Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Mail account gehacked

Pagina: 1
Acties:

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Vorige week maandag kreeg ik een bepaald phishing mailtje via mijn Google Mail adres. Dat was redelijk persoonlijk, in die zin dat de afzender wist op welke website ik een account heb en probeerde mijn inloggegevens te achterhalen. Iets dat ik eigenlijk nooit doe en nu ook beter niet had kunnen doen, is reageren op dat mailtje. Eigenlijk in de zin van of ie mijn creditcardnummer ook maar meteen even wou weten, de eikel.

Anyway, nu kom ik mijn Google Mail account niet meer in. Uiteraard ben ik de enige die het password weet. Op meerdere pc's thuis had ik de inloggegevens door de browser laten onthouden, maar die werken nu niet meer.

Wanneer ik gebruik maak van de password-vergeten optie, krijg ik een security question die ik zelf nooit gebruikt zou hebben, namelijk "What's your father's middle name". Mijn vader heeft geen middle name.

Ook de optie gebruikt om via het secondary adres de gegevens te achterhalen, maar dan krijg ik enkel een gmail.com adres terug dat absoluut niet van mij is. Kansloos dus.

Mij zijn geen exploits bekend van GMail. Maar ik heb toch zeker de indruk dat mijn account gehacked is. Als laatste oplossing heb ik de support van Google Mail een bericht verzonden, maar omdat ik de verification code van mijn aanmelding bij hun niet meer heb, geef ik dat weinig kans.

Twee vragen:
  1. Zijn er methodes bekend waarop een Google Mail account gehacked kan worden? Ik hoef de methodes niet te weten, maar wel of het überhaupt mogelijk is en
  2. Kan ik nog iets doen om m'n account terug te krijgen?
Ik deed absoluut geen bijzondere dingen met dat account, dus heel erg is het niet, bovendien was de mailbox helemaal leeg omdat ik alle mail laat doorsturen naar een ander adres.
Maar baal er wel van...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
1. Volgens mij waren er in het verleden wel exploits (ik ben er zelf ook door getroffen), maar volgens mij zijn die er ondertussen niet meer.
2. Ik heb mijn account weer terug kunnen krijgen door zoveel mogelijk informatie in te voeren op de gmail site. Maar je kunt bijvoorbeeld ook via je secundaire emailadres je account opnieuw in bezit krijgen.

GMail heeft wel een Helpcentrum waar je vraag wel beantwoord wordt: http://mail.google.com/su...Dl%26service%3Dmail&hl=nl.

Maar als je dit linkje niet vertrouwt, op GMail kun je ook wel op 'Ik heb geen toegang tot mijn account' klikken om het Helpcentrum te openen. Succes :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Ik ben al op die pagina geweest en heb de mogelijke opties gebruikt. Ik heb al de mogelijke adressen die ik heb ingevoerd als secundair adres, zonder resultaat.
Die gast heeft gewoon mijn account weten te bemachtigen en alle info gewijzigd die mij nu geholpen zouden hebben als ik echt mijn password vergeten zou zijn.
Maar goed, ik denk wel dat het mogelijk is, want hij mailde zelf ook vanaf een googlemail.com adres, die ie ook niet echt legaal verkregen zou hebben denk ik.

Edit: gaandeweg een nieuwe link gevonden, had er eerst overheen gelezen.
http://mail.google.com/su...y?answer=50270&topic=8262
("Iemand anders heeft toegang tot mijn account").
Net ingevuld, wellicht dat dat nog gaat werken, via die link was de verification code niet verplicht en kon ik meer info opgeven die ik wel heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Crusader op 06-09-2007 23:16 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.