Toon posts:

Wel of geen ADSL2 in mijn telefooncentrale ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me eens kan vertellen hoe het zit met het volgende....

Ik ben aan het kijken om over te stappen naar een andere provider sinds Demon is overgenomen door Xs4all. Deze laatste vind ik te duur voor wat ze bieden.

Nu zijn er een aantal netwerkbieders op de markt: o.a. KPN, BBNed, BabyXL, en Orange. Deze bieden allemaal - zelf of via een provider - ADSL abonnementen aan. Echter als ik hun websites bekijk en een postcodecheck doe, belooft de ene 20Mb, en de andere weer maximaal 8Mb, of zelfs maar 4 Mb (Alice). De postcodecheck van BBNed zelf geeft aan dat mijn telefooncentrale alleen ADSL, en geen ADSL2 heeft. Echter Orange belooft zo'n 15Mb a 20Mb met hun abonnement. Ook Speedlinq belooft ADSL2 snelheden. Zijn er ook postcodechecks van andere netwerkaanbieders dan die van BBNed die vertellen of er ADSL2 mogelijk is op mijn aansluiting?
Betekent dit nu dat Orange in mijn telefooncentrale wel een ADSL2 aansluiting heeft? Hoe kan ik dit achterhalen? Ik heb overigens al eens een 8Mb Demon abonnement gehad op mijn adres. Nu heb ik een goedkopere 6Mb.

Wie heeft er antwoorden of kan enige duidelijkheid verschaffen? :?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Daar hebben we een postcode voor nodig.

Als het goed is zijn de 4 cijfers al voldoende.

Al mag je er van uit gaan dat in ieder geval een deel van de centrale ADSL2+ is.
Anders werd er geen 20Mbit aangeboden.

[ Voor 40% gewijzigd door kalizec op 06-09-2007 22:51 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Mijn postcode is ....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 23:51 ]

Verwijderd

Wij hoeven je postcode niet te weten :)

Gewoon ff de postcodecheck doen online bij een ISP.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik zojuist nog eens gedaan bij Speedlinq. Ik denk dat ik nu iets meer weet.

Bij Speedlinq wordt alleen voor BabyXL en KPN een ADSL2+ abonnement aangeboden. Het BBNed abonnement van hun gaat niet verder dan 8192Kbit/s. En dat is volgens mij het maximaal haalbare op een ADSL1 verbinding. De postcode check van BBNed geeft dus een juiste weergave van wat zij in mijn centrale hebben staan.

Het zou handig zijn als je zo'n ADSL centralecheck ook kon doen voor KPN, BabyXL en andere aanbieders.

Jammer dat Alice een BBNed provider is. Ik zag hun abonnement wel zitten: o.a. opzegmogelijkheid per maand en geen startkosten bij bellen.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt zelf controleren op deze site. Als ze adsl2 kunnen leveren, dan is de telefooncentrale met adsl2 spullen uitgerust van KPN, aangezien ze aangeven dat ze gebruik maken van line sharing (waaruit ik dus opmaak dat je een kpn abbo moet hebben hiervoor).

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het resultaat van bovenstaande check (http://www.vdx.nl/producten/adsl_check). Deze geeft dus geen ADSL2+. Waarschijnlijk dus een BBNed aanbieder.
........

Op uw combinatie van postcode en huisnummer (XXXX) zijn de volgende ADSL abonnementen mogelijk:

Analoog ISDN Prijs per maand Bestellen

ADSL 1024 J J € 29 Analoog / ISDN
ADSL 2048 J J € 32 Analoog / ISDN
ADSL 4096 J J € 35 Analoog / ISDN
ADSL 8192 J J € 39 Analoog / ISDN

ADSL2+ 10240 - - € 45 --
ADSL2+ 16384 - - € 50 --
ADSL2+ 24576 - - € 55 --

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
@ Superflow

Geef je postcode in bij www.internetten.nl
Bovenin staat een knopje "Toon beschikbaarheid netwerken". Aanvinken.
Voila! Alle netwerken in je centrale.
Vanaf 8Mb is altijd ADSL2+.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 07-09-2007 00:46 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:00:
Dat heb ik zojuist nog eens gedaan bij Speedlinq. Ik denk dat ik nu iets meer weet.

Bij Speedlinq wordt alleen voor BabyXL en KPN een ADSL2+ abonnement aangeboden. Het BBNed abonnement van hun gaat niet verder dan 8192Kbit/s. En dat is volgens mij het maximaal haalbare op een ADSL1 verbinding. De postcode check van BBNed geeft dus een juiste weergave van wat zij in mijn centrale hebben staan.

Het zou handig zijn als je zo'n ADSL centralecheck ook kon doen voor KPN, BabyXL en andere aanbieders.

Jammer dat Alice een BBNed provider is. Ik zag hun abonnement wel zitten: o.a. opzegmogelijkheid per maand en geen startkosten bij bellen.
Klopt zo'n beetje inderdaad.

Gaat om de centrale: Krimpen-Centrum (Kmpn-C). Lijnlengte <1000m verwacht.

BaByXL (Tiscali) heeft er ADSL2+ apparatuur staan.
Orange heeft er ADSL2+ apparatuur staan.
BBned heeft er ADSL1 apparatuur staan.
KPN heeft er ADSL2+ apparatuur staan.
Tele2 (Versatel) heeft de website zo onduidelijk gemaakt dat het niet te controleren is.

Dus op alle netwerken kan je zo'n 16 a 20Mbps verwachten (als lijnlengte inderdaad zo'n 1000m of minder is), behalve via het BBned netwerk. Daar kom je niet verder dan 8Mbps (dus Alice bijvoorbeeld of een BBned partner ISP via BBned netwerk komt maximaal 8Mbps uit).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb nog een email verstuurd naar BBned om eens te vragen waarom zij als enige (nog) geen ADSL2+ aanbieden in de centrale.

Overigens toont de postcodecheck van www.internetten.nl "Alice Comfort 20480/1024" als beschikbaar abonnement.
Deze sites zijn dus niet altijd betrouwbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 10:06 ]

Pagina: 1