Ik probeer een Windows XP SP2 machine te bereiken via RDP welke via putty een remote SSH tunnel heeft opgezet naar een Linux machine. Ik maak op mijn Windows XP machine vervolgens een local SSH tunnel naar diezelfde Linux machine. Als ik daarna via mstsc.exe een verbinding probeer te maken dan krijg ik keurig het login venster van de betreffende machine, vul ik vervolgens juiste login gegevens in dan blijft de RDP sessie hangen en is het wachten op een time-out. De machine buiten een SSH tunnel (dus binnen hetzelfde netwerk) via RDP gebruiken is geen enkel probleem.
Ik heb al gezocht op Google, het enige wat sterk op mijn probleem lijkt is dit topic. Echter kan ik hier geen duidelijk antwoord vinden wat in mijn geval helpt. Tevens heb ik al geprobeerd zoveel mogelijk 127.0.0.2 te gebruiken, ipv 127.0.0.1. Lijkt niet te werken.
Iemand hier misschien ervaring mee?
Ik heb al gezocht op Google, het enige wat sterk op mijn probleem lijkt is dit topic. Echter kan ik hier geen duidelijk antwoord vinden wat in mijn geval helpt. Tevens heb ik al geprobeerd zoveel mogelijk 127.0.0.2 te gebruiken, ipv 127.0.0.1. Lijkt niet te werken.
Iemand hier misschien ervaring mee?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."