Toon posts:

geheugen doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een pentium celeron van packard bell, en heb er een dvd writer ingezet.

Ik wilde ook geheugen bij prikken, dus haalde mijn geheugen eruit om te vergelijken of het geheugen wat ik nog had liggen het zelfde was.

dit was helaas niet, dus ik prik mijn geheugen er weer in,

ik dacht dat hij niet goed zat want hij begon te piepen bij het opstarten, toen draaide ik hem om, maar dit ging niet, hij zat dus toch goed alleen had ik deze niet goed aangedrukt.

na goed aan te hebben gedrukt, plugde ik de stekkers er weer in, en toen zette ik mijn computer aan, en toen zag ik rook...

Ik denk dat mijn geheugen is doorgebrand, want in de andere geheugenslot werkt hij ook niet meer, maar kan het ook zijn dat mijn geheugen en geheugenbank is doorgebrand? het ligt niet aan de brander want computer werkt ook niet zonder brander erin,,hij gaat wel aan en fan gaat wel draaien, maar krijg geen beeld(dus geheugen kapot denk ik dan..?)

had wel ontladen aan verwarmingbuizen..!

er is vast wel een persoon die dit mij kan vertellen hier

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je rook ziet is het stuk iig. Om te achterhalen welk onderdeel dat was, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.

Overigens bestaat een Pentium Celeron niet.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Inderdaad, dit is even een kwestie van testen :).

Wat betreft de kapotte onderdelen: Inspecteer eens of je ergens kunt zien dat het verbrand is. Er zullen ergens wel sporen achtergebleven zijn. Zoniet dan is het een kwestie van testen met andere onderdelen. Vergeet overigens niet dat het moederbord ook stuk kan zijn zodra het geheugen 'brandschade' heeft, immers heeft het geheel een flinke opdonder gehad. Al met al is dat ook weer een kwestie van testen, daar kunnen wij op afstand niets over zeggen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.