Toon posts:

Printer wordt niet herkend via printserver van router

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net deze U.S. Robotics USR 805461 router binnengekregen. Verbindingen via zowel LAN als WLAN waren binnen no-time gelegd.

Alleen wordt de printer die op de usb aansluiting van de router (printserver) is aangesloten, niet herkend op de pc's. Het is de bedoeling dat het zaakje automatisch herkend wordt, er is geen speciale installatie software ofzo.
De pc's draaien op Windows XP Pro. De printer is (de wat oudere) HP Deskjet 845c.
Is er een manier om de printers manueel te installeren ofzo?

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb je de printer aangesloten middels usb op je router?

Dan moet je in ieder geval handmatig een lokale printer aanmaken met een tcp/ip poort. Dit werkt als volgt:
(windows xp)
Add printer --> next --> selecteer local printer en zet auto detect uit --> next --> selecteer create a new port en kies dan tcp/ip --> next --> vul hier het ip van je router in --> next --> en de rest moet zichzelf wijzen.

Suc6

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Veel succes met die router.
us robotic routers staan er bekend om slecht samen te werken met hp printers.
Kan over dit specifieke type niet zo snel problemen vinden, maar mocht je nog problemen ondervinden dan heb je in elkgeval alvast een aanknopingspunt.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 07-09-2007 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:23:
Dus als ik het goed begrijp heb je de printer aangesloten middels usb op je router?

Dan moet je in ieder geval handmatig een lokale printer aanmaken met een tcp/ip poort. Dit werkt als volgt:
(windows xp)
Add printer --> next --> selecteer local printer en zet auto detect uit --> next --> selecteer create a new port en kies dan tcp/ip --> next --> vul hier het ip van je router in --> next --> en de rest moet zichzelf wijzen.

Suc6
job schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:25:
Veel succes met die router.
us robotic routers staan er bekend om slecht samen te werken met hp printers.
Kan over dit specifieke type niet zo snel problemen vinden, maar mocht je nog problemen ondervinden dan heb je in elkgeval alvast een aanknopingspunt.
Dank, voor de info.

Maar toch wilt hij hem niet herkennen, zal dus aan de printer liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 15:18 ]

• job

job

Met slecht samenwerken bedoelde ik dat de printer soms niet (of niet goed) print.
Je printer herkennen moet het probleem niet zijn.

Als je de printer aan de router hangt, aan doet en precies de stappen volgt die Meph beschrijft moet je hem in elkgeval aan kunnen sluiten.
Het gaat anders dan gewoon even een printer aansluiten en het zal alleen werken op de door hem beschreven manier.
Je moet de printer in elkgeval toe kunnen voegen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:06:
Met slecht samenwerken bedoelde ik dat de printer soms niet (of niet goed) print.
Je printer herkennen moet het probleem niet zijn.

Als je de printer aan de router hangt, aan doet en precies de stappen volgt die Meph beschrijft moet je hem in elkgeval aan kunnen sluiten.
Het gaat anders dan gewoon even een printer aansluiten en het zal alleen werken op de door hem beschreven manier.
Je moet de printer in elkgeval toe kunnen voegen.
Ja maar als ik precies doe wat Meph beschrijft en gebruik als IP de IP van de router namelijk 192.169.2.1 terwijl de printer aangesloten is en aan staat, dan zegt hij toch dat hij niets vind.

• job

job

Aah ik zie net in de handleiding dat usrobotics lekker eigenwijst doet.
Zo zou je volgens hun website je printer toe moeten voegen: http://www.usr.com/suppor...ation/index.html&loc=bene
Handig dat zij het weer net anders doen dan andere printservers.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:38:
Aah ik zie net in de handleiding dat usrobotics lekker eigenwijst doet.
Zo zou je volgens hun website je printer toe moeten voegen: http://www.usr.com/suppor...ation/index.html&loc=bene
Handig dat zij het weer net anders doen dan andere printservers.
Gast, je bent een held :)

Alle PC's kunnen nu printen en dat gebeurt nog goed ook (firmware van de router is wel de nieuwste).

Ik had gekeken op www.usr-emea.com en daar kon ik dit zo snel niet vinden.
Erg vreemd inderdaad dat dit niet gewoon in de manual staat. Afijn, nogmaals bedankt!
Pagina: 1