drivers van Terratec 7.1 pci brak?

Pagina: 1
Acties:

• Troubleshooter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 23:32
Sinds een paar maand heb ik de Terratec 7.1 pci soundcard in huis, daar had ik al ff op zitten wachten en door omstandigheden was ik niet eerder in de gelegenheid om 'm aan te schaffen, maar goed, eindelijk die kaart in m'n pc geinstalleerd, met bijbehorende driver.

Vanaf dat moment begint de ellende echter; m'n pc wil plotsklaps niet meer volledig opstarten (XP Professional SP2). Ik weet het probleem toen niet direct aan de nieuwe geluidskaart, omdat ik m'n pc al ontzettend lang niet meer opnieuw geinstalleerd had, en er nog wat andere dingetjes niet helemaal lekker liepen in XP.

Maar sindsdien heb ik meerdere malen windows opnieuw geinstalleerd, en op een of andere manier presteren de drivers van deze kaart het telkens weer om ervoor te zorgen dat windows niet volledig opstart, soms gaat het even goed, soms is het al heel snel na installatie weer raak. Het lijkt ook te maken te hebben met m'n usb-randapparatuur, vanaf het moment dat de geluidskaart geinstalleerd is i.c.m met andere (usb-randapp.) beginnen de problemen. Ik trok de conclusie pas op 't moment dat ik eerst alle usb-randapp. had geinstalleerd wat prima ging en totaal geen problemen opleverde, maar sinds ik de geluidskaart installeerde de problemen weer terugkwamen. eerdere installaties van windows installeerde ik de geluidskaart ergens tussendoor, en installeerde ik meerdere apparaten voordat ik opnieuw opstartte, maar de laatste keer deed ik alles één voor één.

Als ik - nadat de pc weer es niet volledig opstart - de geluidskaart eruithaal zijn de problemen weer weg, windows start vlekkeloos op. Duw ik de kaart in een ander Pci-slot gaat het even goed (hij installeert de drivers opnieuw) maar een dag later is 't alweer 't zelfde liedje. windows blijft hangen na het windows-logo. ik heb zowel windows xp professional sp2 als windows xp mce 2005 (dus incl. sp2) geprobeerd, beide precies dezelfde problemen.

Ik ben radeloos, zijn er nog meer mensen met deze problemen? zo ja, ook mensen met oplossingen? heb 2 verschillende drivers van deze kaart, degene die meegeleverd was is versie Aureon7.1PCI_App_Drv_5.12.1.46_2000_XP, en op de site staat versie .47, beide zorgen ze voor dezelfde problemen.

edit: mijn specs zijn
asus a7v600-x 1024 ddr 2 athlon xp 2000+ geforce fx5700 le seagate 120gb sata
randapp. hppsc 1215 all-in-one, logitech s510 toetsenbord + muis, logitech quickcam 4000, en medion 7-in-1 cardreader type 85134.

[ Voor 5% gewijzigd door Troubleshooter op 07-09-2007 12:03 . Reden: specs vergeten ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35
Ik kan me wel vinden in de stelling dat de drivers erg brak zijn. Ik heb niet dezelfde problemen gehad als jij, maar mijn problemen waren o.a extreem hoog cpu gebruik tijdens het afspelen van een simpel mp3'tje, slecht / ontbrekend / niet goed functioneren van het geluid in games, soms met rare bijklanken e.d. Heb dan ook na een week of 2 ellende de kaart uit het raam gegooid en er een X-fi in gezet, nooit meer ergens last van gehad.

Wat betreft jouw probleem.. Als het een Aureon is kan je 'm geloof ik omflashen naar een vergelijkbare kaart van een ander merk, ben het ff kwijt, en dan hun drivers gebruiken - dat schijnt beter te gaan, maar imo blijft het een baggerprodukt met bagger drivers.

• Troubleshooter
die problemen die jij beschrijft heb ik dan weer niet, zolang de kaart wél werkt vind ik het geluid ervan prima zelfs, alleen het lijkt gewoon eerder uitzondering dan regel dat ie het doet, soms ineens wil het weer even, zoals nu, ik kan alles doen, windows start gewoon normaal op, maar ik weet zeker dat het binnen de kortste keren weer raak is.

zal idd es gaan oriënteren op het flashen van de kaart, maar daar heb ik zelf totaal geen ervaring mee. en anders ff loeren wat een x-fi kaartje kost, en of die ook hetzelfde kan, want, de reden dat ik specifiek déze kaart had aangeschaft is dat ik binnenkort het geluid digitaal wou doorduwen over een toslink kabel naar m'n receiver over m'n 5.1 set. maar dan moet de boel wel werken natuurlijk.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35
Troubleshooter schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:25:
die problemen die jij beschrijft heb ik dan weer niet, zolang de kaart wél werkt vind ik het geluid ervan prima zelfs, alleen het lijkt gewoon eerder uitzondering dan regel dat ie het doet, soms ineens wil het weer even, zoals nu, ik kan alles doen, windows start gewoon normaal op, maar ik weet zeker dat het binnen de kortste keren weer raak is.

zal idd es gaan oriënteren op het flashen van de kaart, maar daar heb ik zelf totaal geen ervaring mee. en anders ff loeren wat een x-fi kaartje kost, en of die ook hetzelfde kan, want, de reden dat ik specifiek déze kaart had aangeschaft is dat ik binnenkort het geluid digitaal wou doorduwen over een toslink kabel naar m'n receiver over m'n 5.1 set. maar dan moet de boel wel werken natuurlijk.
Ja, dat gaat met een X-fi zeker werken. ik zelf heb de X-fi Xtremegamer, en die klinkt imo beter dan de terratec, maar heb 'n analoog aangesloten op mijn 5.1 set (Logitech Z-5300) .

Anyway, jammer dat ik je met je probleem niet kan helpen. Enige wat ik zo kan bedenken is ff kijken of je in de bios "Plug & Play OS" aan hebt staan. zoja, zou je die uit kunnen zetten, andersom mag ook, dus als ie uit staat, aan zetten. mischien dat dat effect heeft.

• Troubleshooter
Bedankt voor je reactie i.e.g.! tot nu toe moet ik zeggen dat ie me verrast, hij doet het al 2 dagen achtereen zonder klagen, zolang als tie 't nog blijft doen laat ik 't 'ff zo, maar zodra die weer begint ga ik zeker ff oriënteren op omflashen/een andere kaart aanschaffen (maybe x-fi o.i.d).