Problemen met inloggen bij een werkgroep vanuit domein

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Hoi,

Ik heb een laptop van school die geconfigureert is voor het domein TUE. Als ik thuis kom en de laptop verbind met onze router zit ik op de werkgroep genaamd 'thuis'. Nu hebben alle computers bij ons thuis een gedeelde hardeschijf. Als ik deze niet met een wachtwoord beveilig kan ik hier toegang tot krijgen vanuit de laptop door direct \\ipadres in te typen bij 'run' onder het start menu. Ik zie dan meteen de gedeelde bestanden. Mijn probleem ligt bij de schijven die wel zijn beveiligd met een wachtwoord. Als ik dan \\ipadres\private in type krijg ik zo'n windows inlogschermpje te zien waar ik gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Stel de gebruikersnaam is Pietje en wachtwoord is test123 en ik vul dat in dan blijft hij steeds opnieuw vragen. Waarschijnlijk herkent hij de gebruikersnaam en wachtwoord niet omdat ik vanuit een domein op een computer die deel uitmaakt van een werkgroep probeer in te loggen.

Hetzelfde probleem heb ik omgedraaid niet. Stel ik zit op mijn gewone PC en probeer in te loggen op de laptop. Ik ga dan weer naar 'run' onder start menu en type in \\ipadres_laptop.
Deze is beveiligd dus meteen wordt er om een wachtwoord gevraagd. Nu weet ik dat ik moet intypen
als gebruikersnaam tue\Pietjeslaptop dus met die tue\ ervoor. Het lukt nu wel om op de laptop te komen.

Mijn vraag is nu of ik ook zoiets ervoor moet zetten als ik vanuit de laptop op die andere PC wil inloggen die lid is van werkgroep thuis? En zoja wat dan precies van thuis\Pietje werkt niet.

Alvast bedankt :)

Roland

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53
Je kan op die gedeelde map ook rechten geven aan tue\Pietje, dan kan je als het goed is wel gewoon met je laptop erin zonder verdere trucs. :)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 12:39

Gé Brander

MS SQL Server

Als je op je TUE laptop een share wil benaderen, zal je ook de computernaam van de computer die de share aanbiedt moeten opgeven bij de inlogpoging. (<computernaam>\<inlognaam>)

Probeer dat eens?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet er eens computernaam\username neer, kan me niet voorstellen dat het iets anders is :P
Skit3000 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:00:
Je kan op die gedeelde map ook rechten geven aan tue\Pietje, dan kan je als het goed is wel gewoon met je laptop erin zonder verdere trucs. :)
Dan moet je wel dat domein beschikbaar hebben thuis, wat vast niet het geval zal zijn. Bovendien moet die thuispc's dan ook allemaal lid zijn van dat tue domein.

Identieke user/pass aan de Tue-laptop zou dan misschien wel kunnen werken.

[ Voor 73% gewijzigd door sanfranjake op 07-09-2007 19:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• R0K13
c70070540 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:12:
Als je op je TUE laptop een share wil benaderen, zal je ook de computernaam van de computer die de share aanbiedt moeten opgeven bij de inlogpoging. (<computernaam>\<inlognaam>)

Probeer dat eens?
Het is eigenlijk geen computer maar een netwerk hardeschijf die ruimte deelt. Ik heb al geprobeerd de hostnaam van de schijf ervoor te zetten maar dat heeft hetzelfde resultaat.

Op alle andere PC's lukt het me wel in het beveiligde mapje te komen. Alleen vanuit de TUE laptop niet.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
R0K13 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:37:
[...]

Het is eigenlijk geen computer maar een netwerk hardeschijf die ruimte deelt. Ik heb al geprobeerd de hostnaam van de schijf ervoor te zetten maar dat heeft hetzelfde resultaat.

Op alle andere PC's lukt het me wel in het beveiligde mapje te komen. Alleen vanuit de TUE laptop niet.
Als je dat inlogscherm krijgt moet je als gebruikersnaam typen computernaam/gebruikersnaam op jouw pc. Vanzelfsprekend moet je die account wel rechten geven op de share.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

R0K13 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:37:
[...]

Nou, dat blijkt nergens uit je startpost! Daar heb je het over:
Nu hebben alle computers bij ons thuis een gedeelde hardeschijf.
Dus wat is het nou?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien dat er op dat domain van de TUE wel een policy actief is die smb signing expliciet aan wil hebben en dat je netwerkdisk dit niet aankan :?

A wise man's life is based around fuck you

• R0K13
c70070540 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 09:50:
[...]

Nou, dat blijkt nergens uit je startpost! Daar heb je het over:

[...]

Dus wat is het nou?
Ja dus?
Heb het probleem dus zowel bij andere PC's in het netwerk als bij de netwerkschijf. Het maakt ook niet veel uit of ik op een standalone geshared schijf wil inloggen of eentje in een pc.

De rest bedankt voor jullie hulp. Ben bang dat het gewoon niet gaat helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door R0K13 op 08-09-2007 20:20 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Nogal belangrijk bij inloggen op een pc of een netwerkschijf. Daar gelden andere voorwaarden dan bij.
Heb het probleem dus zowel bij andere PC's in het netwerk als bij de netwerkschijf. Het maakt ook niet veel uit of ik op een standalone geshared schijf wil inloggen of eentje in een pc.

De rest bedankt voor jullie hulp. Ben bang dat het gewoon niet gaat helaas.
Misschien dat je laptop iets tegenhoudt?

Pagina: 1