nVidia Purevideo en HDTV playback

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik snap er helemaal niks meer van, nou ben ik dan ook een beginner als het gaat om HDTV op de pc.

Ik heb een HDTV film (1080p, TS files) Ik heb geen idee welke codec nodig is, ik hoor echt van alles en elke player die ik gebruik geeft weer andere codecs aan, ik snap er niks van.

Het probleem is dat het traag afspeeld, echter had ik begrepen dat het soepel zou moeten zijn dmv Purevideo via hardware.

Ik heb een overclockte AMD XP 2800 (@2150mhz) met een nVidia 7600GS, 2 Gib geheugen en een redelijk snelle raid 0 opstelling met 2 x 160Gib schijven.

Kan die 7600GS nou dit soort films trekken of niet, het is totaal onduidelijk voor mij. Kan iemand me uit de droom helpen of dit uberhaupt gaat werken?

En als het zou moeten werken, is er dan ook een eenvoudige uitleg hoe ik bepaalde players moet inrichten hiervoor, ik hoor op elk forum weer eeen andere player met behoorlijk ingewikkelde instellingen, die gewoon te simpel worden uitgelegd (onvolledig)

Ik heb de volgende players geprobeerd.
Videolan VLC (Traag maar wel beeld)
MPC (er was eens traag beeld, echter na teveel klooien doet die het niet meer)
WMP (traag beeld)
Zoom player ( gespeeld met alle codecs splitters en al wat er meer te vinden is, gevolg, het gevoel dat alle instellingen precies hetzelfde doen, allen met traag beeld)
KMplayer ( eigenlijk precies hetzelfde geprobeerd als bij zoomplayer, resultaat ook hetzelfde)

In alle gevallen houd ik 100% cpu utilization, terwijl ik toch echt veel op Internet lees dat het overgroot deel via hardware (vidcard) afgehandelt kan worden.

Iemand?

Verwijderd

NVIDIA PureVideo Decoder geinstalleerd? Welke videokaartdriver gebruik je? Welk OS gebruik je? Welke versie van Windows Media Player gebruik je? Welke versie van DirectX gebruik je? Wat is de bitrate van de film? Welke videocodec wordt gebruikt bij het afspelen in Windows Media Player?

• DarkSand
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 01:16:
NVIDIA PureVideo Decoder geinstalleerd? Welke videokaartdriver gebruik je? Welk OS gebruik je? Welke versie van Windows Media Player gebruik je? Welke versie van DirectX gebruik je? Wat is de bitrate van de film? Welke videocodec wordt gebruikt bij het afspelen in Windows Media Player?
Purevideo is geinstalleerd, en ik zie ook nVidia onderdelen in de selecties van de codecs in de diverse players.
Ik heb speciaal hiervoor de laatste driver gedownload en geinstalleerd.
Op mijn machine draai ik Windows XP sp2 met de laatste DX9

Ik heb geen idee van de bitrate, zit nu op mijn werk. Echter misschien is dit een indicatie. De TS files zijn in totaal 18,5Gib groot. Voor een normale film.

Ik heb zelf wel eens (niet TS) hdtv 1080p films omgezet naar Xvid, en die draaien soepel

Ik weet even niet uit mijn hoofd wat WMP aangeeft over de codec. Zal ik vanavond even doen.

Is er niet een tool zoals Gspot om dit soort bestanden in te zien welke codec ze gebruiken?

Wat ik onderweg tegen gekomen ben aan Codecs is, AVC-1, VC-1, MPEG2, H.264 en zelfs MPEG1.
Sorry dat het allemaal zo vaag is.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Is het niet zo dat er ook een nvidia purevideo afspeelprogramma is? Misschien dat iemand anders hier duidelijkheid over kan scheppen...

