Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• gouw-e
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
ik heb deze probleem al een tijdje en heb al vele dingen geprobeerd.

overzicht netwerk:

heb internet modem-->router (d-link 4300) --> v1pc(winxp) en server (win2003)
--> router (linksys wrt54g) -->1pc (winXP)

De linksys router staat boven en de d-link router staat beneden. wegens een dikke plafon 2 draadloze routers voor laptop.

De d-link is de hoofd router wordt gebruikt voor dhcp en firewal.
linksys fugeer als extra acces point. en als switch voor pc boven.

Probleem:
internet valt af en toe uit, maar vaak bij het gebruikt van 2 programma's die een internet verbinden nodig heeft. ( skype+ online game. torrent+skype. torrent+surfen etc)
Het gebeurt het meest achter de pc die op de linksys router is aangesloten., omdat ik die het meest gebruikt als voor downloaden en gamen en skypen. en af en toe op een andere pc(beneden), maar daar wordt voornamelijk gesurfd windows update en gechat.

wat heb ik geprobeerd allemaal:
-ik heb beide routers opnieuw ingesteld en alleen wat nodig is aangezet. (zie boven)
-op advies van d-link heb ik upnp en qos uitgeschakeld om zo netwerk verkeer te verminderen.
-heb internet op 1pc geprobeerd.
-hoofd router vervangen door een oude router.
-verschillende instellingen geprobeerd op router dmz, firewall uitgezet.
-heb op de pc met winxp een paar keer een schone winxp erop gezet.

wat me heel erg is opgevallen is dat de meeste programma's veel verbindingen maken. en daardoor een verstopping maakt. maar kan me niet echt voorstellen omdat het met firefox en internet explorer ook uitvalt en ik neem aan dat webbrowser weinig verbinden maakt.

maar is het mogelijk dat een router verstopt kan raken? of me internet? of je netwerkkaart? (zijn allemaal onboard)

ik hoop dat mijn probleem duidelijk is. en ik hoop dat iemand wat tips of oplossingen heeft?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een van de twee routers kan niet om met zoveel connecties (torrents!), die reset zichzelf dan, want die krijgt problemen met de NAT table.

Controlleer dus eens welke uitvalt!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En gewoon gaan uitproberen waaraan het ligt, op een georganiseerde manier. Verlaag het aantal connecties van een programma tot een minimum en kijk of het helpt, daarna stapsgewijs verhogen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gouw-e
oke bedankt.

weet iemand hoeveel een nat table aan verbindingen aan kan?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 20:28
gouw-e schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:20:
Eerst hit op Google met 'd-link 4300 nat table size'
Ruim 8000 entries dus. Als een torrent client 500-1000 connecties maakt, zou je met enkele pc's nog geen problemen mogen hebben. Bovendien is die D-Link router van jou best bruut!
Probeer anders eens het aantal connecties te restricten. Ik heb in mijn vorige studentenhuis de router (Zyxel geval van Tiscali) per uitgedeeld IP slechts 256 connecties laten toestaan en ineens hield de router het langer vol dan gemiddeld 1 reset per uur. Mensen gingen wel klagen dat hun torrents niet meer zo hard liepen... ja pech hoor...

[ Voor 26% gewijzigd door gertvdijk op 07-09-2007 16:27 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gouw-e schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:20:
oke bedankt.

Zelf uitproberen, je moet er wel wat voor doen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gouw-e
gambieter schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:26:
[...]

Zelf uitproberen, je moet er wel wat voor doen...
haha ben al een tijdje aan het proberen. maar vroeg me gewoon af of een nat tabel een max heeft
want zelf bij de laagste instelling die ik in utorrent of emule zet valt hij soms uit.

en ik vroeg me dan af of me router anders niet kapot is :)

weet iemand een goeie port website die verklaart welke port door welke programma vaak wordt gebruikt?

want als ik ethereal start en verder niks zie ik dat de eerste verbindingen porten tussen de 1000 en 1800 gebruikt.

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
http://www.grc.com en dan naar Shields up
Pagina: 1