Intel Quad en nu...

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Heb net nieuwe PC gehad van de zaak met een INtel Core 2 Quad processor en 4 GB geheugentjes. Das weer lekker snel allemaal. Ik ga dus Windows Vista Bisuness standaard draaien en daarnaast met Virtual PC een Windows SBS en een Windows XP omgeving. Iemand nog idee hoe ik dat het beste kan gaan configureren? Hoe kan id de processor, het geheugen en de HD optimaal gebruiken?

Ik gebruik hem standaard als mijn ontwikkel PC in een Windows Vista omgeving met Office 2007. De windows 2003 SBS is voor de 'test' maar het moet wel echt gebruikt kunnen worden door mijn ciollega's (in de testomgeving). Ik wil dus 2003 SBS ook gewoon laten draaien onder Virtual PC.

De windows XP omgeving onder VPC zal ook alleen nog maar als downwards compatibility orden gebruikt. Test omgeveing dus.

Mijn vraag is dus of jullie tips hebben wat betreft config voor Vista en mijn VPC 2003 SBS omgeving?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:55
Euh...Multiboot maken? Kan je anders wat duidelijker zijn wat je precies bedoelt met "configuratie" (breed begrip namelijk).

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ok ... het moet geen multi boot zijn. Ik moet beide pc´s draaiende hebben.
De windows vista omgeving is mijn werk omgeving. Nu wil ik Windows Small Business Server als VPC gaan installeren. Waar moet ik dan rekening mee houden. Deze omgeving moet wel blijven draaien (voor de test).

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De intel hardware virtualisatie aanzetten. En VirtualPC ondersteund geen meerdere cores, dus je kan maar een core gebruiken in een virtuele machine. Verder zie ik weinig problemen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik hoef ook maar 1 core per virtual pc en geen meerdere. Kan ik dat aangeven dat iedere vpc zijn eigen core gebruikt? Of bedoel je dat dat dus niet gaat ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:39
Dit heeft niks met hardware te maken, je vraagt hoe je iets softwarematig het beste kunt aanpakken. Ik stuiter het topic dan ook door richting Windows Clients :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik snap niet wat je bedoelt met configureren? Installeren, klaar. Verder zou ik Virtual Server of VMWare server pakken ipv Virtual PC.

Roomba E5 te koop

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30

rimpeldinky

nani?

ik zou je server bare metal gaan draaien en je desktop daarin virtualisteren, dit houd in dat je sbs zeker voldoende systeemresources ter beschikking krijgt en het is niet zo'n ramp is als je desktop wat sluggish wordt (weet niet om hoeveel testgebruikers het gaat, bij een stuk of 5 is dit natuurlijk onzin maar als het veel gebruikers zijn kan zo'n sbs server het nog redelijk druk krijgen)

*burp*

Pagina: 1