007 NL kent een eeuwigdurend gebruiksrecht,
  dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een
  instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag
  blijven maken.

Over vier maanden hoop ik af te studeren. Hierboven te lezen is dat deze licentie dan nog gewoon geldig is. Maargoed, dat geloof ik wel. Mijn vraag is eigenlijk hoe het werkt met het daadwerkelijk installeren van het pakket. Kijk, nu installeer ik het bijvoorbeeld op m'n huidige computer. Ik ga ervan uit dat ik het pakket dan ook (over internet/telefonisch) moet activeren. Over een jaar of twee koop ik een nieuwe computer, wat dan? Kan ik dan nog steeds gebruik maken van deze software? En hoe gaat dit in z'n werk?

[edit]
Na het lezen van deze thread is het me niet duidelijk geworden. Ik wil dus gewoon legaal gebruik kunnen maken van Office Update enzo. Eventueel op meerdere computers (waarvan ik de enige eigenaar/gebruiker ben)

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 07-09-2007 13:37 ]

• smeerbartje
Niemand dit dit ogenschijnlijke makkelijke vraagje even kan beantwoorden? Ik heb gezocht op Microsoft.com en Office support enzo, maar deze vraag is veel te specifiek.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Volgens de licentie moet je zodra je afgestudeerd bent de software weer verwijderen.
Het leuke is dat microsoft dit nooit of de nimmer kan of mag controleren.

Studeer je nog is het legaal, studeer je niet meer dan is het illegaal geworden.
Het zal echter altijd blijven werken, ja ook de updates.
Op meerdere pc's installeren mag niet bij deze licentie... (ik weet niet eens of het wel mogelijk is).

Zo duidelijk genoeg? :)

[ Voor 36% gewijzigd door job op 08-09-2007 11:35 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zou geen probleem moeten zijn.

Dat andere topic gaat over 2 machines tegelijkertijd, je moet het (natuurlijk) eerst van machine 1 afgooien voor het op machine 2 wordt geinstalleerd. Als je te vaak hebt geactiveerd zal je het wel telefonisch moeten doen, maar ook dat lijkt me pas de probleme.

Bij twijfel kan je ook bellen met de mensen die het het beste weten :P

edit:
job schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:32:
Volgens de licentie moet je zodra je afgestudeerd bent de software weer verwijderen.
Het leuke is dat microsoft dit nooit of de nimmer kan of mag controleren.

Studeer je nog is het legaal, studeer je niet meer dan is het illegaal geworden.
Op meerdere pc's installeren is volgens mij niet mogelijk bij deze licentie... maar dat zal je wel bij de voorwaarden kunnen vinden.

Zo duidelijk genoeg? :)
Nee, omdat dat niet het geval meer is: zie de quote in de topicstart ;)

[ Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 08-09-2007 11:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• smeerbartje
code:
1
MS Office Enterprise 2007 NL kent een eeuwigdurend gebruiksrecht
job schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:32:
Je hebt de startpost niet goed gelezen. Daar staat duidelijk dat de lincentie ook na studententijd nog actief is. Het ging mij dus om het maximum aantal keren dat je het product mag activeren. Uiteraard wel na de-installatie op een andere computer.

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 08-09-2007 11:37 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Aah verrek, ik heb de oude studentenlicentie nog in m'n hoofd zitten. (of ik ben in de war :P).
Pagina: 1