8800GTX extreem lage 3dmark score

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aderijke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 23:28
Hallo,

Ik begin een beetje wanhopig te worden, want volgens mij heb ik alles al geprobeerd. Ik heb via Azerty.nl een computer besteld (configuratie "best buy guide high end game pc" van augustus, alleen dan met quad core)
Nu haal ik met een versie windows xp (of vista, dat maakt niet uit) slecht 4200 3DMark06 punten. Ik heb bijna alle NForce drivers geprobeerd. Ook als ik bijvoorbeeld de mediaspeler op volledig scherm zet hapert het geluid....
Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen???

Even de volledige specs van de pc:

Processor Intel Core 2 Duo E6600
Moederbord GigaByte GA-P35C-DS3R
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000
Geheugen Corsair 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5
Videokaart Club3D GeForce 8800 GTX 768MB DDR3
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic
I/O-controller Onboard raid
Netwerkcontroller Onboard lan
Harde schijf 2 x Samsung SpinPoint T166, 400GB
Dvd-brander NEC AD-7173S 18x
Diskettestation NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
Behuizing Antec Nine Hundred
Voeding Corsair CMPSU-520HXEU (520W)
Monitor Samsung SyncMaster 226BW 22"

Help! :'(

Arthur

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Nforce drivers :? Dat moedebord is Intel based, dus gewoon die Nforce drivers weer verwijderen en Intel drivers. Als je bedoelt forceware drivers heb je een ander probleem.

• aderijke
Eh, ik bedoel inderdaad forceware drivers.....

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Raar, dat stukje over geluid. Misschien is het helemaal geen oplossing, maar probeer anders alles eens te doen ZONDER X-Fi kaart. Misschien niet de goede drivers geïnstalleerd van de geluidskaart?

(Gave setup btw)

PHILIPS Motional Feedback 544

• aderijke
De X-fi kaart is het enige wat ik er niet in heb zitten..... ik ben nog op zoek naar een goede geluidskaart. Ik gebruik nu de onboard kaart van het moederbord....

(TNX! alleen zeer frustrerend als het niet goed werkt!)

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17
Heb je het mischien op 1680x1050 8xAA 16xAF staan ofzo?Je moet het op standaart instellingen draaien.

• aderijke
nee, ik heb alles uitgezet. Ik lees veel berichten dat niet alletwee de pci-e connectors aangesloten zijn. Aangezien ik de kast niet zelf heb gebouwd ga ik maar eens kijken of dit wel het geval is....

Oja, wat ook nog zo raar is. Mijn monitor blijft vaak zwart bij het opstarten van de pc. Ik moet dan heel vaak op de resetknop klikken om eens een keer beeld te krijgen...hmmmm..... nou ik ga ff "in de kast duiken" en kijken of alles goed is aangesloten.... tot zo (maar laat de suggesties maar binnenstromen :))

• aderijke
hmmm...beide kabels zijn aangesloten

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 23:40
Probeer anders een complete reïnstall van je besturingssyteem, misschien helpt dat. Gebruik ook níet de standaard bijgeleverde drivers van de CD's, maar download up-to-date drivers van nvidia.com ;) .

PHILIPS Motional Feedback 544

• aderijke
Ik heb deze week mijn pc al meer dan 10x opnieuw geinstalleerd. Ook alle nieuwe drivers geprobeerd. Misschien moet ik er aan gaan denken dat de videokaart gewoon kapot is (??)

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 20:42
probeer hem eerst even in een ander systeem voordat je hem rma stuurt, dat is nameljk zo zonde van je tijd.

• aderijke
Ik krijg op dit moment helemaal geen beeld meer. Monitor krijgt geen signaal. Dat was dus eerst af en toe, maar nu constant. Ik heb een andere monitor aangesloten. Deze doet het ook niet. Toen heb ik de nieuwe monitor op mijn oude pc aangesloten. Die doet het wel.

Kan wel concluderen dat de videokaart het niet meer doet denk ik.... wel raar. Meestal werkt het bij dit soort hardware opeens niet meer en gaat het niet steeds slechter werken (ik kreeg steeds vaker dat de monitor zwart bleef)

Shit!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 12:00

Beugelfles

I love rusty spoons

aderijke schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:16:
"best buy guide high end game pc" van augustus, alleen dan met quad core

Even de volledige specs van de pc:
Processor Intel Core 2 Duo E6600
Of heb je dat gecopieerd van de BBG? :+

Maar ontopic,memtest, guide voor opstartproblemen et cetera. Verder uitsluiten van onderdelen. Ik zou pas iets RMA sturen als je het 100% zeker weet dat dat onderdeel de problemen veroorzaak.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• aderijke
haha...ja, copy paste foutje...

Ik kan op dit moment helemaal niks testen, want ik krijg geen beeld meer. (maar ook geen piepjes die meestal aangeven dat er iets mis is) Kan het zo zijn dat de videokaart te weinig stroom krijgt waardoor de monitor geen signaal krijgt? (ofwel, kan het ook aan de voeding liggen?)

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

IK heb ook troubles gehad met te lage 3d score, want me CPU werd verkeerd gebruikt door windows xp. Probeer eens een upgrade installatie met je windows XP cd-rom, bij mij lostte dat de problemen op.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Dennahz

Life feels like hell should.

