Toon posts:

Zwakheidje in (nieuwe) moderatie systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, leuk hoor, besteed ik tijd en energie om 'n stukje serieus mee te modereren -waarmee de boel valt of staat natuurlijk-, zie ik ineens dat mijn penalty ratio boven de 1 staat ?!!! :?

Ik heb echter in die paar dagen dat ik dit doe echter nog nooit een troll of flaimebait "uitgedeeld" en liep een tijdje te piekeren hoe dit nu mogelijk was.

Inmiddels is de oorzaak overduidelijk: bij het scrollen door het scherm met de reacties modereer je tussendoor hier en daar een bericht. Hiervoor maak je het moderatieveldje actief en wijzig je naar eigen inzicht.

Vervolgens verder naar beneden scrollen, maar als je niet oplet scrol je in het laatst gekozen moderator veld naar beneden waardoor je automatisch een onbedoelde troll of flaimebait toekent aan het betreffende bericht.

Tja, de eerste paar keren had ik dit natuurlijk niet in de gaten met alle gevolgen van dien . Gelukkig kwam mijn penalty score niet boven 4, anders had ik 't verder wel kunnen shaken hier.

Behoorlijk zwak punt voor de nieuwkomers onder ons, ik durf er mijn mobo op te verwedden dat ik niet de enige ben die hier tegenaan gelopen is, deze fout is heel snel gemaakt.

Tip voor Tweakers: maak het onderste veldje in de moderatielijst blank. In geval van vergissingen wordt dan helemaal niet gemodereerd in plaats van een onbedoelde foutieve (met alle schijtgevolgen van dien, grrrrr).

Inmiddels alweer een week aan 't klooien om mijn "onverdiende straf" op te lossen, wat mij betreft de klere er mee, ik heb 't wel weer eventjes gezien.

Doel van dit bericht: 1 kleine misstap, zelfs onbedoeld, kan leiden tot grote gevolgen, net of ik een grote boef ben. Sorry hoor, maar ik wens niet zo beoordeeld te worden, zeker niet als 't onterecht is. :(:(:(:(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

1) Meer iets voor TMF ;)

2) Is idd erg kloten maar ja... weinig aan te doen ben ik bang. Beter opletten is het enige wat ik kan zeggen ;).

3) En ja.. dat je voor een onbedoelde misstap bestraft wordt.. das pech hebben hoe vervelend het ook klinkt ;)..

Oh alleen als je een modveld actief maakt en scrollt MERK je dat je niet door de pagina scrollt.. Dat zou op moeten vallen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk kwestie van opletten, die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Maar waarom niet bulletproof maken voor sukkels zoals ik ? Gewoon onderste veldje leeg maken in moderatie scrollbar en het probleem is opgelost...

Verwijderd

Das geen bug, maar een feature. Het heet: "De Tweakers.Net moderator IQ/Accuratesse-Test" :P

• IceStorm
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 11 februari 2001 14:15 schreef CyberJunk86. het volgende:
Das geen bug, maar een feature. Het heet: "De Tweakers.Net moderator IQ/Accuratesse-Test" :P
ROFLMAO :D

En de uitkomst van de test is..... : :P

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zondag 11 februari 2001 13:40 schreef okzel het volgende:
Tuurlijk kwestie van opletten, die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Maar waarom niet bulletproof maken voor sukkels zoals ik ? Gewoon onderste veldje leeg maken in moderatie scrollbar en het probleem is opgelost...
Deze topic staat in het goede forum. Ik vind de oplossing die direct wordt aangedragen even simpel als briljant :). Femme zou dit zo spoedig mogelijk erdoorheen moeten gooien.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 11 februari 2001 14:37 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Deze topic staat in het goede forum. Ik vind de oplossing die direct wordt aangedragen even simpel als briljant :). Femme zou dit zo spoedig mogelijk erdoorheen moeten gooien.
De beste oplossingen zijn vaak de simpelste ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het onderste veld is nu leeg

Maar als je niet lang genoeg scrollt wordt nog steeds een andere foute moderatie gekozen? (ik heb nooit last van dit probleem)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 11 februari 2001 16:28 schreef Femme het volgende:
Thanx! ik maak die fout ook nog wel es...|:(
Maar als je niet lang genoeg scrollt wordt nog steeds een andere foute moderatie gekozen? (ik heb nooit last van dit probleem)
Daar heb je gelijk in, maar de kans erop wordt nu wel een stuk minder...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 februari 2001 16:28 schreef Femme het volgende:

Tnx Femme. Ik let er inmiddels op, maar wellicht zijn anderen hiermee geholpen. Overigens: Dit "probleempje";) zul je bij gebruik van een notebook (zoals hier) sneller tegenkomen doordat de cursortoetsen vaak gebruikt worden om te scrollen ipv onhandig touchpad (ed.). Op mijn normale werkstations heb ik dit probleem ook minder gauw...
Pagina: 1