Recent heb ik mijn PC van een nieuw mobo en CPU voorzien. Gelijk ook Windows opnieuw geinstalleerd op een van de twee harde schijven.
Alles leek goed te werken, maar als tweaker kun je toch niet laten wat stress testen te laten lopen. Hiervoor gebruikte ik de 1024 M benchmark van wprime 1.53. Ondertussen monitorde ik ook de temperatuur met Core Temp of Speedfan.
Als wprime een tijdje draait, loopt de computer echter muurvast. De muiscursor lijkt vastgevroren, toestenbord reageert niet meer en de klok in de taskbar blijft stil staan. Eigenlijn doet niets meer het, BEHALVE WPRIME! Deze loop vrolijk door
Dit venster wordt gewoon geupdate. Als wprime uitgerekend is dan sluit het benchmark venster en worden in het hoofdvenster keurige de resultaten getoond. De rest van de computer zit dan nog steeds muurvast, afgezien van het wprime venster is de rest van het scherm onveranderd. De PC uitschakelen is dan de enige optie. Deze hele ellende is volledig reproduceerbaar.
Ik begrijp niet wat hier aan de hand is. Als de CPU bij warmte instabiel zou worden, of het geheugen dan zou juist verwachten dat wprime als eerste zou gaan sputteren of windows helemaal gaat crashen. Maar dat alles vastloopt behalve wprime is zeer vreemd.
Specs
AMD Athlon64 X2 4200 Toledo
Asus A8V-VM SE
2 GB DDR400 RAM (dual channel)
Onboard VGA of ATI 2600XT
Windows MCE 2005 en Windows XP Pro SP2 (dubbelboot, beiden hebben dezelfe vasloper)
CnQ aan of uit (geen verschil)
AMD processor driver 1.3.2.16
AMD Dual-Core Optimizer
Temp: Core 0 39C en Core 1 45C (beide bij belasting)
De vastloper gebeurt overgens ruim nadat de cores hun max. temp hebben bereikt.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Alles leek goed te werken, maar als tweaker kun je toch niet laten wat stress testen te laten lopen. Hiervoor gebruikte ik de 1024 M benchmark van wprime 1.53. Ondertussen monitorde ik ook de temperatuur met Core Temp of Speedfan.
Als wprime een tijdje draait, loopt de computer echter muurvast. De muiscursor lijkt vastgevroren, toestenbord reageert niet meer en de klok in de taskbar blijft stil staan. Eigenlijn doet niets meer het, BEHALVE WPRIME! Deze loop vrolijk door
Ik begrijp niet wat hier aan de hand is. Als de CPU bij warmte instabiel zou worden, of het geheugen dan zou juist verwachten dat wprime als eerste zou gaan sputteren of windows helemaal gaat crashen. Maar dat alles vastloopt behalve wprime is zeer vreemd.
Specs
AMD Athlon64 X2 4200 Toledo
Asus A8V-VM SE
2 GB DDR400 RAM (dual channel)
Onboard VGA of ATI 2600XT
Windows MCE 2005 en Windows XP Pro SP2 (dubbelboot, beiden hebben dezelfe vasloper)
CnQ aan of uit (geen verschil)
AMD processor driver 1.3.2.16
AMD Dual-Core Optimizer
Temp: Core 0 39C en Core 1 45C (beide bij belasting)
De vastloper gebeurt overgens ruim nadat de cores hun max. temp hebben bereikt.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?