[XP] inloggen lukt niet met RDP via SSH tunnel

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik probeer een Windows XP SP2 machine te bereiken via RDP welke via putty een remote SSH tunnel heeft opgezet naar een Linux machine. Ik maak op mijn Windows XP machine vervolgens een local SSH tunnel naar diezelfde Linux machine. Als ik daarna via mstsc.exe een verbinding probeer te maken dan krijg ik keurig het login venster van de betreffende machine, vul ik vervolgens juiste login gegevens in dan blijft de RDP sessie hangen en is het wachten op een time-out. De machine buiten een SSH tunnel (dus binnen hetzelfde netwerk) via RDP gebruiken is geen enkel probleem.

Ik heb al gezocht op Google, het enige wat sterk op mijn probleem lijkt is dit topic. Echter kan ik hier geen duidelijk antwoord vinden wat in mijn geval helpt. Tevens heb ik al geprobeerd zoveel mogelijk 127.0.0.2 te gebruiken, ipv 127.0.0.1. Lijkt niet te werken.

Iemand hier misschien ervaring mee?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 20:04
Misschien hier wat aan?

Programs that connect to IP addresses that are in the loopback address range may not work as you expect in Windows XP Service Pack 2

en dan vooral:
Windows XP Service Pack 2 (SP2) prevents connections to all IP addresses that are in the loopback address range except for 127.0.0.1.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Helaas, dat gaat over het binden van een programma aan een loopback interface anders dan 127.0.0.1. Windows XP RDP bind gewoon aan 0.0.0.0:
code:
1
  TCP    0.0.0.0:3389           0.0.0.0:0              LISTENING

Ik heb wel 127.0.0.2 (en 127.0.0.1) gebruikt voor de remote tunnel. Ook werkt de verbinding opzich wel, ik krijg immers een login venster.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27

rimpeldinky

nani?

wat laat je allemaal door je tunnel komen? lijkt er op dat de authenticatiepakketten afgevangen worden ipv doorgestuurd

*burp*

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Er gaat alleen een RDP verbinding over de SSH tunnel.

Kan het misschien zo zijn dat de SSH tunnel bepaalde zaken niet doorlaat? Maar waarom krijg ik dan wel een juist login venster te zien van XP?

[ Voor 60% gewijzigd door jelmervos op 07-09-2007 14:29 ]

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Heb je hier iets aan:

www.hardforum.com/showthread.php?t=883607

greetz

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Nee helaas.

Vanaf de PC die ik wil overnemen met putty een SSH tunnel naar een Linux server en vervolgens met een Windows machine via de Linux server een RDP sessie start, werkt het ook niet. Dit is dus nu met 1 SSH (remote) tunnel, krijg nog steeds een time-out na het inloggen.

Ik heb zowel met mstsc.exe 5.1 als 6.0 geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 10-09-2007 21:55 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar heeft die vpntunnel nog steeds 127.0.0.x adressering? want dan kan je gewoon blijven proberen, geloof me je zult eerder een ons wegen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Hoe bedoel je 127.0.0.x? Ik zet een remote SSH tunnel op welke inderdaad lokaal naar 127.0.0.1:3389 wijst en remote gebruikt deze 0.0.0.0:2223. Remote luistert dus op elke interface.
Ik heb de tunnel ook geprobeerd naar 127.0.0.2 te laten wijzen, maar dat maakt niet uit.

Misschien kan ik het LAN adres (een 10.x.x.x adres) eens proberen.

Begrijp me niet verkeerd, er kan een verbinding worden gemaakt, alleen geeft de RDP server een time-out na de login.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jelmervos schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:21:
Misschien kan ik het LAN adres (een 10.x.x.x adres) eens proberen.
Dat lijkt me sowieso geen slecht plan, 127.x is gereserveerd voor iets anders, zal me niet verbazen dat het gaat werken ....
Anders nog ergens gekke meldingen in eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Heb de tunnel nu laten forwarden naar het lokale adres:
code:
1
"C:\Program Files\PuTTY\plink.exe" -ssh -R *:2223:10.18.9.50:3389

Maar helaas, dit maakt helemaal niks uit. Nog steeds krijg ik keurig het Windows XP login venster, en daarna blijft de boel hangen.

In de eventlog is niks terug te vinden, alleen dat de gebruiker succesvol is aangemeld. Dat klopt ook, want de gebruiker is inderdaad gewoon aangemeld als ik direct op de Windows machine kijk.

