Wake on Lan probleem

Pagina: 1
Acties:

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 16:39
Hallo,

Ik probeer via de PC op mijn werk via http://www.remotewakeup.com/en/index.php mijn thuis PC op te starten, maar dit werkt niet.

Ik heb er even mee lopen testen thuis, en ook een vriend hem even laten testen en ik ben er dus achter gekomen dat als ik hem uit zet en dan gelijk probeerd aan te zetten via WoL dat het perfect werkt. Maar al staat hij 5-10 minuten uit dan werkt het dus gewoon niet.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Steam

Verwijderd

Het heeft alles te maken met een dynamisch arp adres in je modem. Het is net als een ip adres bij de dhcp stand. Bij ARP en Ip deelt het modem een adres uit aan de pc die gekoppeld is, bijvoorbeeld 192.168.1.25. Als de pc uitgezet wordt, wordt dat 15 minuten dit ip adres door het modem gewist en als je hem dan aanzet is er goede kans dat je interne ip adres ineens 192.168.1.45 is geworden.

In he modem kan je dan een zogenaamd statisch ip adres zetten zodat hij weet dat 192.168.1.25 altijd jou pc is. In de pc moet je dan ook bij eigenscahppen vande verbinding ditzelfde nummer aangeven anders is er geen communicatie. Tot zover over IP

Jij moet echter een statisch ARP adres vastleggen in je modem. DIt is de mac code van je pc
Als je klikt op start>uitvoeren>cmd(enter), ipconfig/all komt dit mac-adress zichtbaar in je scherm.

Tot zover mijn gekregen kennis van anderen. Ik heb zelf geen optie in mijn Livebox gevonden een statisch ip vast te leggen voor niet draadloze verbindingen. Dus hoe de rest in mijn geval moet gaan werken weet ik niet.

Ik hoop dat ik je een basis heb gegeven voor je oplossing.