Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://jarod.nl/got/hp_ipaq_topic_banner.png

HP komt binnenkort met een aantal nieuwe toestellen. Eén hiervan is de:

HP iPAQ 610/614 Business Navigator

Overview:
The iPAQ 610/614 Business Navigator is a 3G mobile phone with GPS navigation capable of one-handed operation. With high-speed wireless access and the ability to run enterprise applications, it allows you to move your business forward turn-by-turn.
De iPAQ 614 Business Navigator is een 3G mobiele telefoon met GPS-navigatie. Met snelle draadloze toegang 1,2,3,4 en ondersteuning voor bedrijfsapplicaties helpt hij uw bedrijf vooruit, stap voor stap.
Features:
Operate single-handedly:
• Easily scroll through email, zoom in/out of maps, or navigate through files with the Smart Touch navigational wheel. Use your voice to perform common tasks with HP Voice Commander and reply to email with HP Voice Reply.

Use as a mobile phone and GPS navigation device:
• Use your phone globally via 3G and Quad-band wireless technology. Find your way with integrated navigation capabilities and the enhanced performance of Assisted GPS.

View your work easily on the large touch screen display:
• Switch easily from portrait to landscape display modes for enhanced visibility.

Use as a high-speed PC modem with HP Device Connect:
• Access the Internet with your notebook or PC over high-speed HSDPA using HP iPAQ Device Connect.

Run business-class mobile applications:
• Use mobile versions of familiar business tools such as Word, Excel, PowerPoint, and Outlook.
• Gemakkelijk door e-mails lopen, in-/uitzoomen op kaarten of navigeren door bestanden met het Smart Touch navigatiewieltje. Veelgebruikte taken uitvoeren met spraakcommando's in HP Voice Commander en e-mail beantwoorden met HP Voice Reply.

• De telefoon is wereldwijd te gebruiken via 3G en quad-band draadloze technologie. Gemakkelijk de weg vinden met geïntegreerde navigatiefuncties 5 en verbeterd Assisted GPS.

• Gemakkelijk wisselen tussen portrait- en landscapemodus om comfortabel te kijken.

• Toegang tot het internet met een notebook of pc via high-speed HSDPA met HP iPAQ Device Connect.

• U beschikt over mobiele versies van vertrouwde zakelijke tools als Word, Excel, PowerPoint en Outlook.
Specificaties:
  • Microsoft® Windows Mobile® 6 Professional
  • Marvell PXA270 processor 520 MHz
  • 128 MB SDRAM
  • 256 MB Flash ROM
  • Integrated microphone, receiver, speaker and stereo headphone jack
  • 2.8-inch Transflective color TFT 240 x 320 pixel touch screen with LED backlight
  • Smart Touch Wheel, 3-way thumb wheel, touch screen, and 12-key numeric pad
  • USB 2.0 client for sync/data/charge
  • 64-bit Micro SD card slot, toevoeging: Micro SDHC kaartjes worden ook ondersteund
  • 3 Megapixel, autofocus, 4X digital zoom camera
  • Integrated GPS
  • Dimensions: 60.3 x17.5 x 117 mm
  • Weight: 145 g
  • Removable/rechargeable 1590 mAh Lithium-polymer
Connectivity:
  • 802.11b/g with WPA2 security
  • Bluetooth 2.0 with EDR
  • Tri-band HSDPA 3.6/7.2
  • Quad-band GSM/GPRS/EDGE
Software:
  • Microsoft Office Outlook Mobile
  • Microsoft Office Mobile
  • Internet Explorer Mobile
  • Windows Media Player Mobile
  • Microsoft ActiveSync
  • Phone Dialer
  • Voice Notes
  • Calculator
  • Solitaire
  • Bubble Breaker
  • Microsoft Live Messenger
  • Microsoft Live Search
Reviews:

Verdere info:
Adviesprijs: $599 (US) en € 599 (EU)

pricewatch: HP iPAQ 614c

UK versie op dit moment beschikbaar, NL versie wordt eind april/begin mei verwacht bij een groot aantal winkels.

Filmpjes van de telefoon PPCphone in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=hfyRIGekTVQ&NR=1
http://www.youtube.com/wa...KQYQ&mode=related&search=
http://www.intomobile.com...aq-610614-demo-video.html

Modellen HP iPAQ 600 Series

HP iPAQ 610 Business Navigator – without camera
FA986AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA986AA#ABC Canada
FA986AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA986AA#AC4 Brazil
FA986AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612 Business Navigator – without camera
FA987AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries without IOT
FB063AA#ACJ India

HP iPAQ 614 Business Navigator – without camera
FA988AA#AB7 Greece
FA988AA#AB8 Turkey
FA988AA#AB9 Portugal
FA988AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AA#ABE Spain
FA988AA#ABF France
FA988AA#ABH Netherlands
FA988AA#ABN Norway
FA988AA#ABS Sweden
FA988AA#ABY Denmark
FA988AA#ABZ Italy
FA988AA#ACB Russia
FA988AA#AKB Czech
FA988AA#AKC Hungary
FA988AA#AKD Poland
Top Value
FA988AT#AB7 Greece
FA988AT#AB8 Turkey
FA988AT#AB9 Portugal
FA988AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AT#ABE Spain
FA988AT#ABF France
FA988AT#ABH Netherlands
FA988AT#ABN Norway
FA988AT#ABS Sweden
FA988AT#ABY Denmark
FA988AT#ABZ Italy
FA988AT#ACB Russia
FA988AT#AKB Czech
FA988AT#AKC Hungary

HP iPAQ 610c Business Navigator – with camera
FA990AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA990AA#ABC Canada
FA990AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA990AA#AC4 Brazil
FA990AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612c Business Navigator – with camera
FA991AA#AB0 Taiwan
FA991AA#AB1 Korea
FA991AA#AB5 Hong Kong
FA991AA#ABG Australia, New Zealand
FA991AA#ABJ Japan
FA991AA#ARE Malaysia
FA991AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries w/o IOT
FB062AA#ACJ India

HP iPAQ 614c Business Navigator – with camera
FA992AA#AB7 Greece
FA992AA#AB8 Turkey
FA992AA#AB9 Portugal
FA992AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AA#ABE Spain
FA992AA#ABF France
FA992AA#ABH Netherlands
FA992AA#ABN Norway
FA992AA#ABS Sweden
FA992AA#ABV Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Bahrain, Qatar, Yemen, Oman, Lebanon, Jordan
FA992AA#ABY Denmark
FA992AA#ABZ Italy
FA992AA#ACB Russia
FA992AA#AKB Czech
FA992AA#AKC Hungary
FA992AA#AKD Poland
Top Value
FA992AT#AB7 Greece
FA992AT#AB8 Turkey
FA992AT#AB9 Portugal
FA992AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AT#ABE Spain
FA992AT#ABF France
FA992AT#ABH Netherlands
FA992AT#ABN Norway
FA992AT#ABS Sweden
FA992AT#ABY Denmark
FA992AT#ABZ Italy
FA992AT#ACB Russia
FA992AT#AKB Czech
FA992AT#AKC Hungary
FA992AT#AKD Poland
HP iPAQ 600 Series Business Messenger (Worldwide Specs)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://jarod.nl/got/hp_ipaq_610.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jarod.nl/got/ipaq_614c_navigatie.jpg

Meer foto's (met dank aan PcDealer):

Afbeeldingslocatie: http://jarod.nl/got/600-series_van_links_in_een_hoek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jarod.nl/got/600-series_van_voor_hp-today.jpg
Foto's gemaakt met de iPAQ 614c
Foto één (met dank aan boefje1979)
Foto twee (met dank aan boefje1979)
Foto drie (met dank aan boefje1979)
Foto vier (met dank aan boefje1979)

[ Voor 57% gewijzigd door Jarod op 18-04-2008 16:25 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
De reden dat ik dit topic plaats is dat ik al een tijdje aan het rondkijken ben voor een smartphone/telefoon/PPCphone. IN eerste instantie vond ik de HTC P3300 of de HTC S710 wel interessant, maar bij de HTC P3300 ben ik bang dat ik het toetsenbord ga missen. Bij de S710 zit wel een volledig toetsenbord, maar dat heb ik waarschijnlijk ook niet nodig, ik heb liever een wat dunnere telefoon met alleen een standaard toetsenbord, dan een dikkere telefoon/smartphone/PPCphone met een volledig toetsenbord.