Verwijderd

Hoi jelmervos,

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij beschrijft en het moet aan XP liggen.
Het is namelijk ook niet mogelijk om via de remote tunnel een ander XP station te gebruiken met remote desktop, je krijgt dan niet eens het login scherm,
Dit verhaal werkt namelijk wel naar een windows 2000 of windows 2003 server in mijn netwerk waarop terminal services is geinstalleerd, allemaal via de remote tunnel.
Heb putty zowel op een XP station, als op een windows server laten draaien maar dat maakte geen verschil.

Zou wel erg cool zijn als dit zou werken.

• johanvdw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Eerst en vooral laten weten dat dit bij mij wel prima werkt. Ik heb mij ooit gebaseerd op deze pagina voor de configuratie:
http://www.engr.wisc.edu/computing/best/rdesktop-putty.html
en dan 127.0.0.2 en hoger gebruikt.

Trouwens: dat je een login-scherm krijgt wil niét zeggen dat je al een verbinding hebt (toch niet bij de standaard rdp-client van windows). Je krijgt dat scherm vooraleer je ook maar contact hebt opgenomen met de server. Je kan het zelfs krijgen als die afstaat!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 20:04
johanvdw schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:02:
[...]

Trouwens: dat je een login-scherm krijgt wil niét zeggen dat je al een verbinding hebt (toch niet bij de standaard rdp-client van windows). Je krijgt dat scherm vooraleer je ook maar contact hebt opgenomen met de server. Je kan het zelfs krijgen als die afstaat!
Lijkt me sterk; krijg in het logon scherm altijd de laatst gebruikte credentials te zien op die machine.

over het probleem: http://forums.microsoft.c...spx?PostID=13768&SiteID=1

en dan met name de workaround:
With XP you will have to perform a special workaround..
You will need two user accounts.
One logged in and running putty.
The second account is what you use to login to RDP remotely.
This account cannot be the same account.
Have a go and let me know.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik denk dat johanvdw het over het eerste login scherm heeft wat standaard wordt getoond door mstsc versie 6. Hier vul ik alleen een gebruikersnaam in, vervolgens krijg ik het login venster van de betreffende Windows XP machine waar ik kan inloggen. Daarna loopt de boel dus vast.

Overigens heb ik ook getest om verbinding te maken met 127.0.0.2 met de mstsc, maar dat werkte ook niet.

Ik maak gebruik van plink (zelfde maker/code base als Putty) op de Windows XP machine die ik wil overnemen:
code:
1
"C:\Program Files\PuTTY\plink.exe" -ssh -R *:2223:10.18.9.50:3389 -2 -4 -i id_dsa.ppk -N user@host

Dit commando voer ik uit in een Windows service, dus het draait al niet onder dezelfde gebruiker als waar ik mee wil inloggen (service werkt met System account).

Verder lees ik veel workarounds die gaan over het aanpassen van de TCP/IP MTU grootte. Dit omdat de RDP server na het inloggen overschakelt op een andere MTU grootte. Maar dit lijkt meer een oplossing als je werkt met een echte VPN verbinding. SSH forwards zijn gewoon TCP poorten die je doorstuurt.

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 14-09-2007 11:54 ]

• johanvdw
jelmervos schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:46:
Ik denk dat johanvdw het over het eerste login scherm heeft wat standaard wordt getoond door mstsc versie 6. Hier vul ik alleen een gebruikersnaam in, vervolgens krijg ik het login venster van de betreffende Windows XP machine waar ik kan inloggen. Daarna loopt de boel dus vast.
Aha, wacht even, je gebruikt versie 6. Daar heb ik ook al problemen mee gehad om XP te bereiken: je gebruikersnaam wordt dan bvb johan@127.0.0.2 ipv johan@serverwerk. Je moet in het tweede scherm de hostname aanpassen, anders wilt hij niet verder inloggen.

Als je inlogt vanop een vaste pc kan je ook overwegen om serverwerk in je hosts file te doen verwijzen naar 127.0.0.2 en dan connecten naar "serverwerk" ipv 127.0.0.2

• johanvdw
Arnout schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:22:
[...]

Lijkt me sterk; krijg in het logon scherm altijd de laatst gebruikte credentials te zien op die machine.

[...]
Met de oude (5) versie krijg je de laatst gebruikte credentials te zien maar die kunnen evengoed van een andere verbinding zijn. Ik heb al effectief meegemaakt dat de server afstond en ik het loginscherm nog kreeg.
Pagina: 1