Toon posts:

[Outlook 2003] Loopt vast bij opstarten op Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met Microsoft Outlook op een WinXP laptop.
Als de laptop net is opgestart en je start outlook, dan werkt het allemaal prima. Als ik vervolgens Outlook afsluit en weer opnieuw probeer op te starten dan lijkt het ineens niet meer te starten.

Dat wil zeggen, je ziet het niet, je hoort de laptop wel ratelen en op de achtergrond wordt het proces opgestart. (Dat zie ik in de taskmanager) Outlook.exe begint met 20mb geheugen en gaat langzaam naar de 50mb geheugen ingebruik en blijft daar hangen.

Als je het vaker opstart dan komen er een nieuwe outlook.exe processen bij. Deze echter allemaal rond de 20mb in gebruik. Pas zodra ik het eerste proces afsluit (die van 50mb) dan start de rest op.

Als ik die weer afsluit begint het probleem van voor af aan.

Ik heb op google gezocht, ik kwam niet zo'n soortgelijk probleem tegen. Wel het advies om eerst in Veilige modus op te starten en daarna goed af te sluiten. Dit heb ik geprobeerd maar veranderde niets aan het probleem.

Verder heb ik de laatste Microsoft updates geinstalleerd.
Het gaat hier om versie nummer 2003 11.80.10.6568 SP2

Heeft iemand wel is last gehad van dit probleem, of enig idee wat er aan de hand is? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel iets verduidelijkt, en ik verplaats je topic naar Windows Servers en Server-software :)
CSA > OFF
MS Outlook probleem > [Outlook 2003] Loopt vast bij opstarten op Windows XP*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de laptop compleet gescand op virussen en spyware, niks speciaals gevonden en het probleem bestaat nog steeds. Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
*kickje* :)

Verwijderd

Een simpele herinstallatie geprobeerd? Staat er iets in de eventviewer?Als je het outlook.exe process killt en daarna Outlook weer start start Outlook dan wel? Is het outlook.exe proces wel weg als je voor de eerste keer Outlook afsluit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:31:
Een simpele herinstallatie geprobeerd? Staat er iets in de eventviewer?Als je het outlook.exe process killt en daarna Outlook weer start start Outlook dan wel? Is het outlook.exe proces wel weg als je voor de eerste keer Outlook afsluit?
Als je het proces outlook.exe killed and daarna weer start, start hij idd op.
Nee, outlook.exe proces blijft staan als je het voor de eerste keer afsluit. Wel verdwijnt het visueel gezien.

Voor een herinstalatie moet ik, zover ik weet, heel Office uninstallen en opnieuw installeren. Aangezien de laptop voordurend in gebruik is, Aparte macro's in Excel etc, zie ik dit als laatste optie. Maar het ziet er naar uit dat het hier zo langzamerhand wel op neer komt. :)

Verwijderd

Als je het proces outlook.exe killed and daarna weer start, start hij idd op.
Nee, outlook.exe proces blijft staan als je het voor de eerste keer afsluit. Wel verdwijnt het visueel gezien.

Tsja nog al logisch wat er nu gebeurt; als je outlook afsluit crasht het.

Herinstallatie, anders Ms verrot schelden.

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 13-09-2007 20:17 . Reden: afgezaagde naamgrap weggewerkt ]

Pagina: 1