Murk schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 07:59:
IK heb ook troubles gehad met te lage 3d score, want me CPU werd verkeerd gebruikt door windows xp. Probeer eens een upgrade installatie met je windows XP cd-rom, bij mij lostte dat de problemen op.
Hij krijgt helemaal geen beeld meer, dus hij kan ook niks opnieuw installeren.

@TS: Je krijgt ook geen piepjes? En wat als je bijvoorbeeld een oude videokaart gebruikt? Doet hij het dan wel? Voeding lijkt mij geen issue.. 520 watt is genoeg.

Haal ook eens het geheugen e.d. eruit.. piept hij dan? Gewoon alles even stap voor stap bij langs gaan. Is het niet je monitor zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 07-09-2007 08:10 ]

Twitter

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:10:
[...]

Hij krijgt helemaal geen beeld meer, dus hij kan ook niks opnieuw installeren.

@TS: Je krijgt ook geen piepjes? En wat als je bijvoorbeeld een oude videokaart gebruikt? Doet hij het dan wel? Voeding lijkt mij geen issue.. 520 watt is genoeg.

Haal ook eens het geheugen e.d. eruit.. piept hij dan? Gewoon alles even stap voor stap bij langs gaan. Is het niet je monitor zelf?
Monitor heeft de TS al uitgesloten, zie enkele posts hierboven.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Even heel simpel... Heb je de pc laten assembleren door Azerty? Zo ja, dan zou ik hem lekker terugbrengen en er zelf niet aan gaan lopen klooien. Straks mol je zelf iets per ongeluk of zien ze bij Azerty dat je zelf dingen hebt veranderd en weigeren ze je garantie te geven.

• aderijke
Net toch stiekem de kaart eruit gehaald.... en er maar weer insestopt..... nu krijg ik wel weer beeld! en beter nog......... 3dMark06 doet het nu wel normaal!!!!!! Woohoo!

Nu niet te vroeg juichen.....ff kijken of hij het blijft doen.....

Tnx allemaal voor jullie reacties!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 09:40

mvds

Totally awesome!

De kaart = welke kaart precies?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

aderijke schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:19:
Net toch stiekem de kaart eruit gehaald.... en er maar weer insestopt..... nu krijg ik wel weer beeld! en beter nog......... 3dMark06 doet het nu wel normaal!!!!!! Woohoo!

Nu niet te vroeg juichen.....ff kijken of hij het blijft doen.....

Tnx allemaal voor jullie reacties!
Dus verder -niets- veranderd? Kaart eruit ... even staren ... kaart erin en alles werkt :/ . In principe moet dit niet mogelijk zijn, maar computers blijven rare dingen. Misschien had je lieve bios de kaart op PCI-E x 1 ofzo gezet; ik kan het niet raden. Hoe zijn je spanningslijnen?

De meeste mensen deugen!

• aderijke
De kaart = De club3D 8800GTX.

Inderdaad...dat staren doet soms wonderen. Ik snap er zelf ook niks van, behalve dat hij er eerst losser in zat dan nu...maar volgens mij doet zo'n kaart het of niet (en niet half)

Ik zou niet weten hoe ik mijn spanningslijnen kan meten(?) Zo'n tweaker ben ik nou ook weer niet (al hoewel, als ik met staren problemen kan oplossen... ;))

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 00:10
Dan heb je denk ik geluk gehad, ik heb eens een videokaart gehad die niet goed in het slot zat en die starte ook gewoon. Alleen beeld vol met artifacts, geheugen dus naar de klote geholpen. Bleek dat hij met aandraaien van schroefje en het aansluiten van de beeldschermkabel iets uit het slot was gekomen.

Hallo

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

mach2 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:02:
Dan heb je denk ik geluk gehad, ik heb eens een videokaart gehad die niet goed in het slot zat en die starte ook gewoon. Alleen beeld vol met artifacts, geheugen dus naar de klote geholpen. Bleek dat hij met aandraaien van schroefje en het aansluiten van de beeldschermkabel iets uit het slot was gekomen.
Das fijn, ik heb zo'n plastic bevestigings mechanisme.. over het loskomen van je graka gesproken..

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Kan je alle nieuwe games wel op maximale settings etc draaien? Want als je dat kan weten we zeker dat het een driver probleem is :)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
mach2 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:02:
cooler master stacker toevallig?
bij mij was ie niet haaks en trok ie dingen scheef bij aandraaien schoef -> uit slot dus

@ ts veel plezier met gamen/benchen:)

Verwijderd

aderijke schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:49:
De kaart = De club3D 8800GTX.

Inderdaad...dat staren doet soms wonderen. Ik snap er zelf ook niks van, behalve dat hij er eerst losser in zat dan nu...maar volgens mij doet zo'n kaart het of niet (en niet half)

Ik zou niet weten hoe ik mijn spanningslijnen kan meten(?) Zo'n tweaker ben ik nou ook weer niet (al hoewel, als ik met staren problemen kan oplossen... ;))
Heb precies hetzelfde probleem gehad als jij. Alleen zonder de lage prestaties. Af en toe startte de pc niet goed op, ook zonder signaaltjes, en ging hij pas na een tijd wachten of kaart in en uit weer aan. Kaart zat ook losjes, nu strakker erin gedaan en alles doet het weer, alleen af en toe moet je resetten om op te starten.

En dan hebben we het over een AGP kaart namelijk de Ati x1950pro 512mb van Sapphire icm een gigabyte k8ns-ultra939, amd a64 3000+ @ 2.5ghz en 2gb ram geheugen.
Pagina: 1