Ook de nieuwe feature, het 'smart touch navigational wheel' lijkt mij wel een interessante feature.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarod op 09-10-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk dat het niet anders werkt dan op de iPod. Maar wat ook interresant zou zijn, dat hiermee door het alfabet heen kan scrollen. Misschien een snellere manier van invoer.. zonder toetsenbord.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 08:42
Jarod schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:21:
knip....ik heb liever een wat dunnere telefoon met alleen een standaard toetsenbord, dan een dikkere telefoon met een volledig toetsenbord....knip
Waarom ga je niet voor de HTC Tytn II (aka Kaiser aka P4550)? Die heeft alles inzich m.u.v. van de smart touch navigation wheel. De TytnII is net zo groot (afmetingen TytnII: 112 mm (l) X 59 mm (b) X 19 mm (d) tegen over de iPAQ 117 x 60.3 x 17.5 mm) en dan heb 'gratis' een volledig toetsenbord. Net zo handy.

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
ajpohv schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:42:
[...]

Waarom ga je niet voor de HTC Tytn II (aka Kaiser aka P4550)? Die heeft alles inzich m.u.v. van de smart touch navigation wheel. De TytnII is net zo groot (afmetingen TytnII: 112 mm (l) X 59 mm (b) X 19 mm (d) tegen over de iPAQ 117 x 60.3 x 17.5 mm) en dan heb 'gratis' een volledig toetsenbord. Net zo handy.
De reden dat ik die waarschijnlijk weer minder handig vind, is dat er geen 'normaal' telefoon toetsenbord op zit, om dan een nummer te bellen moet ik alsnog het volledig toetsenbord uitschuiven, en dat vind ik dan net weer niet handig. Ik heb nu een Samsung E900, mooi toestel, werkt goed, maar ook daar vind ik het niet ideaal dat ik altijd het toetsenbord uit moet schuiven. Ik heb ook een Nokia 3330 en een Nokia 6021 gehad, en dat vond ik wat betreft de opzet van het toestel ideaal.

Het smart touch navigation wheel zal uiteindelijk dus ook niet de doorslag geven, alhoewel de feature die Falcon aangeeft misschien wel eens ideaal zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 08:42
Ik neem toch aan dat de TytnII een onscreen num-pad heeft als je de bel/telefoon functie 'oproept'. Dus dan is dat 'probleem' van altijd het keyboard uitschuiven ook verdwijnen.

Ik zie voor jou geen wolken meer voor de zon om de keuze te maken voor de HTC Tytn II. waat dich?

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:59
De HP 914 is ook fraai, die heeft een qwerty op de voorkant. Hoef je niet te sliden en je kunt makkelijk sms-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
ajpohv schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:58:
Ik neem toch aan dat de TytnII een onscreen num-pad heeft als je de bel/telefoon functie 'oproept'. Dus dan is dat 'probleem' van altijd het keyboard uitschuiven ook verdwijnen.

Ik zie voor jou geen wolken meer voor de zon om de keuze te maken voor de HTC Tytn II. waat dich?
Maar dan moet ik de toetsen dus op het touchscreen indrukken, waarschijnlijk druk ik dan de helft van de tijd de verkeerde toetsen en zal ik dus de stylus moeten gebruiken om te bellen, en dat wil ik zeker niet. Mijn Samsung E900 heeft touch toetsen, het ziet er fancy out, maar helemaal ideaal vind ik het niet, ik 'touch' te gemakkelijk de verkeerde toets waardoor ik in het slechtste geval alle acties weer overnieuw uit moet voeren, of het smsje weer overnieuw moet typen. Ik ben dus zeker niet overtuigd van de HTC TyTn II, maar misschien wordt ik dat wel als de prijzen van de HP iPAQ 610 voor Europa bekend worden ;-).
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:43:
De HP 914 is ook fraai, die heeft een qwerty op de voorkant. Hoef je niet te sliden en je kunt makkelijk sms-en.
Die telefoon PPCphone is ook wel aardig, maar ik ben bang dat de toetsen dan wel weer heel klein worden. Een collega van mij heeft een vergelijkbare telefoon van HTC, en die toetsen zijn wel heel klein. Omdat ik maar weinig SMS heeft dat voor mij dus niet echt voordelen, dan liever een smallere telefoon (vind ik fijner meenemen in mijn broekzak). Verder mist de iPAQ 914 ook HSDPA en het nieuwe smart touch navigational wheel en is het scherm wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik had begrepen dat beide toestellen dezelfde specs hebben, op het touch wheel en schermgrootte na. De 914 zou dus ook over HSDPA beschikken. Het kleinere scherm is voor mij mogelijk nog een dealbraker.
Een vriendin van mij heeft de Treo 750v, en hoewel die toetsen ook klein zijn typt het toch errug fijn. Ik sms en mail nogal veel, dus voor mij is een qwerty best belangrijk en het liefst zonder slide. Als deze toetsen vergelijkbaar zijn is het voor mij best het overwegen waard. Aan de andere kant lees ik in de specs dat de TyTN II ongeveer even groot is als deze HP's. Daarom denk ik toch voor de TyTN II te gaan. Juist het eventueel kleinere formaat (vooral qua dikte) van deze toestellen zou me over de streep getrokken hebben. Die paar milimeter die het nu scheelt zijn denk ik niet interessant genoeg voor mij.

[ Voor 0% gewijzigd door koksie op 07-09-2007 16:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:45:
Ik had begrepen dat beide toestellen dezelfde specs hebben, op het touch wheel en schermgrootte na. De 914 zou dus ook over HSDPA beschikken. Het kleinere scherm is voor mij mogelijk nog een dealbraker.
Je hebt inderdaad gelijk, enigste verschillen lijken inderdaad het touch wheel en de schermgrootte te zijn, de datasheet van de 900 series geeft ook HSDPA aan.
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:45:

Een vriendin van mij heeft de Treo 750v, en hoewel die toetsen ook klein zijn typt het toch errug fijn. Ik sms en mail nogal veel, dus voor mij is een qwerty best belangrijk en het liefst zonder slide. Als deze toetsen vergelijkbaar zijn is het voor mij best het overwegen waard. Aan de andere kant lees ik in de specs dat de TyTN II ongeveer even groot is als deze HP's. Daarom denk ik toch voor de TyTN II te gaan. Juist het eventueel kleinere formaat (vooral qua dikte) van deze toestellen zou me over de streep getrokken hebben. Die paar milimeter die het nu scheelt zijn denk ik niet interessant genoeg voor mij.
Voor mij valt de TyTN II eigenlijk al af door het feit dat ik om het toetsenbord te kunnen gebruiken dit eerst uit moet schuiven, de 914 is ook een mooi toestel, maar ik heb liever een wat smaller toestel omdat ik die makkelijker meeneem, daarvoor is de 610 dan weer ideaal. Hopelijk worden de prijzen en verschijningsdata voor Nederland binnenkort ook bekend, dan kan ik hem ook eens een keer in een winkel gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
de verschillen zijn klein hoor.
614:60x118x17.5mm
914:60x115x18.2mm
TyTN II:59x112x19mm

niet noemenswaardig dus, met de HTC als winnaar qua breedte en lengte. Alleen wel de dikste, maar of je die 1,5mm erg merkt...

idd kan het steeds moeten schuiven gaan irriteren, maar ik blijf de afweging groter scherm (Tytn) vs vaste qwerty (914) lastig vinden. iig zijn de breedtes van de 614 en 914 volgens pdadb.net dus gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
koksie schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:15:
de verschillen zijn klein hoor.
614:60x118x17.5mm
914:60x115x18.2mm
TyTN II:59x112x19mm

niet noemenswaardig dus, met de HTC als winnaar qua breedte en lengte. Alleen wel de dikste, maar of je die 1,5mm erg merkt...

idd kan het steeds moeten schuiven gaan irriteren, maar ik blijf de afweging groter scherm (Tytn) vs vaste qwerty (914) lastig vinden. iig zijn de breedtes van de 614 en 914 volgens pdadb.net dus gelijk.
De verschillen zijn inderdaad klein, maar volgens mij kloppen de maten van de HP's niet helemaal. Volgens de datasheets van HP zijn ze als volgt:

614:117mm (l) x 60,3mm (b) x 17,5mm (d)
914:113mm (l) x 64mm (b) x 16mm(d)

De TyTN II:

112mm (l) x 59mm (b) x 19mm (d)

De TyTN II is dus nog steeds de kleinste, maar de 914 is dus wel iets breeder dan de 614. Voor mij zou de afweging meer tussen de 614 en de TyNT gaan, en dan zijn de schermen ook gelijk, waarbij voor mij het schuiven dan meer nadeel zou zijn dan het missen van een volledig toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 09:16

KrL

Foto foto..

