Toon posts:

M2N4-SLI laat mijn desktopset af en toe uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al ruim 2 jaar mijn Microsoft Wireless Desktop Set en bevalt me wel redelijk.

Maar nou heb ik laatst een upgrade aan mijn systeem gedaan.
Nieuwe Mobo, CPU, Geheugen en Videokaart.

Nou heb ik via USB mijn desktopsetje aangesloten op 1 van de poorten op de achterkant.

Tijdens het gebruik in Windows (Vista) heb ik af en toe dat mijn muis blijft haken en dan ineens ergens naartoe wijst (de richting waar ik heenging maar dan nog verder) en op dat moment werkt ook mijn toetsenbord niet.
Tijdens het typen heb ik dan ook vaak dat hij niet reageert en dan soms ineens 30x dat lettertje neerzette.
Ik zie dan ook dat op dat moment de lampjes van mijn desktopset receiver uitvalt, doet ie niet altijd!

Ik ben er vrij positief van dat het aan mijn moederbord ligt en de usb-poorten ervan.
Dit doet hij trouwens op alle poorten van het moederbord.

Ik heb nou wel toevallig een USB PCI kaart met 5 poorten op de PCI-poort aangesloten en daar heb ik er helemaal geen last van en werkt hij helemaal goed.

Maar het stomme is bij de PCI kaart, dat hij pas werkt zodra Windows aan het starten is, daarvoor dus totaal geen verbinding met de computer en dus kan ik mijn Bios niet in en kan ik niks uitvoeren als ik in het bootmenu ben als het nodig is.

Nou keek ik ff op zolder naar de doos en staat er dus USB-only, dus is het ook niet ff mogelijk om em op de PS/2 aan te sluiten.

Wat kan ik doen?

Specs:
Zalman 400W(geloof ik) Voeding
Asus M2N4-SLI (nForce4) (Met laatste bios geflasht 1202)
AMD Athlon 64 X2 4000+
2x 1GB PC6400 800MHz
Sapphire X1950 Pro

Ik heb al geprobeerd de desktop set drivers te installeren -> helpt niet
nForce drivers -> helpt niet
Op Windows XP -> zelfde probleem

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik zie nergens dat je de USB-drivers hebt geïnstalleerd. Daarmee bedoel ik dus de drivers die bij het moederbord zitten. Probeer dat eens. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Rone op 07-09-2007 06:04 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten bij te zetten.
Bij mijn Windows installaties installeer ik altijd de nieuwste chipset drivers van nVidia.com!

Verwijderd

Topicstarter
schop..

Verwijderd

Ik heb met mijn A8N-SLI problemen gehad met USB poorten die op het moederbord zitten en op een aparte USB plug, zo'n blauw connectortje wat je ergens op je moederbord moet steken.
Mijn scanner doet het bijvoorbeeld alleen op het connector-USB setje, omdat _Een of andere reden die toen op internet stond_ en niet op de "Moederbord USB poorten".
Verder kan ik je niet echt helpen denk ik :$

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Heb je het ook al je een Ubuntu Live CD runt?
(niet gelijk opstarten en afsluiten, je moet even surfen, enzo want anders weet je nog niet of hij uitvalt)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga Ubuntu dit weekend ff proberen, zit em nu te downloaden.
Is gewoon een live CD net als Knoppix toch?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 14:45
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:09:
Ik ga Ubuntu dit weekend ff proberen, zit em nu te downloaden.
Is gewoon een live CD net als Knoppix toch?
Klopt

Verwijderd

Topicstarter
Heb em net proberen te booten..
Wat hij doet.. niet veel dus, hij blijft haken op het bootlogo, Beetje gaar is dat.
Ik heb de checksum gecontroleerd voor het branden, die klopt en heb tijdens het branden met nero aanvinkt dat hij de cd moet verifieren na het branden, ook dat ging goed, maar hij start niet op.
Kom dus wel in dat bootmenu, waar ik de eerste optie selecteerd (Boot or install Ubuntu), daarna kom je in het bootscreen, daar doet hij niks meer..

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Druk in dat scherm op F6. En haal dan 'quiet' , '--' en 'splash' weg.
Kan je iets uit het console halen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu op de een of andere manier wel gelukt om Ubuntu te booten.

Het opstarten deed alleen tragisch lang, denk dat ik rond de 10 minuten heb zitten wachten.

Hij gaf overigens wel de volgende foutmelding tijdens het booten:
"buffer I/O error on device fd0 in logical block 0"
Ik dacht dat fd dus mijn flashdisk was dus heb ik mijn usb-stick eruit gehaald en opnieuw van cd laten starten.
Gaf hij nog steeds die melding maar uiteindelijk ging hij wel door.

Ik blijf ff in Ubuntu werken om te kijken of ik weer dat rare probleem met mijn desktop set krijg, tot nu toe werkt het allemaal nog goed..!

Update..
Alles werkt nog helemaal goed via de normale usbpoort wat in Windows helemaal mis ging telkens.
Ik neem dus aan dat ik een driver probleem o.i.d. heb in Windows

Nou moet ik daar nog een oplossing voor gaan zoeken..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Andere drivers helpen niet (oudere drivers bedoel ik dan)?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? Chipset drivers?

Verwijderd

Ja. 1 of 2 releases oudere drivers, misschien hebben die 't probleem niet.
Pagina: 1