[OWA] Goed laten functioneren onder OS X*

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, ik zit nu met twee emailadressen die ik dagelijks moet controleren, en deze zijn allebei alleen te benaderen via Outlook Web Access. Alleen zoals jullie misschien bekend is werkt Outlook Web Access alles behalve lekker onder Firefox (mijn native browser) en ook niet onder Safari. Onder andere regels kunnen niet aangemaakt worden en het context menu werkt niet bij rechtermuisklik.

Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dat? Want ik word er een beetje gek van dat de ondersteuning hiervoor gewoon ruk is.

Wat ik al heb geprobeerd, is Safari laten identificeren als IE 6.0 maar dan werkt het ook niet.
Is er een browser voor Mac die wel 'goede' ondersteuning heeft voor OWA? Of moet ik gewoon elke keer hiervoor XP opstarten?

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.

edit:
Topictitle change niet helemaal duidelijk, TR al gedaan.... moet dus zijn. OWA Goed laten functioneren op Apple

[ Voor 7% gewijzigd door Red op 07-09-2007 10:13 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 13:17
Hmm, ik had hetzelfde probleem:

1) Zoek een PC met IE
2) Maak een rule aan met niets erin (geen voorwaarden, elke prioriteit) en forward naar je Gmail-account. Zet kopie in Inbox bewaren wel even uit anders loopt je inbox vol en krijg je niks nieuws meer binnen.
3) Test je mail door vanaf een ander emailadres dan je adres waar je heen hebt geforward te mailen (Ik heb dit gedaan door te mailen vanaf mijn Hotmail-account naar mijn OWA-account en dit kwam dus binnen op mijn Gmail-account).

Worked for me!

Verwijderd

Red schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:12:
Wat ik al heb geprobeerd, is Safari laten identificeren als IE 6.0 maar dan werkt het ook niet.
Waarom zou je ook denken dat dat zou werken? :X

Dat Microsoft checkt welke browser je hebt en dan zegt: "Jij mag lekker niet met die browser hiermee werken na na na na na" :+

8)7

Maar ik zou eens kijken naar een virtualisatieoplossing, die zijn er genoeg voor de Mac.

• Red
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:12:
Hmm, ik had hetzelfde probleem:

1) Zoek een PC met IE
2) Maak een rule aan met niets erin (geen voorwaarden, elke prioriteit) en forward naar je Gmail-account. Zet kopie in Inbox bewaren wel even uit anders loopt je inbox vol en krijg je niks nieuws meer binnen.
3) Test je mail door vanaf een ander emailadres dan je adres waar je heen hebt geforward te mailen (Ik heb dit gedaan door te mailen vanaf mijn Hotmail-account naar mijn OWA-account en dit kwam dus binnen op mijn Gmail-account).

Worked for me!
Bedankt voor je antwoord, maar het gaat niet alleen om de regels, maar ook om de taken en voornamelijk contextmenu (waarmee ik makkelijk ongewenste mail aan kan geven) en dat werkt dus niet onder Firefox of Safari.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:14:
[...]

Dat Microsoft checkt welke browser je hebt en dan zegt: "Jij mag lekker niet met die browser hiermee werken na na na na na" :+

8)7

Maar ik zou eens kijken naar een virtualisatieoplossing, die zijn er genoeg voor de Mac.
Het was toch het proberen waard ;-) zou me niets verbazen van MS.

Tsja, ik heb eens in een vroeg stadium Fusion gebruikt, maar dat werktte toch niet helemaal lekker. En Paralells al helemaal niet. Andere oplossingen om gewoon IE draaiend te krijgen onder OSX, met ActiveX werkend?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:14:
[...]

Er zijn inderdaad een hoop microsoft-websites die dat inderdaad doen en je dan een versie voorschotelen met beperkte functionaliteit,

Maar de vraag over hoe anderen hun email checken, ik denk dat de meeste mensen gewoon echte email gebruiken en dat via POP3 of IMAP benaderen.

Edit: je zou ook nog Opera kunnen proberen, die heeft altijd al meer functionaliteit dat lijkt op MSIE ondersteunt dan andere browsers.

[ Voor 10% gewijzigd door Johnny op 07-09-2007 12:20 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Tjah, als dat al gedaan wordt (wat me sterk lijkt in deze tijd, in de tijd dat 99% IE6 was misschien wel maar nu niet meer) dan is het eerder onder het motto liever een beperkte werkende site dan een uitgebreide niet werkende site.