Zag de aankondiging op de frontpage en heb eindelijk eens het gevoel dat dit DE telefoon is waar ik al een tijd naar op zoek ben.. Mijn eisen: Telefoon look & feel, numerieke toetsen, WM6 Professional, touchscreen & stylus, 3G (HSDPA), GPS.. Naar mijn weten heeft geen enkel ander toestel al deze eigenschappen.. Zijn er wel een aantal die in de buurt komen maar vooral de combi WM6 pro, numerieke toetsen en touchscreen/stylus is uniek: hij is als gewone telefoon te gebruiken (met 1 hand sms'en) en als volwaardige PDA (met stylus)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
KrL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:07:
Zag de aankondiging op de frontpage en heb eindelijk eens het gevoel dat dit DE telefoon is waar ik al een tijd naar op zoek ben.. Mijn eisen: Telefoon look & feel, numerieke toetsen, WM6 Professional, touchscreen & stylus, 3G (HSDPA), GPS.. Naar mijn weten heeft geen enkel ander toestel al deze eigenschappen.. Zijn er wel een aantal die in de buurt komen maar vooral de combi WM6 pro, numerieke toetsen en touchscreen/stylus is uniek: hij is als gewone telefoon te gebruiken (met 1 hand sms'en) en als volwaardige PDA (met stylus)..
Kijk, nog iemand met hetzelfde gevoel. Ik heb ook nog geen andere telefoon/smartphone/PPCphone kunnen vinden die dit heeft, HTC heeft veel mooie modellen, maar net deze combi mist nog, hopen dat HP het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om het toestel in oktober in de winkel te krijgen voor een hopelijk niet extreme prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Jarod schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:29:
[...]

De verschillen zijn inderdaad klein, maar volgens mij kloppen de maten van de HP's niet helemaal. Volgens de datasheets van HP zijn ze als volgt:

614:117mm (l) x 60,3mm (b) x 17,5mm (d)
914:113mm (l) x 64mm (b) x 16mm(d)

De TyTN II:

112mm (l) x 59mm (b) x 19mm (d)

De TyTN II is dus nog steeds de kleinste, maar de 914 is dus wel iets breeder dan de 614. Voor mij zou de afweging meer tussen de 614 en de TyNT gaan, en dan zijn de schermen ook gelijk, waarbij voor mij het schuiven dan meer nadeel zou zijn dan het missen van een volledig toetsenbord.
Blijkbaar is de info op pdadb.net inderdaad niet goed, de 914 is dus beduidend breder dan de 614. Jammer, want bij een volwaardige qwerty in dezelfde breedte had ik het kleinere scherm nog wel kunnen hebben, maar een halve cm breder dan de TyTN II is me echt te veel denk ik. Wellicht dat de geringere dikte van de 914 me nog over de streep trekt, maar dan zal ik de 914 toch eerst in handen moeten houden en dat gaat nog wel even duren denk ik. Als je een numeriek toetsenbord wilt is de 614 zowiezo de beste keus, dat vind je op geen ander WM6 pro toestel. Ik wil eigenlijk het liefst een qwerty, omdat ik er erg veel gebruik van maak bij sms en mail. Voor sms zou een numeriek keypad met T9 nog wel volstaan, maar voor email en documenten bewerken (Word Mobile) is een qwerty onmisbaar. choices, choices...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
De nieuwe telefoons PPCphones zijn nu ook te vinden op de nederlandse HP site en worden ook daar groot aangekondigd. Straatprijs van de 614 is daar ook te vinden, staat nu op € 599,-. De verwachting is nog steeds dat de telefoon PPCphone dit najaar op de markt komt.

Het hele persbericht is hier te vinden: http://h41257.www4.hp.com..._launch/press_release.pdf

Ik heb ook nog een paar filmpjes gevonden van de telefoon PPCphone in actie:

http://www.youtube.com/watch?v=hfyRIGekTVQ&NR=1
en
http://www.youtube.com/wa...KQYQ&mode=related&search=

Ik moet zeggen dat de telefoon PPCphone er in de filmpjes wel goed uitziet, en het werken met het navigation wheel ziet er ook wel handig uit, lijkt zoals al eerder gezegd op het werken van het navigatie wiel op een ipod.

[ Voor 59% gewijzigd door Jarod op 09-10-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:16
Ik was stiekem wel een beetje klaar met WM telefoons maar nu ik deze zie ben ik toch wel benieuwd!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 21:48
Informatieve opneningspost !
Ben ook erg benewt naar dit mooie apparaat, en zal 'm zeer waarschijnlijk zeer kort na de release in mn bezit hebben, kan niet wachten :)

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik heb m zelfs al pre-ordered :)

Anoniem: 84907

Waar heb je dat gefixed dan?

• KrL

KrL

Foto foto..

Gewoon bij de vaste leverancier van ons bedrijf.. Wil m zakelijk via t bedrijf gaan gebruiken/krijgen :)
Weet niet of ik m daarmee eerder heb dan de rest hoor maar het eerste toestel dat zij binnen krijgen is iig voor mij..

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 21:48
KrL schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:58:
Wil m zakelijk via t bedrijf gaan gebruiken/krijgen :)
same here :)

maar 's een balletje opgooien over een pre-order :*)

• Jarod
  • Niet online
Een pre-order heb ik nog niet gedaan, ik ga hem waarschijnlijk prive aanschaffen en wil hem dan toch wel graag even vast hebben gehad voordat ik hem koop.

Wat ik mij nog wel afvraag, is of het wel mogelijk is om een onscreen querty toetsenbord te gebruiken. Ik denk dat ik het niet veel nodig heb, maar om een keer een afspraak in te voeren lijkt dit mij wel gemakkelijk. Is dit een standaard feature binnen Windows Mobile 6.0? Of is dit een los programma wat HP bij moet leveren?

edit:

Bij deze duitse winkel is het ook mogelijk om de telefoon voor te bestellen, zij geven zelfs twee verschillende toestellen aan, de 614 (zonder camera) voor 540 euro, en de 614c (met camera) voor 550 euro. Het lijkt mij dat de telefoon zonder camera niet heel populair wordt. De prijzen zijn echter wel interessant, iig al weer 50 euro goedkoper dan de adviesprijs. De verwachtte leverdatum bij deze winkel is trouwens eind oktober, dus nog maar iets meer dan een maand wachten :-).

[ Voor 35% gewijzigd door Jarod op 19-09-2007 11:52 . Reden: Duitse shop info toegevoegd ]

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 12:13
Jarod schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:07:
[...]

Kijk, nog iemand met hetzelfde gevoel. Ik heb ook nog geen andere telefoon kunnen vinden die dit heeft, HTC heeft veel mooie modellen, maar net deze combi mist nog, hopen dat HP het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om het toestel in oktober in de winkel te krijgen voor een hopelijk niet extreme prijs.
Helemaal mee eens!
Maar als je dan het formaat ziet..issie toch wel errug groot en zwaar, als ik daar de hele tijd mee in m'n broekzak moet lopen gaat het ook wel irriteren...graag eerst IRL zien.