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07
je videokaart is niet het probleem, maar je processor. Ik had een amd 3200 en daar mee schokte het beeld ook. Nu heb ik een 3800 x2 en nu heb ik dat probleem niet. (met HD bestanden, 720p, 1080p)

Misschien kan je het softwarematig nog proberen met CoreAVC: http://www.coreavc.com/

maar anders zou je toch moeten gaan nadenken over een nieuwe processor

[ Voor 4% gewijzigd door aryan op 07-09-2007 09:49 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 09:40

mvds

Totally awesome!

aryan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:48:
je videokaart is niet het probleem, maar je processor. Ik had een amd 3200 en daar mee schokte het beeld ook. Nu heb ik een 3800 x2 en nu heb ik dat probleem niet. (met HD bestanden, 720p, 1080p)

Misschien kan je het softwarematig nog proberen met CoreAVC: http://www.coreavc.com/

Of een grafische kaart die het hardwarematig kan doen :)

Verwijderd

aryan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:48:

Mijn AMD 3200 speelt 1080p content anders nog prima af zonder schokken in VLC Media Player.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07
obsidian schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:10:
[...]

Of een grafische kaart die het hardwarematig kan doen :)
kan ook, maar zijn grafische kaart is wel gewoon goed. Als hij een AM2 socket heeft kan hij voor een redelijk bedrag een goede processor kopen waardoor hij die problemen niet meer heeft.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 09:40

mvds

Totally awesome!

aryan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:16:
[...]

kan ook, maar zijn grafische kaart is wel gewoon goed. Als hij een AM2 socket heeft kan hij voor een redelijk bedrag een goede processor kopen waardoor hij die problemen niet meer heeft.
Maar je kan beter het hardwarematig laten afhandelen door je grafische kaart, dan softwarematig door de CPU :) En een HD compatible grafische kaart hoeft echt niet veel te kosten hoor.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 09:31

DizzyWeb

Ondertiteld

PureVideo decode geen H.264 content hardwarematig, daar moet je ook CyberLink PowerDVD Ultra of InterVideo WinDVD 8 Platinum voor hebben. Zie ook http://www.nzone.com/obje...revideo_requirements.html :)

[ Voor 3% gewijzigd door DizzyWeb op 07-09-2007 10:56 ]

• DarkSand
obsidian schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:48:
[...]

Maar je kan beter het hardwarematig laten afhandelen door je grafische kaart, dan softwarematig door de CPU :) En een HD compatible grafische kaart hoeft echt niet veel te kosten hoor.
Ja maar hoe kom ik erachter dat mij 7600GS het kan, ik ze verschillende verhalen.
aryan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:16:
[...]
Geen AM2, heb een oude Athlon xp 2600+

Edit: ehm bij het kijken op de nVidia driver site lees ik dit:
PureVideo™ HD support is currently only available on Microsoft Windows Vista for GeForce 8600, 8500 and 8400 GPUs. PureVideo HD support for Windows XP will be available an upcoming driver.

De nieuwe Cyberlink PowerDVD is iets sneller dan alle andere players, maar nog steeds traag

[ Voor 49% gewijzigd door DarkSand op 07-09-2007 19:41 ]

Verwijderd

DarkSand schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:33:
[...]

Ja maar hoe kom ik erachter dat mij 7600GS het kan, ik ze verschillende verhalen.
PureVideo Support Table

Probeer die .TS eens af te spelen met C:\Program Files\NVIDIA Corporation\nStantMedia\nStantMedia.exe

MediaInfo geeft meer informatie over je .TS

Voordat je de PureVideo Decoder installeert is het verstandig alle codecs, filters en splitters van je PC te gooien.

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 08:23
Ik heb een 8600GTS. Ooit eens gelezen dat hardwarematig HD Purevideo afspelen niet ondersteunt wordt onder XP, terwijl de 8600GTS dat zeker zou moeten kunnen.

Er gingen geruchten dat NVidia bezig was met drivers waarme het wel zou moeten kunnen, maar daar heb ik veder niets meer van gelezen.....

Persoonlijk vind ik het een beetje een vaag verhaal omdat CyberLink PowerDVD Ultra het juist wel zou kunnen onder XP

[ Voor 16% gewijzigd door Martin-S op 09-09-2007 19:34 ]

Pagina: 1