Intel DP35DP niet werkende sata controller

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
Ik zit nu al een aantal dagen te worstelen met de ICH9R controller die op dit mobo zit.
Een raid array opbouwen met mn 2 maxtor plus 10 schijven lukt voor geen meter. Elke keer is er weer 1 schijf die niet gevonden word. Op mn oude bord, ICH5R werkte dit echter perfect.

In AHCI modus word alles wel gevonden, maar als ik met F6 de driver laad, krijg ik voordat hij windows wil installeren een melding of ik de diskette "Intel Matrix Storage Manager driver" erin wil doen....
die zit erin!!! Officiele intel diskette en heb ook al diskettes van andere borden geprobeerd die ook de ICH9R hebben. WTF?

Ik kan windows alleen installeren als ik de controller in IDE modus zet.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat de schijven in orde zijn en er geen compatibiliteitsproblemen zijn van de discen icm met het bord. Ik heb zelf 4x een Hitachi 7K500 op dit bord aangesloten en dat werkt perfect.

Heb je al het nieuwste bios? Hierin word ook de BIOS van de raidcontroller geupdate. Want als ik het goed begrijp detecteert de controller wel beide discen ? en heb je al gekeken of er een firmware update is voor je discen ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• sharkzor
Ghostrider(NL) schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:14:
Weet je zeker dat de schijven in orde zijn en er geen compatibiliteitsproblemen zijn van de discen icm met het bord. Ik heb zelf 4x een Hitachi 7K500 op dit bord aangesloten en dat werkt perfect.

Heb je al het nieuwste bios? Hierin word ook de BIOS van de raidcontroller geupdate. Want als ik het goed begrijp detecteert de controller wel beide discen ? en heb je al gekeken of er een firmware update is voor je discen ?
bios van het bord heb ik al geupdate. Hij detecteerd in AHCI en IDE modus dus bijde disken. In RAID modus zie ik ze vaak ook, maar als ik dan een raid array wil gaan maken zijn ze vaak opeens weg of staan er vage tekens in beeld ipv de naam van de harddisk...

firmware update voor de maxtors kon ik niet vinden. redelijk lang gezocht.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok heb je Powermax al eens op de disken los gelaten als ze aan de ICH9R hangen ? En heb je de mogelijkheid om 2 andere disken te proberen aan je Raid en andere SATA kabeltjes ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• sharkzor
Ghostrider(NL) schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:40:
Ok heb je Powermax al eens op de disken los gelaten als ze aan de ICH9R hangen ? En heb je de mogelijkheid om 2 andere disken te proberen aan je Raid en andere SATA kabeltjes ?
ik heb de testtool gedraait (tegenwoordig van seagate), geen fouten op de schijf. schijven moet in orde zijn. werkte perfect op mn ich5r en nu in ide modus werken ze ook goed.

2 andere schijven word een probleem. das nu niet te regelen :(
zit te overwegen nieuwe schijven te halen, maar dat kan voorlopig nog niet ($)...
erg tettie allemaal :(

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 10:27

DaWaN

'r you wicked ??

Ik durf erom te gaan wedden dat het je S-ata kabels zijn, haal eens 2 nieuwe !!

Ik heb pas namelijk van hetzelfde gedonder gehad en toen ik S-ata kabels vervangen had werkte alles weer goed. Voor de gein weer de oude kabeltjes erin en je raad het al.... weer gedonder !!

Kortom mijn ervaring met S-ata kabels is dat ze héééél vaak stuk gaan :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sharkzor
DaWaN schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:21:
Ik durf erom te gaan wedden dat het je S-ata kabels zijn, haal eens 2 nieuwe !!

Ik heb pas namelijk van hetzelfde gedonder gehad en toen ik S-ata kabels vervangen had werkte alles weer goed. Voor de gein weer de oude kabeltjes erin en je raad het al.... weer gedonder !!

Kortom mijn ervaring met S-ata kabels is dat ze héééél vaak stuk gaan :)
vergeten te vermelden, dat heb ik ook al geprobeerd. 2 nieuwe sata kabels geprobeerd die bij het bord zaten. geen verschil....
Pagina: 1