En ws overbodig, maar neem aan dattie wel 4GB kaartjes (SDHC) slikt?

Carpe Noctem

• Jarod
  • Niet online
TonyB schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal mee eens!
Maar als je dan het formaat ziet..issie toch wel errug groot en zwaar, als ik daar de hele tijd mee in m'n broekzak moet lopen gaat het ook wel irriteren...graag eerst IRL zien.

En ws overbodig, maar neem aan dattie wel 4GB kaartjes (SDHC) slikt?
Het ondersteunen van SDHC wordt niet genoemd in de specificaties, maar ik neem wel aan dat ze dat ook ondersteunen, anders hebben ze een heel complete telefoon zonder ondersteuning voor zoiets simpel.

Het formaat twijfel ik ook nog wel een beetje over, daarom ook dat ik hem ook graag eerst in mijn handen wil hebben gehad voordat ik hem koop. Echter, het formaat scheelt niet zo heel veel met andere smartphones/PPCphones, dus daaraan ontkom je denk ik niet heel snel. Het zelfde geld trouwens ook voor het gewicht.

Voorlopig dus maar even afwachten totdat hij in november in de winkels verschijnt.

Anoniem: 234627

Weet iemand of Tomtom met de interne gps overweg kan en is de gps ontvanger een sirf 3 ?

• Jarod
  • Niet online
Anoniem: 234627 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:26:
Weet iemand of Tomtom met de interne gps overweg kan en is de gps ontvanger een sirf 3 ?
Die informatie heb ik nog nergens kunnen vinden, ik gok dat we daarvoor moeten wachten tot de telefoon PPCphone in de winkel komt. Ik heb op de HP site (USA) wel uitgebreidere informatie gevonden:

http://h18000.www1.hp.com...cs/12783_na/12783_na.HTML of http://h18000.www1.hp.com...ecs/12783_na/12783_na.PDF

Ik hoop het maar, want anders krijg je precies hetzelfde als met de Nokia N95. De E-Ten x800 is ook nog het overwegen waard. De 614 heeft wel een snellere processor. Dit lijkt mij wel belangrijk, omdat de toekomstige kaarten van navigatieapparatuur 3d worden en dan heb je snelheid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220270

Dit ziet er inderdaad uit als een mooi toestel. Wachten tot ik hem IRL heb gezien, maar hij staat op m'n verlanglijstje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Eerst even een quote uit de door mij gemaakte TS uit de TyTN II:
Mini Poeper schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:28:
De TyTN en TyTN II zijn beide een Pocket PC Phone Edition, kortweg PPCphone.
Velen maken de fout om devices als dit een smartphone te noemen, maar er zijn wezenlijke verschillen. De naam zegt het al; een smartphone is een slimme telefoon, met PDA functies. Deze draait òf op het OS Symbian (in diverse vormen) òf op het OS Windows Mobile (smartphone editie).

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/toolbar/3.0/images/banners/windowsMobile_masthead_ltr.gif
Windows Mobile is er in drie varianten, namelijk:
  • Pocket PC (dit zijn de normale PDA's)
  • Pocket PC Phone Edition (PDA's met telefoonfuncties)
  • Smartphone (telefoons met PDA functie, hebben géén touchscreen)
Sinds Windows Mobile 6 kennen de verschillende typen OS een naamswijziging; respectievelijk Classic, Professional en Standard. Meer informatie is te vinden op de website van Microsoft.
O-) Dit na aanleiding van de woorden 'telefoon' en 'smartphone' die ik las in eerdere postings. ;)

Ook ik vind dit een potentiële opvolger van mijn Qtek S00. Dit vanwege het type toetsenbord dat het apparaatje heeft en de zakelijke (mooie) kleurstelling :9~ . Wat betreft die afmetingen vind ik deze niet echt noemenswaardige verschillen tussen zitten. Ik loop nu zoals eerder vermeld met een S200 op zak en dat gaat prima; de TyTN II is ongeveer even groot. Ik heb zelfs twee dagen met een TyTN rond gelopen, deze is een stuk dikker maar niet irritant té dik.

Naast de Qtek S200 hebben m'n wij ook de HTC S310 en de HP IPAQ 2190b in huis (loopt m'n vriendin mee). Drie nadelen waar ik tegen aanloop bij laatst genoemde en dus ook bang voor ben bij de IPAQ 614(c):
• Sommige programma's/applicaties die zonder moeite werken op de S200 werken niet op de IPAQ :(
• Tweaks die aanbreng in het register, worden niet bewaard/doorgevoerd op de IPAQ. Deze zet zichzelf weer terug op originele waarde. Edit: Het blijkt dat als je de wijziging hebt doorgevoerd ongeveer vijf minuten moet wachten alvorens soft reset te geven. Taadaa... de wijziging is opgeslagen!
• Geen Extended Rom oid, gelukkig heeft de HP niet heel veel voor geïnstalleerd maar toch heb ik hier ook liever invloed op.
Op fora wordt er minder geklooid met HP's dan met HTC's. Er is internationaal genoeg te vinden over IPAQ's.

Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken in de IPAQ 614c, wellicht de 614 (zonder camera)

[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 08-10-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Het is maar de vraag of de 614 in Nederland ook geleverd gaat worden, volgens de HP site zou de 614c op dit moment leverbaar moeten zijn, ik heb alleen nog geen leverancier gevonden die dat ook vindt, maar daar wordt nu alleen nog maar de 614c aangeboden. Een aantal duitse sites geven wel twee modellen aan, maar dan is de 614 maar iets van 20 euro goedkoper dan de 614c, wat mij betreft dan dus niet de moeite, dan heb ik liever een camera op de telefoon PPCphone, ookal gebruik ik die maar 2x per jaar.

[ Voor 1% gewijzigd door Jarod op 09-10-2007 09:26 . Reden: overal even PPCphone gebruikt in plaats van smartphone/telefoon :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ben m ook nog niet in het wild tegengekomen, zal nog eens vragen bij onze vaste leverancier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ergens gelezen dat hij eind november komt. Ben nog steeds benieuwd wat voor gps-ontvanger er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als 'ie niet in Nederland geleverd wordt, maar wel in Duitsland of België is het altijd nog de overweging waard 'm daar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij staat gewoon bij HP Nederland op de site, dus ik mag toch wel aannemen dat hij in Nederland geleverd wordt. Er stond wel het volgende bij : "Voor gedetailleerde route-instructies is de HP GPS navigatiekit vereist, die als HP optie leverbaar is".
Iemand enig idee wat dit inhoudt ? Betekent dit dat Tomtom niet werkt op dit apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Anoniem: 234627 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:13:
Hij staat gewoon bij HP Nederland op de site, dus ik mag toch wel aannemen dat hij in Nederland geleverd wordt. Er stond wel het volgende bij : "Voor gedetailleerde route-instructies is de HP GPS navigatiekit vereist, die als HP optie leverbaar is".
Iemand enig idee wat dit inhoudt ? Betekent dit dat Tomtom niet werkt op dit apparaat ?
Hij staat inderdaad al op de HP site als leverbaar(al een aantal weken zelfs), maar het lijkt alsof de site een beetje voor loopt op de werkelijkheid. Op de duitse HP site is wordt op dit moment zelfs al een prijs genoemd, al ligt die prijs wel een stuk hoger dan er op andere Duitse sites te vinden is. Op al die sites wordt trouwens een leverdatum van rond 23 oktober gemeld.

Wat betreft de GPS: Dat is nog niet duidelijk, niemand lijkt daar een echt antwoord op te hebben, waarschijnlijk moet er daarvoor ook gewacht worden tot hij leverbaar is en mensen het geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Is er bij iemand van jullie al wat meer duidelijk over de levering van de P iPAQ 614/614c Business Navigator?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
saxion schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:
Is er bij iemand van jullie al wat meer duidelijk over de levering van de P iPAQ 614/614c Business Navigator?
Volgens deze bron april 2008 :(
Zolang ga ik er niet op wachten, in dat geval ga ik voor de HTC TyTN II of Polaris Cruise.

