Geen beeld tijdens opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik heb onlangs mijn 19 inch tft monitor van Medion RMA gestuurd. Ik kreeg vandaag een 19 Inch widescreen terug ter vervanging. Ik was hier bijhoorlijk blij mee, maar tijdens het opstarten van mijn computer krijg ik geen beeld. Alleen als windows alle opstartprogramma's aan het laden is komt mijn beeld terug. De eerste keer kreeg ik gewoon goed beeld, alleen de tweede keer krijg ik vervormd beeld.
Rare kleuren door elkaar, het leek wel een soort storing. Ik krijg alleen maar goed beeld als ik mijn DVI stekker opnieuw in de videokaart steek. Ik hoor dan ook een geluidje als ik hem eruit haal en weer terug steek. Hetzelfde geluidje als je je USB stick in je computer steekt.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Mischien niet relevant maar ik post het toch maar erbij.
Bij het icoontje 'hardware veilig verweideren' staat ook Maxtor 6V160E0 E:, C:, D:, ( mijn hardeschijf)
ik vraag me af of dit wel correct is.

Alvast mijn dank!

Specs computer:

AMD Athlon X2 4200+
Radeon X850XT 256MB Pci-e
4x512 MB geheugen Corshair ValueSelect.
Creative Xtreme Gamer Geluidskaart.
450 Watt Aerocool Turbine voeding Modulair.
160 GB Maxtor HD 8 MB, 7200rpm.
Windows XP Home Edition

Instellingen beeld:
1440 bij 900 Pixels
Kleurkwaliteit - hoogst 32 bit
60 Hertz

[ Voor 14% gewijzigd door XlinKk op 06-09-2007 20:33 ]

• XlinKk
Niemand? :|

Modbreak:Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens goed door :/

[ Voor 96% gewijzigd door Pollewob op 07-09-2007 14:49 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

Het is hier geen helpdesk waar je gegarandeerd binnen het uur geholpen wordt :Z Daarom wordt binnen de 24 uur je topic kicken niet gewaardeerd (zeker niet de manier waarop jij doet)

Maargoed, een voor de hand liggende vraag is natuurlijk of je de monitor op een andere pc hebt aangesloten, dat lijkt me een vrij essentiële test om na te gaan waar het probleem zit. Ik heb overigens nog nooit gehoord dat een pc reageert op het loshalen/aansluiten van een monitorkabel, maar dat kan aan mij liggen :)
Ik snap ook niet helemaal precies wat er nou gebeurt: na 1x starten doet de monitor het wel, na twee vervormd en daarna pas na het opnieuw insteken van de DVI-kabel? Zijn de kabels wel in orde?

Kortom probeer eerst wat dingen uit te sluiten door wat te wisselen met componenten.

Dat van je hardeschijf zal komen omdat het een sata schijf is, sommige controllers + drivers zorgen daarvoor omdat een sata schijf in principe hot-pluggable is, dus die zou je in theorie kunnen verwijderen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• XlinKk
Er zat 3 uur tussen mijn posts, maar maakt ook niet uit.

Verwijderd

Heb je TV-out of een 2de display ooit erop gehad en die als secundaire aangesloten? Klinkt alsof je je TFT in het 2de DVI slot geprikt hebt, en het pas met Windows geactiveerd wordt.

• XlinKk
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:48:
Heb je TV-out of een 2de display ooit erop gehad en die als secundaire aangesloten? Klinkt alsof je je TFT in het 2de DVI slot geprikt hebt, en het pas met Windows geactiveerd wordt.
Ik heb net even de andere kabel geprobeerd, de kabel voor de CRT monitoren, en nu heb ik wel gewoon beeld tijdens het opstarten.

Dus mischien heb je gelijk over dat secundaire.
Hoe los ik dat op?

Verwijderd

in een andere dvi aansluiting op je videokaart pluggen :9 of via de eigenschappen van je beeldscherm, aangeven wat je primaire beeldscherm (aansluiting) is

werkt dit niet, op de analoge manier werken als je er veel last van hebt

• XlinKk
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:32:
in een andere dvi aansluiting op je videokaart pluggen :9 of via de eigenschappen van je beeldscherm, aangeven wat je primaire beeldscherm (aansluiting) is

werkt dit niet, op de analoge manier werken als je er veel last van hebt
Ik heb maar 1 DVI aansluiting op me videokaart, de ander is voor een crt monitor.
Maar ik heb hiervoor wel een CRT beeldbuis aangesloten gehad.

• XlinKk
Ik snap er werkelijk niets meer van, ik heb de DVI kabel aangesloten en bij monitor eigenschappen beelddscherm 1 aangeklikt en op herkennen geklikt. Maar krijg nog steeds geen beeld tijdens opstarten, dus ik kom bij bios niet in bijvoorbeeld.

En tijdens het spel ameria's army blijf ik steken op 60 FPS terwijl ik met de CRT kabel 75 FPS heb.
Ik snap het niet, het kan toch niet zo moeilijk zijn.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

XlinKk schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:45:
En tijdens het spel ameria's army blijf ik steken op 60 FPS terwijl ik met de CRT kabel 75 FPS heb.
Ik snap het niet, het kan toch niet zo moeilijk zijn.
Dan heb je gewoon Vsync aan staan. Je fps blijft dan gelijk aan de refreshrate van je monitor en bij een TFT is dat in de regel 60 Hz ;)
In Windows met schermeigenschappen spelen heeft trouwens uiteraard totaal geen invloed op het wel of niet hebben van beeld tijdens het booten of het bios, het systeem heeft daar dan nog helemaal niks te maken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• XlinKk
Haan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:52:
[...]

Dan heb je gewoon Vsync aan staan. Je fps blijft dan gelijk aan de refreshrate van je monitor en bij een TFT is dat in de regel 60 Hz ;)
In Windows met schermeigenschappen spelen heeft trouwens uiteraard totaal geen invloed op het wel of niet hebben van beeld tijdens het booten of het bios, het systeem heeft daar dan nog helemaal niks te maken.
Wat kan het dan zijn? Ik wil graag die DVI kabel gebruiken.

Verwijderd

als je niet met een dvi kabel opstart, dan zie je je bios wel?

zoniet, dan is doet je beeldscherm/vidkaart er misschien lang over om beeld weer te geven? in ieder geval, dat is iets waar ik nu aan denk.

• XlinKk
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:36:
als je niet met een dvi kabel opstart, dan zie je je bios wel?

zoniet, dan is doet je beeldscherm/vidkaart er misschien lang over om beeld weer te geven? in ieder geval, dat is iets waar ik nu aan denk.
Ja, als ik een crt kabel gebruik zie ik de bios wel, en de windows loading screen enzo.
Maar met DVI niet.
Pagina: 1