[Win2003] Roaming Profiles - Exclude My Documents

Pagina: 1
Acties:

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
Zoals de topic titel verklapt, ik heb een probleem met het excluden van de map "My Documents" onder Roaming Profiles.

Ik heb de How To gevolgd zoals hier op GoT, en als exclude directory My Documents aangegeven.
Erg leuk en aardig, maar ik krijg nu hetzelfde probleem als omschreven hier:

http://www.microsoft.com/...3b8-b45e-3dbf625acb10&p=1
I ‘d like to exclude certain folders from the roaming profiles of the
users. Namely the ‘Desktop’ folder, and the ‘My Documents’ folder. I tried
to to do this by going to the GPs at User configuration > Administrative
templates > System > User Profiles > Exclude directories in roaming profile.
In there it prompts me to enter the name of the folders that I want to
exclude. No problems with the ‘Desktop’ folder. However, the ‘My Documents’
folder name is unique for ever user. E.g user Jbloggs ‘s ‘My Documents’folder
is called ‘Jbloggs’s Documents’. How can I define the ‘My Documents’ folder
so that it applies to all users??
Ik zie dus nu ook vrolijk de roaming profile directories groeien als een gek omdat iedereen nog oude zooi in de My Documents heeft staan die we niet roaming willen hebben...

Moet ik een variabele gebruiken oid om dit netjes over te laten zetten?
Iemand tips?

Ik heb GoT Search en Google gebruikt op "roaming profiles exclude my documents" en een combinatie van die woorden... hoewel er veel informatie was, was de oplossing er niet tussen.

pr0mpt - It never hurts to help!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die "pr0mpt's Documents" is gewoon een naampje wat je ziet - je moet voor het excluden kijken naar de daadwerkelijke directorynaam en dat is gewoon "My Documents". Deze naam kan je onder andere zien als je een command prompt opent en daar "dir" intypt :)

• pr0mpt
ok, maar dan is dus mijn vraag:

Waarom copieert hij deze dan alsnog?
Ik heb een gpupdate /force gedaan op de client, maar hij wil nog steeds niet de My Documents excluden. Ik heb de How to guide van GoT gevolgd hiervoor, en het gaat om allemaal WinXP + SP2 UK bakken.
Kan het misschien zijn dat de profielen zijn gemaakt VOOR ik de My Documents in de exclude heb gezet? Zoja, hoe kan ik dan het beste te werk gaan om dit netjes opnieuw aan te laten maken?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Waarom pak je het niet anders aan? Bijvoorbeeld door de My Documents standaard op de machine naar een apparte (persoonlijke) netwerkschijf te laten wijzen. Documenten en andere applicaties zullen dan standaard naar de apparte schijf wijzen en daar hun bestanden, templates en andere rotzooi opslaan. Zo mag de My Documents map wel mee gesynchroniseerd worden (als ie al bestaat) want ie is dan toch leeg. Wellicht handig.

• pr0mpt
Omdat ik de My documents lokaal wil houden juist
ik wil deze niet op het netwerk hebben omdat de mensen hun persoonlijk zut hier op gooien wat ik NIET op het netwerk wil.

voorbeeld: een of andere mongool had 6GB aan marvell comic .pdf'jes op zijn My Docs staan...
dit wil ik dus NIET op het netwerk, en mag lekker lokaal blijven, maar moet dus ook niet in zijn roaming profiles profiel staan, anders gaat het fout.
Ik heb al disk quota's op de roaming profiles schijf staan, maar het punt is nu gewoon dat hij zijn profiel niet netjes update...
dat wil ik dus voorkomen hiermee.
Daarnaast heb ik veel te weinig schijfruimte op het netwerk op dit moment, dit wordt hopelijk over een maandje of 2-3 opgelost met een nieuwe HP StorageWorks array

edit:

trouwens bedankt voor het alternatief hoor, ben gewoon een beetje gefrustreerd door het gedrag van de gebruikers en het feit dat ik er van management niets aan mag doen, alleen maar workarounds vinden :P

[ Voor 12% gewijzigd door pr0mpt op 07-09-2007 14:53 ]

• pr0mpt
*bump*

Pagina: 1