[ Voor 11% gewijzigd door Mini Poeper op 19-10-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

De typenummers van de mobielen eindigend op 4 zijn voor de Europese markt bedoeld, zoals de 614.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
PcDealer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:13:
De typenummers van de mobielen eindigend op 4 zijn voor de Europese markt bedoeld zoals de 614.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De 610 is voor de Amerikaanse markt. Dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Mini Poeper schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:11:
[...]

Volgens deze bron april 2008 :(
Zolang ga ik er niet op wachten, in dat geval ga ik voor de HTC TyTN II of Polaris Cruise.
Deze bron lijkt ondertussen gelijk te gaan krijgen, op de US site van HP stond de 610/614 tot voor kort nog aangekondigd als 'Coming soon', nu staat er 'Coming in 2008'. Blijkbaar is HP dus ergens tegen een probleem aangelopen waardoor de levertijd flink uitgesteld wordt. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat er op de NL site van HP niet meer direct naar zowel de 614 als wel de 914 gelinkt wordt. Helaas, wachten gaat dus nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb zojuist de TyTN II besteld. Hoewel ik er geen haast mee had, heb ik uiteindelijk deze besteld. De Polaris (Touch Cruise) heeft ook zo'n Cube gekregen zoals de Touch. Op xda-dev is al een Rom waarbij de Home plugin eruit is gehaald. Die plugin die alle HP's hebben heb ik immers ook en zal deze ook op de TyTN II installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Jarod schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:36:
[...]

Deze bron lijkt ondertussen gelijk te gaan krijgen, op de US site van HP stond de 610/614 tot voor kort nog aangekondigd als 'Coming soon', nu staat er 'Coming in 2008'. Blijkbaar is HP dus ergens tegen een probleem aangelopen waardoor de levertijd flink uitgesteld wordt. Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat er op de NL site van HP niet meer direct naar zowel de 614 als wel de 914 gelinkt wordt. Helaas, wachten gaat dus nog langer duren.
Ook een Nederlands HP distributeur heeft mij aangegeven de foon in februari op z'n vroegst te verwachten. Helaas dus nog ff wachten.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244533

Ik ben op zoek naar een superfoon en dit lijkt hem te worden,ff geduld hebben...

Ik dacht de HTC 730 te kopen maar deze heeft geen touchscreen,helaas,maar deze HP ziet er wel strak uit,heb ook ff de youtube filmpjes bekeken _/-\o_

Misschien lukt het me tot april te beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zitten niet veel mensen op te wachten geloof ik,maar ik koop hem wanneer ie met R66 werkt.

(HTC komt misschien tussen nu en april nog met een spannend model?!)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 244533 op 15-12-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HTC Touch Cruise,werkt wel met R66,bij HP moet je mogelijk GPS meuk extra betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Anoniem: 244533 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:13:
Ik ben op zoek naar een superfoon en dit lijkt hem te worden,ff geduld hebben...

Ik dacht de HTC 730 te kopen maar deze heeft geen touchscreen,helaas,maar deze HP ziet er wel strak uit,heb ook ff de youtube filmpjes bekeken _/-\o_

Misschien lukt het me tot april te beheersen.
Het zal nog wel ff duren inderdaad:

"Verder had HP oorspronkelijk het plan om dit jaar ook nog de iPaq 610 en de iPaq 910 te lanceren, maar vanwege certificeringsproblemen is de release van deze twee handhelds uitgesteld naar de eerste helft van 2008."

26-12-2007: http://life.tweakers.net/...-op-handheldmarkt-in.html

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik hoorde vandaag in een winkel dat maart 2008 een mooie tijd zou zijn om de 6xx/9xx series uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
http://hp.hardware.nl/p/HP/FA988AA%2523ABD

volgens deze site een levertijd van 2 weken

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik hoef geen Duits (#ABD), of een Amerikaanse versie (914, #ABH).

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 30-12-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
maar zal voor nederland dan toch ook niet zo lang meer duren?

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

610
610c met camera.

Beschikbaarheid volgens de site:
coming in 2008
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Inmiddels bieden de CoolBlue shops 'm aan voor € 618,- incl. een 2GB MicroSD kaartje.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TonyB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:18:
Inmiddels bieden de CoolBlue shops 'm aan voor € 618,- incl. een 2GB MicroSD kaartje.
Is dat uit voorraad?
514 is nog geen eol datum voor, loopt dit jaar nog door. 614 wordt februari/maart verwacht, 914 komt rond mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TonyB schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:18:
Ik kan het niet vinden op de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Laatst online: 20-06 14:05
Zie link:

http://www.pdashop.nl/pro...tm_medium=pricecomparison

Status: binnenkort leverbaar, dus niet uit voorraad helaas... :(

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Laatst online: 20-06 14:05
Toevoeging nog:

Bij Expansys staat ie met prijs beschikbaar voor pre-order, zie:

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158136

Moet zeggen dat de prijs me meevalt, en dan is dit nog wel een value pack.

[ Voor 23% gewijzigd door MA®K op 18-01-2008 10:11 ]

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het gaat hier dus om een UK versie die nog niet leverbaar is.

Woei! Mijn leverancier heeft de FA992AA#ABB in de prijslijst opgenomen. Geen voorraad. Als ik nu zou bestellen is de verwachte leverdatum 7 februari.

[ Voor 55% gewijzigd door PcDealer op 18-01-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark Oosterhuis schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:11:
Toevoeging nog:

Bij Expansys staat ie met prijs beschikbaar voor pre-order, zie:

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=158136

Moet zeggen dat de prijs me meevalt, en dan is dit nog wel een value pack.
Misschien een domme vraag, maar wat is een value pack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 234627 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:28:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is een value pack ?
Als ik de link volg:
Inclusief:

* HP iPAQ 600 Series Leather CaseHP iPAQ 600 Series Leather Case
* eXpansys Memory 1GB microSD Card with SD AdaptoreXpansys Memory 1GB microSD Card with SD Adaptor
* ORA mini USB Car ChargerORA mini USB Car Charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:57

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind dit wel een interessant toestel. Met name omdat het een gewone candybar toestel is.
En niet een met een uitschuifbaar qwerty toetsenbord. En de speciale dial lijkt me ook erg handig.
Het scherm is groot genoeg en de opties en functies zijn voor mij voldoende.
Had eerst een Nokia E51 in gedachte, maar deze lijkt me beter.
Ben zeer benieuwd naar uitgebreide reviews als hij er eindelijk is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

was ook op zoek naar dit prachtige toestel.

is het al bekend of de gps compatible is met tomtom?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isegrimm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 14:30

Isegrimm

Hallo, hoe is 't hier?

Okay, het is nu februari, en hij is nog niet leverbaar :'(

Of ben ik nu erg ongeduldig? :P

Aldus sprak ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:55:
Het gaat hier dus om een UK versie die nog niet leverbaar is.
Woei! Mijn leverancier heeft de FA992AA#ABB in de prijslijst opgenomen. Geen voorraad. Als ik nu zou bestellen is de verwachte leverdatum 7 februari.
21/02/2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Extra info over modelnummers.
HP iPAQ 610 Business Navigator – without camera
FA986AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA986AA#ABC Canada
FA986AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA986AA#AC4 Brazil
FA986AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612 Business Navigator – without camera
FA987AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries without IOT
FB063AA#ACJ India

HP iPAQ 614 Business Navigator – without camera
FA988AA#AB7 Greece
FA988AA#AB8 Turkey
FA988AA#AB9 Portugal
FA988AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AA#ABE Spain
FA988AA#ABF France
FA988AA#ABH Netherlands
FA988AA#ABN Norway
FA988AA#ABS Sweden
FA988AA#ABY Denmark
FA988AA#ABZ Italy
FA988AA#ACB Russia
FA988AA#AKB Czech
FA988AA#AKC Hungary
FA988AA#AKD Poland
Top Value
FA988AT#AB7 Greece
FA988AT#AB8 Turkey
FA988AT#AB9 Portugal
FA988AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA988AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA988AT#ABE Spain
FA988AT#ABF France
FA988AT#ABH Netherlands
FA988AT#ABN Norway
FA988AT#ABS Sweden
FA988AT#ABY Denmark
FA988AT#ABZ Italy
FA988AT#ACB Russia
FA988AT#AKB Czech
FA988AT#AKC Hungary

