Bij de Halfords en de Hema kun je voor zo'n 160,- een omafiets kopen. Nu vraag ik me af wat de kwaliteit van die dingen is. Dat ze goedkoop zijn hoeft niet per se te betekenen dat het niets is, maar kan me voorstellen dat het ws geen gazelle fietsen zijn die 20 jaar meegaan. Maar als ik er een jaartje of 5 in de stad plezier van zou kunnen hebben, vind ik het al prima. Wat zijn jullie ervaringen en weet iemand waar je het beste zo'n goedkope kunt halen?
Vond trouwens ook nog deze link:
Vond trouwens ook nog deze link:
In het aprilnummer 2006 van de Consumentengids heeft de Consumentenbond twaalf omafietsen aan een test onderworpen. De 'Gazelle Toer populair' (zie foto) kreeg met 72 punten de meeste waardering. Deze omafiets werd vooral geprezen om z'n rijcomfort en -eigenschappen. Het Gazellemodel was met een adviesprijs van € 500,- wel de duurste van het stel. Tweede werd in het testoordeel met 70 punten de Gazelle Basic (€ 400,-). De Halfords fiets Limit Classic omafiets 28'' (adviesprijs € 190,-) kreeg met 52 punten de 'kooptip' als 'voordelige keus'.
[ Voor 43% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 06-09-2007 22:12 ]