Exchange 2003, mail delivery via pop3 connector niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Hoi,

Wij hebben hier op het werk een win SBS server staan.
Voor de email hebben wij een catch-all account ingesteld op de webserver en de pop3 connector haalt de mail hiervan elke 5 min binnen en stuurt dit dan naar de juiste persoon door.

Nu zitten we al een tijd met 2 problemen en ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen.
Met google wordt ik ook niet veel wijzer.

Probleem 1:
Het gebeurt vrij regelmatig dat een email die bv geadresseerd is aan mijn manager bij mij terecht komt (administrator email account?).
De laatste dagen eigenlijk steeds vaker, dit is echt not-done omdat er ook belangrijke mailtjes tussen zitten.

Probleem 2:
Als een email naar meerdere personen in het bedrijf gestuurd is krijgt iedere persoon deze net zo vaak binnen als het aantal geadresseerden.
Als een mail bv. naar 3 personen in het bedrijf is gestuurd via de cc of bcc dan krijgt elk van deze 3 personen de email 3 keer binnen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

www.dannyhiemstra.nl

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Staat alles in het volgende tabblad wel goed ingesteld?

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/howto/migratie2003/migratie31.PNG

Dit kun je vinden door op een persoon te klikken in AD.

/edit:

En kijk hier ook eventjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.christensen-software.com/images/e2k3-2.png

[ Voor 22% gewijzigd door bassie91 op 07-09-2007 11:22 ]

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Het probleem dat er een aantal mailtjes binnen komen op het admin account komt volgens mij alleen voor bij mailtjes waar de ontvanger in de bcc staat, hier heb ik bij ons ook last van.... Dit heb ik jmmr genoeg nooit op kunnen lossen.

ff offtopic... hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de mail iedere 5 min wordt binnengehaald, ik kan bij ons invulllen wat ik wilt maar onder de 15 minuten kom ik echt nie :(

Verwijderd

Ab_dullah schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:27:
Het probleem dat er een aantal mailtjes binnen komen op het admin account komt volgens mij alleen voor bij mailtjes waar de ontvanger in de bcc staat, hier heb ik bij ons ook last van.... Dit heb ik jmmr genoeg nooit op kunnen lossen.

ff offtopic... hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de mail iedere 5 min wordt binnengehaald, ik kan bij ons invulllen wat ik wilt maar onder de 15 minuten kom ik echt nie :(
standaard kan de pop3 connector niet onder de 15 minuten, maar via een register aanpassing kan dat wel
schijnt niet altijd even lekker te werken, heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ken wel mensen die wat ingesteld hadden en waar er toch wat vage problemen ontstonden

hier een linkje: http://msmvps.com/blogs/obts/archive/2005/10/15/70927.aspx

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 14:05
Ik vermoed dat je sbs server de mail niet verstuurd krijgt en alle onbezorgbare mail naar de administrator box verstuurd.

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Jammer, toch weer slecht puntje van MS. |:(

Weet iemand iets over probleem 2?

[ Voor 111% gewijzigd door chuxiej op 07-09-2007 11:54 ]

www.dannyhiemstra.nl

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Afbeeldingslocatie: http://brouwers.gotdns.com/download/test/exchange.jpg heb nog ff gekeken in de pop connector bij ons daar staat voer hier het adres in voor de to en de cc, er wordt niks gezecht over de bcc daarom heb ik het opgegeven..... om dat bcc probleem op te lossen

@eddo, gwoon van af blijven dus :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 14:05
chuxiej schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:53:
Jammer, toch weer slecht puntje van MS. |:(

Weet iemand iets over probleem 2?
Ik vermoed dat je zelf ergens een configuratiefout gemaakt hebt. Ik heb een SBS met pop3 opgezet bij iemand en dat werkt echt super :) Heb je in de application log van de eventviewer gekeken of hij daar iets aangeeft?

Verwijderd

Probleem 1 komt waarschijnlijk doordat het mail adres waarnaar het gestuurd werd niet bestaat(dan wordt waarschijnlijk de mail naar postmaster account gestuurd), kijk naar typfouten in het mail adres.

Probleem 2 is voor zover ik weet niet op te lossen met de pop connector van microsoft..

Zelf gebruik ik altijd: http://www.christensen-software.com/popcon.htm
Kost niet al te veel, en werkt perfect.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
misschien kun je je provider overhalen om batched smtp te gaan ondersteunen?

ik denk dat de pop connector de mail ophaalt en vervolghens behandeld als een mailserver. dus alsof het mailtje voor het eerst op de mailserver terechtkomt die de mail in een postbus moet zetten.
daardoor krijg je een mailtje dat naar 3 mensen is gestuurd op dezelfde domein, ook 3 keer binnen. voor elk mailtje uit de pop-bussen, wordt het opnieuw in de mailbus gezet. is dus denk ik niet op te lossen.

ik begrijp dat jij een admin account hebt, en je manager niet?

dan krijg jij waarschijnlijk alle mail uit de catchall en heeft het misschien te maken met bcc en cc adressen in de mail die bedoeld was voor je manager, die kan niet worden bezorgd en komt dan bij jou terecht,
of het interne adres van je manager is niet juist ingesteld

wij werken zelf met xs4all en een subdomein, en met bsmtp. we hadden voorheen 1 adres en dat wordt doorgestuurd naar de secretaresse, de emailadressen voor het subdomein worden nrmaal afgehandled en naar de useraccountgestuurd ( gebruikersnaam@subdomein.xs4all.nl) deze subdomein koppeling kun zit bij het standaard pakket van xs4all. nadeel is dat je dan nieuwe persoonlijke email adressen krijgt.
adressen krijgt

de catchall uitzetten en kijken wat er gebeurt kan een oplossing zijn om te kijken of dat helpt who needs catchall anyways, je krijgt toch niet meer mail dan via de popboxen binnen?? en het is de beste remedie tegen mensen met een verkeerd email adres in hun adresboek.

op een andere vestiging hadden ze meerdere pop-boxen via hetnet, en daar worden voor elke pop-box, volgens mij appart opgeheaald en dan appart allemaal naar het interne "equivalente" adres gestuurd.

sommige providers hebben verder een beiliging voor het te vaak ophalen van de email. als je bijvoorbeeld gmail vaker dan eens per 10 minuten laat ophalen, krijg je ook een probleem. dan krijg je geen mail meer binnen.

Verwijderd

Pop 3 connector van MS heeft inderdaad problemen met of cc of bcc.

Uit mijn hoofd kan de connector hier niet goed mee omgaan waardoor ze voor ieder contact opgegeven (email adres) 1 keer verstuurd worden (dus bericht is verstuurd naar 20 man dan krijgt iedereen 20 berichten). Hier is niets aan te doen aangezien MS de connector ziet als een tijdelijke tool om te gebruiken voor de overstap van pop3 naar SMTP.

Exchange Server Connector for POP3 Mailboxes deliver multiple copies of messages

1ste probleem heeft te maken met het feit dat er in de pop connector een adres opgegeven kan worden waar alle niet verzonden mail heen gestuurd moet worden (denk aan spam of berichten die naar niet bestaande adressen gestuurd worden). Waarschijnlijk staat jou mail adres hierin opgegeven.
Dit is echter al 1 of meerdere keren hierboven aangegeven.

Verder haalt de pop connector standaard maar 1x in de 15 min. Mail op. Volgens de officiele bronnen kan vermindering van het aantal minuten tussen ophalen voor problemen zorgen. Dit heeft puur te maken met het feit hoeveel mail er per keer opgehaald wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 16:12 ]

Pagina: 1