Wou graag even mijn opzet voor een code in excel controleren omdat ik twijfel of ik nu wel echt de gewenste output krijg als ik het op de voglende manier uitrekenen.
wat ik heb is een soort van Dashboard in excel. Deze dashboard houdt van elke maand waardes bij. namelijk hij houdt bij op vier verschillende onderdelen of de voortgang goed, matig of slecht is:
Dit doetie met de kleuren Rood (slecht), Oranje (matig) en Groen (goed).
Deze waarden wil ik per maand gaan optellen om een trend te bepalen.
echter moet het wel doorgerekend worden, als het in jan, febr. maart goed gaat, en in april slecht, dan mag de trend niet direct naar slecht uitslaan (dan zou het geen trend zijn.)
Naarmate er meer waardes van maanden zijn ingevuld krijg je dan een steeds beter beeld van de trend.
om een goed beeld te geven heb ik het volgende bedacht:
G = Groen
O = Oranje
R = Rood
Trend:
G -> aantal optellen
O -> aantal optellen
R -> aantal optellen
COUNT G
COUNT O
COUNT R
IF (verhouding G ten opzichte van 'O' en 'R' = > 66% ) show pijltje_omhoog
ELSE (verhouding O ten opzichte van 'G' en 'R' = BETWEEN 33 en 66% ) show pijltje_flat
ELSE (verhoduing R ten opzichte van 'O' en 'G' = < 33% ) show pijltje_omlaag
kan iemand hier wat commentaar opgeven ? En zou het misschien beter zijn om het in vier of meer gradaties te verdelen?
PS: ik ben absoluut geen programmeur, dit is puur een opzetje die straks moet worden omgezet in VBA
wat ik heb is een soort van Dashboard in excel. Deze dashboard houdt van elke maand waardes bij. namelijk hij houdt bij op vier verschillende onderdelen of de voortgang goed, matig of slecht is:
Dit doetie met de kleuren Rood (slecht), Oranje (matig) en Groen (goed).
Deze waarden wil ik per maand gaan optellen om een trend te bepalen.
echter moet het wel doorgerekend worden, als het in jan, febr. maart goed gaat, en in april slecht, dan mag de trend niet direct naar slecht uitslaan (dan zou het geen trend zijn.)
Naarmate er meer waardes van maanden zijn ingevuld krijg je dan een steeds beter beeld van de trend.
om een goed beeld te geven heb ik het volgende bedacht:
G = Groen
O = Oranje
R = Rood
Trend:
G -> aantal optellen
O -> aantal optellen
R -> aantal optellen
COUNT G
COUNT O
COUNT R
IF (verhouding G ten opzichte van 'O' en 'R' = > 66% ) show pijltje_omhoog
ELSE (verhouding O ten opzichte van 'G' en 'R' = BETWEEN 33 en 66% ) show pijltje_flat
ELSE (verhoduing R ten opzichte van 'O' en 'G' = < 33% ) show pijltje_omlaag
kan iemand hier wat commentaar opgeven ? En zou het misschien beter zijn om het in vier of meer gradaties te verdelen?
PS: ik ben absoluut geen programmeur, dit is puur een opzetje die straks moet worden omgezet in VBA
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 10:18 ]