Het probleem is eigenlijk dat ik net vrolijk aan het GOT'en ben, en vervolgens ineens m'n PC ermee stopt. Dit gebeurde toen ik mijn externe hdd aanzette, maar deze was niet aangesloten op de PC. Alleen de voeding van de externe hdd zat in hetzelfde verdeelblok als de PC.
Toen stopte m'n pc er volledig mee, dus ik verwachte eigenlijk dat ik met het aanzetten van de externe hdd de voeding eruit had getrokken. Deze zat er dus gewoon in. Vervolgens probeerde ik m'n pc weer aan te zetten, alleen dat lukte niet echt. M'n schijven en fans beginnen te draaien, en ook gaan de controlelampjes van het mobo (lan) branden. Maar na 1 tot 5 seconden, deze tijd is niet elke keer hetzelfde, valt de pc weer uit alsof deze geen spanning heeft.
Ik heb even met de hand de temperatuur van m'n CPU koeler gevoeld, maar deze voelt niet abnormaal aan. Hetzelfde geld voor de temperatuur van de voeding.
Specs van het systeem:
Voeding: Tagan TG420-U01 420 Watt
Mobo: Asus M2N-SLI Deluxe
RAM: 2x Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300
CPU: AMD Athlon 64 X2, 4600+, met standaard koeler
HDD: 4x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm
RAID: Promise Fasttrack EX8350B
GRAPH: Asus EN6600TOP
Overig: Pinnacle TV kaart, 4x 80mm casefan, 2x DVD Brander
Ik vermoed zelf dat het een probleem van de voeding is, maar voor ik garantie ga claimen, wil ik graag weten hoe ik dit zeker kan weten, en of iemand deze mening deelt. Mocht het de voeding niet zijn dan verdenk ik het mobo...
Toen stopte m'n pc er volledig mee, dus ik verwachte eigenlijk dat ik met het aanzetten van de externe hdd de voeding eruit had getrokken. Deze zat er dus gewoon in. Vervolgens probeerde ik m'n pc weer aan te zetten, alleen dat lukte niet echt. M'n schijven en fans beginnen te draaien, en ook gaan de controlelampjes van het mobo (lan) branden. Maar na 1 tot 5 seconden, deze tijd is niet elke keer hetzelfde, valt de pc weer uit alsof deze geen spanning heeft.
Ik heb even met de hand de temperatuur van m'n CPU koeler gevoeld, maar deze voelt niet abnormaal aan. Hetzelfde geld voor de temperatuur van de voeding.
Specs van het systeem:
Voeding: Tagan TG420-U01 420 Watt
Mobo: Asus M2N-SLI Deluxe
RAM: 2x Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300
CPU: AMD Athlon 64 X2, 4600+, met standaard koeler
HDD: 4x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm
RAID: Promise Fasttrack EX8350B
GRAPH: Asus EN6600TOP
Overig: Pinnacle TV kaart, 4x 80mm casefan, 2x DVD Brander
Ik vermoed zelf dat het een probleem van de voeding is, maar voor ik garantie ga claimen, wil ik graag weten hoe ik dit zeker kan weten, en of iemand deze mening deelt. Mocht het de voeding niet zijn dan verdenk ik het mobo...