multi-stage backup in backup exec 11d

Pagina: 1
Acties:

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Acmosa

...no comment.

Topicstarter
Hallo,

Symantec Backup Exec 11d met alle updates.

Ik wil een multi-stage backup plan maken om het volgende te bereiken;

1. maak backup van SQL database en Exchange op tape A (overwrite tape)
2. maak backup van SQL transaction logs op tape A (append tape)
3. export tape A naar mailslot.

Bovenstaande heb ik voor een gedeelte voor elkaar door een nieuwe policy te maken.
In deze policy maak ik 3 templates waarin de eerste de SQL Databases gebackup worden en de tweede template selecteer ik de SQL transaction logs. De derde template is er om de tape uit template 2 te exporten.
In de policy staat dat template 2 (sql logs) pas mag starten na template 1 (sql db en exchange) en template 3 moet draaien nadat template 2 klaar is.
Zover zo goed.
Nu komt de koppeling met de selection lists.
Wanneer ik de policy koppel aan de selection lists (1 voor SQl databases en Exchange, 1 voor SQL Logs) dan krijg ik totaal 6 gescheduled jobs. Het aantal templates maal het aantal selection lists.
Ik maak dan dus op 1 tape iedere selection list dubbel.

Het probleem is dus dat ik het niet voor elkaar krijg om 1 selection list aan 1 template te koppelen.
zodat ik 3 jobs krijg die onder 1 policy draaien.

But then again, I could be wrong..

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Heb ik ook. Hoe raar het ook is, SQL backuppen blijft moeilijk.
Eerst je database backuppen, daarna je transaction logs, daarna de logs committen, daarna nog een losse backup van weer je databases.

Eerst deed ik het met meerdere policies maar uiteindelijk ben ik ermee gekapt.
Heb gewoon de SQL server zelf backup naar disk laten doen van DB, daarna transactie logs, daarna committen en daarna nog een backup.
Die files backup ik daarna met backup exec.

Raar dat exchange zo makkelijk wordt gebackupped en SQL zo moeilijk maar met ntbackup gaat het hetzelfde...

Mocht je er een lucratieve oplossing voor hebben dan hoor ik het graag maar ik ben ervan af gestapt en hebt het process door sql server zelf laten regelen....

mookie