HP iPAQ 610c Business Navigator – with camera
FA990AA#ABA US, The Caribbean, Puerto Rico
FA990AA#ABC Canada
FA990AA#B16 Mexico, Chile, Peru, Ecuador, Colombia, Venezuela, Central American Countries, Bolivia, Paraguay, Uruguay
FA990AA#AC4 Brazil
FA990AA#AC8 Argentina

HP iPAQ 612c Business Navigator – with camera
FA991AA#AB0 Taiwan
FA991AA#AB1 Korea
FA991AA#AB5 Hong Kong
FA991AA#ABG Australia, New Zealand
FA991AA#ABJ Japan
FA991AA#ARE Malaysia
FA991AA#UUF Singapore, Hong Kong, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Bangladesh, all other AP countries w/o IOT
FB062AA#ACJ India

HP iPAQ 614c Business Navigator – with camera
FA992AA#AB7 Greece
FA992AA#AB8 Turkey
FA992AA#AB9 Portugal
FA992AA#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AA#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AA#ABE Spain
FA992AA#ABF France
FA992AA#ABH Netherlands
FA992AA#ABN Norway
FA992AA#ABS Sweden
FA992AA#ABV Saudi Arabia, UAE, Egypt, Kuwait, Bahrain, Qatar, Yemen, Oman, Lebanon, Jordan
FA992AA#ABY Denmark
FA992AA#ABZ Italy
FA992AA#ACB Russia
FA992AA#AKB Czech
FA992AA#AKC Hungary
FA992AA#AKD Poland
Top Value
FA992AT#AB7 Greece
FA992AT#AB8 Turkey
FA992AT#AB9 Portugal
FA992AT#ABB Nordic countries, Eastern Europe, rest of EMEA, UK, Ireland, Sweden, Norway, Finland, Denmark, Bulgaria, South Africa, Switzerland, Iceland, Israel, Luxembourg
FA992AT#ABD Germany, Austria, Switzerland, Netherlands
FA992AT#ABE Spain
FA992AT#ABF France
FA992AT#ABH Netherlands
FA992AT#ABN Norway
FA992AT#ABS Sweden
FA992AT#ABY Denmark
FA992AT#ABZ Italy
FA992AT#ACB Russia
FA992AT#AKB Czech
FA992AT#AKC Hungary
FA992AT#AKD Poland
HP iPAQ 600 Series Business Messenger (Worldwide Specs)

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 07:15
Volgens deze bron moet hij volgende week leverbaar worden (week 6).

Ik heb nu een Touch Cruise, maar overweeg die te verkopen en deze te nemen. Ik kan niet echt lekker wennen aan het ontbreken van numerieke hardwaretoetsen op de Cruise. Paar nadelen t.o.v. de Cruise zijn wel:

-geen FM Radio
-formaat 117 x 60.3 x 17.5 mm (langer, breder en dikker -> 110 x 58 x 15.5 mm)
-geen frontcamera (niet alleen videobellen maar ook bijv webcam in MSN)
-145gr (t.o.v. 130)
-SD card onder klepje, en volgens PDAdb.net ondersteunt de 614c wel USB 2.0, maar enkel fullspeed(12mbit/s) ipv hi-speed(480mbit/s), wat vrij onhandig is als je grote bestanden op je kaartje wilt zetten. Daar heb ik nog geen uitsluitsel over kunnen vinden.

Voordelen zijn er ook:

+7.2mbit HSDPA
+Flash ledje
+520mhz CPU met MMX (t.o.v. 400)
+Geen GPU driver probleem zoals bij de Cruise (2700g van intel zit erin)

Voor de rest ontlopen ze elkaar niet erg veel.
Ze hebben beide een Qualcomm GPS chipset (Cruise: MSM7200, IPAQ: MSM6280) dus TomTom doet het gewoon op de IPAQ lijkt me

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zit ook weer te tobben.

ditmaal tussen de asus p750 en dus de hp ipaq 614c
waarschijnlijk word het de ipaq

heb nu een kpn abbo van mn werk, kan ik deze zo in deze toestellen gebruiken? het zijn losse toestellen.
weet iemand al of tomtom hierop werkt. herkend ie de gps hiervan.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251384

ik vraag me nog steeds af of de HP wel high capacity aan kan. Ik heb nog nergens gezien dat er wordt gesproken over uitbreidbaarheid met meer dan 2GB. Ook bij de aangeboden accesoires staat vaak maar tot 2GB aangeboden. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ga er van uit dat ze wel high capacity aan kunnen. het is een nieuw apparaat en je zou verwachten dat dat kan. er zijn wel meer apparaten die tot 2 zouden kunnen maar 4 of 8 GB ook slikken.
Maar we moeten wachten op een test van iemand om het te bevestigen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dan moeten ze hun specs nog eens bekijken:
Options
NOTE: Optional accessories are available as separate purchase.
Memory/Storage HP iPAQ 256MB Micro SD Memory FA874AA#AC3
HP iPAQ 512MB Micro SD Memory FA875AA#AC3
HP iPAQ 1GB Micro SD Memory FA876AA#AC3
HP iPAQ 2GB Micro SD Memory FA877AA#AC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251384

PDAshop.nl heeft de 614c NL op de site staan:

http://www.pdashop.nl/product/48508/hp-ipaq-614c-nl.html

Prijs: 599

Wordt niks gezegd over high capacity, bij de accesoires staan wel kaartjes van 4, 6 en 8 Gb.
Ik blijf het een prachtig apparaat vinden!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 251384 op 07-02-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt nergens iets gezegd over een speciaal navigatieprogramma. Volgens mij kun je dus kiezen welke navigatie je er opzet. Ik ben wel benieuwd of het een sirf III is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252887

Anoniem: 234627 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:51:
Er wordt nergens iets gezegd over een speciaal navigatieprogramma. Volgens mij kun je dus kiezen welke navigatie je er opzet. Ik ben wel benieuwd of het een sirf III is.
ik heb de 614c (UK) inmiddels binnen.

tomtom (6.020) erop gezet, maar problemen met gps-fix.
na hele lange tijd (>20 min) krijg ik zo nu en dan een fix, maar die valt ook zo weer weg.

op mijn e-ten m700 zat een programmatje waarmee ik satteliet-info kan updaten, dat kom ik niet tegen op de 614c. ik vermoed dat daar het probleem zit.

iemand een idee/ervaring hoe dit op te lossen? (ik heb dat progje al van de m700 op de 614c geplaatst, maar dat werkt niet)

aanvulling: mochten er vragen zijn over de 614c, dan beantwoord ik deze waar mogelijk graag.

eerste minpunt: sd-slot zit onder de accu, dus uitzetten voor het verwisselen van sd-card
tweede minpunt: stylus zit linksonderin, erg onhandig wanneer je het toestel in je linkerhand houdt en je stylus wil pakken...

eerste pluspunt: touchgevoelig ring op keypad werkt heel aardig

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 252887 op 19-02-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Anoniem: 252887 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:03:
[...]

ik heb de 614c (UK) inmiddels binnen.

tomtom (6.020) erop gezet, maar problemen met gps-fix.
na hele lange tijd (>20 min) krijg ik zo nu en dan een fix, maar die valt ook zo weer weg.

op mijn e-ten m700 zat een programmatje waarmee ik satteliet-info kan updaten, dat kom ik niet tegen op de 614c. ik vermoed dat daar het probleem zit.

iemand een idee/ervaring hoe dit op te lossen? (ik heb dat progje al van de m700 op de 614c geplaatst, maar dat werkt niet)

aanvulling: mochten er vragen zijn over de 614c, dan beantwoord ik deze waar mogelijk graag.

eerste minpunt: sd-slot zit onder de accu, dus uitzetten voor het verwisselen van sd-card
tweede minpunt: stylus zit linksonderin, erg onhandig wanneer je het toestel in je linkerhand houdt en je stylus wil pakken...

eerste pluspunt: touchgevoelig ring op keypad werkt heel aardig
Ik heb wel een aantal vragen:

- Waar heb jij de telefoon besteld? En als ik zo vrij mag zijn: Wat heb je ervoor betaald?

