Toon posts:

dual core en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Geen idee of ik hier goed zit... heb een nieuwe pc: Intel dual core 6300 1.86 ghz. met 1gieg ram en windows vista.

Ik wilde GRAW2 installeren, maar die zegt dat ik niet snel genoeg draai.... Ik heb ergens gelezen over "dual core optimizers" enz. of zodanige "patches" dat het allemaal wél zou moeten werken...

Wie weet hoe ik hiermee om moet gaan??

tnxxxx

Verwijderd

Die patches zijn alleen nodig voor AMD-processors, en hebben geen effect op Intel multicore-processors. Je kunt ze dus beter niet installeren.

Kun je het spel niet gewoon installeren dan?
Ik heb met mijn C2D E6600 ook bij HL2:Lost Coast een opmerking gekregen dat volgens hun 2.4 GHz te traag is. Dat is natuurlijk lulkoek, want mijn 2.4 GHz processor is veel sneller dan een P4 of Athlon64 op die snelheid. Maar dat weet hun software natuurlijk niet.
Ik kan die melding gewoon wegdrukken, en gaan.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
Speedstep uitstaan ?

Als je speedstep nog aanstaat en hij klokt terug naar 800mhz gaat het spel zeuren dat de pc niet snel genoeg is.

Even omzeilen door de cpu te belasten zodat speedstep op hoge stand gaat.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga kijken en hoop dat het nu da wél werkt.....

Verwijderd

Topicstarter
hoe/waar vind ik uit waar de speedstep enz. is?????

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Je kan het als het goed is uitzetten in de bios bij CPU-options ( Of iets wat daar op lijkt, wil nogal verschillen per merk) :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

TRAXION schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:49:
Speedstep uitstaan ?

Als je speedstep nog aanstaat en hij klokt terug naar 800mhz gaat het spel zeuren dat de pc niet snel genoeg is.

Even omzeilen door de cpu te belasten zodat speedstep op hoge stand gaat.
Lekker spelletje dan 8)7
Is er geen andere manier om dit te omzeilen, want dit klinkt gewoon belachelijk. Ken het spel niet, maar dit is wel een goed voorbeeld hoe het niet moet!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Leesvoer over SpeedStep.

Maar volgens mij zou je game gewoon moeten draaien :?
Post de error eens (plaatje), dan weten we wat meer.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 21:32
Wat voor videokaart heb je? Misschien ligt het daar aan. En post even de gehele foutmelding aub.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

SideSwipe schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:38:
Je kan het als het goed is uitzetten in de bios bij CPU-options ( Of iets wat daar op lijkt, wil nogal verschillen per merk) :)
Nog makkelijker is om bij de energiebeheer-opties _niet_ het profiel 'Energiebesparing' te selecteren, maar een andere. Omdat Speedstep nog wel wenselijk is, maar alleen bij deze installatie levert het, waarschijnlijk, problemen op. Na de installatie kan de instelling dan weer teruggezet worden. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
het betrof GRAW2, en dan de melding dat ik dus maar 1.86 had, ipv de benodigde 2 gb

en ik heb dus dual core intel 1.86, 1000 mb ram en videokaart (ja die is wat minder), de 7500 LE Gforce... (er komt nog wel een betere)

ik heb hem er weer afgegooid, dus kan niet "effe snel" een plaatje posten........ maarreh,
......

zou het dan wel werken??? ik snap het niet, ik kreeg hem niet gestart.... dit weekend probeer ik het nog wel eens op nieuw...... ;) (dat zal wel zondag worden)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik kreeg ook een melding bij het installeren van de game. Met speedstep liep de pc maar op 2Ghz. Geen probleem als je gewoon door gaat hoor, deed het hier ook :)

Weet alleen dan niet hoe hij zal gaan draaien op je systeem, maar dat kun je na de installatie zo testen ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Topicstarter
hi,

nou, hij blijft de melding geven... maar inderdaad ik kan hem wél spelen... ik heb de resolutie iets lager gezet, waardoor het ook allemaal wat vlotter gaat. :) (tijd voor een nieuwe videokaart) :)

tnx voor jullie wijsheid en hulp !!!
Pagina: 1