Checken op browser is tegenwoordig not done, je moet checken op capaciteiten en adhv die capaciteiten de boel laten zien.

Buiten virtualisatie heb je weinig opties denk ik.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

http://www.codeweavers.co...ty/browse/rank/?app_id=15

Lijkt me goed genoeg om af en toe Internet Explorer te gebruiken. Het pakket is alleen niet gratis.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Natuurlijk is parrallels gewoon de oplossing.

Maar wat je ook zou kunnen proberen is met Entourage (Onderdeel van Office 2004) laten synchen met de exchange server waar die OWA op staat.

Vraag even aan de systeembeheerders van de 2 verschillende exchange servers.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Red schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar het gaat niet alleen om de regels, maar ook om de taken en voornamelijk contextmenu (waarmee ik makkelijk ongewenste mail aan kan geven) en dat werkt dus niet onder Firefox of Safari.

[...]

Het was toch het proberen waard ;-) zou me niets verbazen van MS.

Tsja, ik heb eens in een vroeg stadium Fusion gebruikt, maar dat werktte toch niet helemaal lekker. En Paralells al helemaal niet. Andere oplossingen om gewoon IE draaiend te krijgen onder OSX, met ActiveX werkend?
Je bedoelt waarschijnlijk de "nieuwe" mail van NHL?

Kan je dat niet gewoon in mail.app instellen als exchange account?

• Red
yep, het gaat om de nieuwe mail van de NHL.

volgens mij kan ik dat niet in mail.app instellen als exchange account. Plus dan zit ik met allemaal spam in mijn mail.app, nee bedankt! ;-)

entourage zal ik eens uitproberen en vragen hoe ik daar bij kan komen...

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:15
OWA werkt met een ActiveX voor object in IE voor de fancy menu's, refresh, sleur en pleur etc voor AJAX. Later hebben andere browsers deze functionaliteit ook toegevoegd via javascript. OWA ondersteund dus alleen maar de activex variant ervan, en dus alleen maar IE... Er zal dus geen enkele browser OWA zo goed ondersteunen als IE..

mail.app kan in principe samenwerken met exchange (Doe ik hier ook), maar als je dat niet wilt houdt 't eigenlijk op :)

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Oplossingen zijn gegeven;

IE met CrossOver (of Wine ?)
IE met Parallels of Fusion
Entourage op Mac
of voor lief nemen dat je niet dezelfde functionaliteit hebt..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47

vooghel

Cunning linguist

IE voor de Mac was tot anderhalf jaar geleden gewoon beschikbaar, misschien eens kijken of die nog ergens te dowloaden valt? Ik weet niet of die het dan wel doet, maar het valt te proberen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De nieuwe mail van de nhl is ook nog steeds via Squirrelmail te benaderen ;)
Ik laat overigens mijn NHL mail gewoon doorsturen naar m'n cdromke.nl mail.

Dat het niet werkt is niet omdat je browser gecheckt wordt, het heeft meer met WebDAV te maken (heb ik me door Martin van sysadmin laten vertellen ;) )

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

vooghel schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:13:
IE voor de Mac was tot anderhalf jaar geleden gewoon beschikbaar, misschien eens kijken of die nog ergens te dowloaden valt? Ik weet niet of die het dan wel doet, maar het valt te proberen :).
En toen was hij ook al meer dan 5 jaar oud, gebruikte een heel andere rendering engine dan IE voor Windows en ondersteunde geen ActiveX.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• vooghel
  • Laatst online: 16:47

vooghel

Cunning linguist

Ah, vandaar dat ik dus zei dat ik niet wist of dat wel zou werken :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-01 13:47
Tsja, forwarden naar een web omgeving die wél door Safari of Firefox wordt ondersteund is een oplossing, maar de Unify functie onder Fusion is er voor gemaakt. Ik ben benieuwd wat er in dat vroege stadium niet lekker liep met Fusion :? Mijn eigen ervaring met Fusion is minstens zo goed als VMware Workstation onder Windows.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Heb het net voor je getest. Met CrossOver 6.1.0. Gaat erg goed moet ik zeggen. Na de installatie van CrossOver met X11. Kun je via het menu zo Internet Explorer 6 SP1 downloaden. Alles gaat daarna automatisch. En even later het je IE 6 deze zit wel in een Win98 Bottle maar heb hier nog geen belemmeringen van ondervonden.

• Pacjack
  • Laatst online: 25-01 22:45
Je zou het ook kunnen proberen met IEs4linux. Het schijnt te werken maar ik ben er nog niet uit gekomen.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Pagina: 1