- Wat werd in het pakket dat jij hebt gekocht allemaal bijgeleverd?

- Heb je toevallig al de mogelijkheid gehad om een SDHC geheugenkaartje te testen, zou wel handig zijn als er ook geheugenkaartjes met wat meer geheugen ondersteund worden.

- Hoe is de kwaliteit van de camera, valt er met die foto's nog voor de dag te komen?

- En als laatste: Hoe makkelijk kun je het touchscreen en de toetsen disabelen, is daar een losse knop voor, moet dat via een menu, of moet het op een ingewikkelde manier?

P.S. Mocht je toevallig al foto's gemaakt hebben van het toestel zelf, zou je die dan naar mij willen mailen (mailadres in profiel), dan kan ik ze toevoegen aan de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarod schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:34:
[...]

Ik heb wel een aantal vragen:

- Waar heb jij de telefoon besteld? En als ik zo vrij mag zijn: Wat heb je ervoor betaald?

- Wat werd in het pakket dat jij hebt gekocht allemaal bijgeleverd?

- Heb je toevallig al de mogelijkheid gehad om een SDHC geheugenkaartje te testen, zou wel handig zijn als er ook geheugenkaartjes met wat meer geheugen ondersteund worden.

- Hoe is de kwaliteit van de camera, valt er met die foto's nog voor de dag te komen?

- En als laatste: Hoe makkelijk kun je het touchscreen en de toetsen disabelen, is daar een losse knop voor, moet dat via een menu, of moet het op een ingewikkelde manier?

P.S. Mocht je toevallig al foto's gemaakt hebben van het toestel zelf, zou je die dan naar mij willen mailen (mailadres in profiel), dan kan ik ze toevoegen aan de topicstart.
1)Scholten-Awater, maar ook central-point heeft hem al.
(449,90 excl btw)

2)accu, 1 stylus, stereo-headset, usb-mini usb kabel, adapter en boekjes+dvd (getting started)

3)ik heb een 8GB kaartje besteld, verwacht binnen enkele dagen, dan ga ik testen

4) kwaliteit van camera heb ik nog niet getest, maar ik zal er een paar mailen
ook foto's van phone kan ik wel maken, probeer dat morgen te regelen

5) wat bedoel je met disablen? bedoel je locken? dan is dat een simpele optie in windows mobile die in het today-scherm is aan te klikken.

echt disablen van touchwheel kan door rode hoorn ingedrukt te houden (staat ook in boekje)
disablen van touchscreen zou ik niet weten, zo 123

na een dagje ben ik toch wat teleurgesteld in de gebruiksvriendelijkheid.
dat toetsenbord zonder joystickje/vierpuntdruktoets mis je erg, maar wellicht is dat wennen...

de 914c heb ik ook besteld, maar deze komt pas over 2 weken binnen, maar wellicht ligt een qwerty mij beter...

iemand suggesties om de gps-fix te fixen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
Anoniem: 252887 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:48:
[...]

3)ik heb een 8GB kaartje besteld, verwacht binnen enkele dagen, dan ga ik testen
Graag!
5) wat bedoel je met disablen? bedoel je locken? dan is dat een simpele optie in windows mobile die in het today-scherm is aan te klikken.

echt disablen van touchwheel kan door rode hoorn ingedrukt te houden (staat ook in boekje)
disablen van touchscreen zou ik niet weten, zo 123
Ik bedoel inderdaad het locken van zowel het toetsenbord/touchwheel als ook het touchscreen. Als ik hem namelijk in mijn broekzak heb zitten vind ik het niet echt handig dat het toetsenbord/touchwheel/touchscreen nog actief zijn, dan worden er weer mensen gebeld zonder dat dat de bedoeling is....
na een dagje ben ik toch wat teleurgesteld in de gebruiksvriendelijkheid.
dat toetsenbord zonder joystickje/vierpuntdruktoets mis je erg, maar wellicht is dat wennen...

de 914c heb ik ook besteld, maar deze komt pas over 2 weken binnen, maar wellicht ligt een qwerty mij beter...
Wat mis je precies aan het joystickje/vierpuntdruktoets, een gelijke toets zoals de meeste nokia's deze in het midden hebben? Ik gebruik dat eigenlijk alleen om door menu's te bladeren, hoe doe je dat op de HP nu?
iemand suggesties om de gps-fix te fixen???
Niet direct een oplossing, maar heb je al eens nagekeken wat het type en merk van de GPS ontvanger is? Misschien dat daar problemen/oplossing voor bekend zijn met TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Blokkering toetsen/scherm gaat wellicht door op enkele seconden op groene hoorn te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 20-02-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarod schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:31:
[...]

Wat mis je precies aan het joystickje/vierpuntdruktoets, een gelijke toets zoals de meeste nokia's deze in het midden hebben? Ik gebruik dat eigenlijk alleen om door menu's te bladeren, hoe doe je dat op de HP nu?

Antwoord: met dat "ipod-wheel" kan je door de menu's heen scrollen, maar je mist dan de bevestiging-knop binnen handbereik. Je scrolt met het wheel, maar moet dan met je rechterhand op ENTER drukken om te bevestigen. Dus echt design om met een hand te bedienen... ;(
[...]

Niet direct een oplossing, maar heb je al eens nagekeken wat het type en merk van de GPS ontvanger is? Misschien dat daar problemen/oplossing voor bekend zijn met TomTom.
hoe kom ik daar achter?
ik heb zelf het idee, dat ik sateliet-info moet updaten, maar kan daarvoor geen tools vinden.
die optie zit ook in het tomtom-menu, maar is niet kiesbaar (greyed out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252887 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:31:
[...]
hoe kom ik daar achter?
ik heb zelf het idee, dat ik sateliet-info moet updaten, maar kan daarvoor geen tools vinden.
die optie zit ook in het tomtom-menu, maar is niet kiesbaar (greyed out)
ik denk dat ik het type heb gevonden:

Qualcomm 6280, firmware: 4.0.70
tomtom versie 6.032 (ook getest met 6.020)

probleem: sporadisch een fix (soms pas na 30 min) en dan ook weer snel wegvallen

ik heb wat foto's gemaakt met de 614 aan Jarod gemaild.
er hangt een hele vreemde blauwe wass over de foto's (en ja, ik heb het beschermplakkertje verwijderd)

al met al begin ik zo mijn bedenkingen te krijgen m.b.t. de volwassenheid van dit product...

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 252887 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:49:
[...]

probleem: sporadisch een fix (soms pas na 30 min) en dan ook weer snel wegvallen
Helpt het AGPS systeem niet om sneller een fix te verkrijgen? En is dit binnenshuis of buitenshuis?

Verder ben ik opzich wel benieuwd naar wat benchmark resultaten, zoals de veelgebruikte Spb Benchmark. Kun je daar misschien iets mee doen?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb hem ook binnen en ik kan vertellen dat een 8GB Micro SDHC prima werkt

• Jarod
  • Niet online
Anoniem: 252887 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:35:
ik heb wat foto's gemaakt met de 614 aan Jarod gemaild.
er hangt een hele vreemde blauwe wass over de foto's (en ja, ik heb het beschermplakkertje verwijderd)

al met al begin ik zo mijn bedenkingen te krijgen m.b.t. de volwassenheid van dit product...
Hierbij de links naar de foto's (ze staan ook in de topic start).

http://jarod.nl/got/Image_00001.jpg
http://jarod.nl/got/Image_00002.jpg
http://jarod.nl/got/Image_00003.jpg
http://jarod.nl/got/Image_00004.jpg

De blauwe waas is inderdaad wel vreemd, misschien dat daar met de instellingen nog wat aan te doen is? Wat betreft de volwassenheid: misschien dat dit in de toekomst nog beter wordt, je hebt waarschijnlijk de orginele firmware, misschien dat er nog verbeteringen worden doorgevoerd in de toekomst.
Karel2001 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:28:
Dat is mooi, ik verwachtte het al, maar je weet het natuurlijk nooit zeker, ik heb het ook in de topic start vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:28:
wil jij eens kijken of en hoe je gps aan de praat krijgt, want ik krijg nogsteeds geen fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmm ik ben toch een beetje teleurgesteld in de eerste berichten hier. Moet nog meer reviews lezen om een beter oordeel te krijgen. Maar had gehoopt dat dit het perfcte (zover dat bestaat natuurlijk) toestel zou zijn.
Heeft iemand al reviews gevonden op het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DarkSide schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:43:
Hmm ik ben toch een beetje teleurgesteld in de eerste berichten hier. Moet nog meer reviews lezen om een beter oordeel te krijgen. Maar had gehoopt dat dit het perfcte (zover dat bestaat natuurlijk) toestel zou zijn.
Wat is jouw definitie van perfect dan?
Heeft iemand al reviews gevonden op het net?
Begin hier eens:
http://www.google.com/sea...utf-8&q=review+hp+614+610

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 22-02-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

perfect voor mij betekend dat ik gewoon een candybar telefoon zoek met een groot display en WM erop die goed werkt. Ook incl TT. De eerste berichten zijn dat het lijkt alsof het product niet af is. En dat vind ik zonde. Het clickwheel leek me een perfecte oplossing om met 1 hand toch nog veel te kunnen doen.
De camera hoeft van mij niet geweldig te zijn. Maar de blauwe waas is toch niet wat ik wil hebben.

En kleine reviews zijn er genoeg. Maar een echte handson review ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 252887 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:49:
[...]

Probeer je binnenshuis een fix te krijgen?

Misschien geeft dit je nog wat tips:
Anoniem: 480 in "HP IPAQ 214"

Erg belangrijk voor de kwaliteit van de foto's met mijn 514 is een vaste hand en de juiste witbalans-instelling. Misschien is dat hier ook aan de hand.

[ Voor 54% gewijzigd door PcDealer op 22-02-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 18:52
Moet de 614 nog "Application Unlocked" worden voordat je er bepaalde software op kunt installeren (zoals ik ooit met een Qtek 8310 moest doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

richair schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:10:
Moet de 614 nog "Application Unlocked" worden voordat je er bepaalde software op kunt installeren (zoals ik ooit met een Qtek 8310 moest doen)?
Nooit van gehoord en ik heb veel soorten iPAQ's in handen gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 24-02-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Even een update na 3 dagen gebruik:

batterij is na 48uur leeg
soms geen verbinding met KPN netwerk
MSN maakt geen verbinding via KPN netwerk (werkt wel via Wifi)
soms traag, zelfs als er geen apps openstaan
volume voor ringtones te laag, ook voor MP3 ringtones
zeer zacht geluid uit m'n Nokia BH900 BT headset, je kan de andere kant bijna niet horen.

Hiervoor had ik een Tytn2 en had bovenstaande problemen niet (op hetzelfde KPN netwerk)

[ Voor 11% gewijzigd door Karel2001 op 25-02-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel2001 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:51:
Even een update na 3 dagen gebruik:

batterij is na 48uur leeg
soms geen verbinding met KPN netwerk
MSN maakt geen verbinding via KPN netwerk (werkt wel via Wifi)
soms traag, zelfs als er geen apps openstaan
volume voor ringtones te laag, ook voor MP3 ringtones
zeer zacht geluid uit m'n Nokia BH900 BT headset, je kan de andere kant bijna niet horen.

Hiervoor had ik een Tytn2 en had bovenstaande problemen niet (op hetzelfde KPN netwerk)
hier ook wat uitgebreidere bevindingen na een weekje:

-batterij is na een dag leeg (bij 2x 1 uur BT-headset met mp3 aan/overdag mobile mail via 3G (push)/gem. uurtje bellen/10 smsjes/10 mailtjes versturen)
-t-mobile werkt prima (regio a'dam)
-tomtom werkt inmiddels ook (geen instellingen gewijzigd, maar nu binnen 30 sec een fix)
-geen problemen met volume op BT headset, volume in tel op max, in mediaplayer op max, verder tunen op headset zelf (motorola s916 oid)
-mailen met dit keyboard vind ik een drama, kan niet wachten op de 914c met qwerty
-navigatiewheel werkt aardig, maar ontbreken van logisch geplaatste enter-knop is echt een ontwerp-booboo(daar wen je niet aan)
-hij werkt wel heerlijk snel en stabiel (met hp-punten gratis spb pocketplus geinstalleerd, daar zit een optie in, dat afsluiten met kruisje van een app ook écht de app afsluit en dus niet meer in geheugen blijft)
-plaatsing van memcard (8GB werkt hier ook prima) eveneens een booboo, apparaat zelf kopieert te traag, dus even in de cardreader en dus moet je 614c open, accu eruit, memcard eruit...onhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 18:52
Anoniem: 252887 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:51:
[...]

-navigatiewheel werkt aardig, maar ontbreken van logisch geplaatste enter-knop is echt een ontwerp-booboo(daar wen je niet aan)
De enter knop is toch de knop rechts-beetje-onder-het-midden? Kom je daar met je linkerduim niet lekker bij? Zo op het oog zit ie namelijk wel redelijk daar, maar ben wel gevoelig voor het argument, dus hoor er graag meer over.
Is het bijv. echt zowat noodzakelijk om de Enter knop te bedienen met de rechterhand (als je het toestel met links bediend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 16:51
Bestaat er voor HP ipaq toestellen ook zo een active community als bij xda-developers? Vooral de cooked ROM's ga ik missen als ik ooit overstap van HTC naar deze HP ipaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richair schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:20:
[...]

De enter knop is toch de knop rechts-beetje-onder-het-midden? Kom je daar met je linkerduim niet lekker bij? Zo op het oog zit ie namelijk wel redelijk daar, maar ben wel gevoelig voor het argument, dus hoor er graag meer over.
Is het bijv. echt zowat noodzakelijk om de Enter knop te bedienen met de rechterhand (als je het toestel met links bediend)?
Enter zit in de meest rechter kolom toetsen, tweede van onder. (dus rechts naast het touchwheel)
Je kan er bij met je linker duim, maar dan verlaat je het touchwheel en die kan dan verspringen...

update: met 2x gebruik van tomtom en bovengenoemd gebruikspatroon is hij nu (19.00 uur) stijf leeg...binnen een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125956

Hoe is deze PDA qua snelheid en stabiliteit?
Verder neem ik aan dat deze ook een compleet toetsenbord heeft in de software?

[ Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 125956 op 27-02-2008 23:33 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

in de software zit wel een heel toetsenbord :)

met gebruik van pushmail/bellen/surfen heb ik nog geen problemen qua stabiliteit ondervonden.
Vind het een fijn apparaat en in ieder geval een stuk handzamer en stijlvoller dan mijn 'oude' 6915

nadeel vind ik inderdaad de batterijduur, elke dag aan de oplader @ work

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Anoniem: 125956

Das wel weer een nadeel inderdaad. Was ook een van de redenen dat ik m'n Nokia N80 eruit heb gedaan.
De batterijduur van de 914c is neem ik aan dan ook slecht?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 125956 op 28-02-2008 17:42 ]

Anoniem: 125956 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:27:
Hoe is deze PDA qua snelheid en stabiliteit?
Verder neem ik aan dat deze ook een compleet toetsenbord heeft in de software?
hij is inderdaad prima stabiel

enige probleem dat ik heb gehad is haperende mp3 na gebruik van tomtom, maar das vermoedelijk in het geheugen blijven hangen.

verder loopt alles lekker soepel, snel en stabiel.

hij is een stuk sneller dan mijn m700 (e-ten)
Pagina: 1 2 3 Laatste