Optische audio switch

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Hoi, ik ben op zoek naar een optische audio switch om 3 optische kabels (Xbox 360, PS3, digitale tv) aan te sluiten op mijn Z-5500d met maar 1 optische ingang. Nu kwam ik deze switch tegen, maar ik heb geen idee of deze nu wel of niet goed is :http://www.avkabelshop.nl/index.php?cat=82

Heeft iemand ervaring met een dergelijke switch of heeft iemand een beter alternatief?

Ik hoor het graag!

The Dude abides!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het zou moeten werken denk ik.
Maar er staan er twee op de site, en wat de verschillen zijn? Geen idee.

Life is not about specs, it is about joy!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01

Nakebod

Nope.

Volgens mij, check, heb ik dezelfde :+
En tja, er kan eigenlijk niets kapot aan gaan, lichtje komt er in, lichtje gaat er uit.
Werkt prima dus. Enige waar ik af en toe last van heb, als ik hem draai, dat hij schijnbaar niet helemaal recht voor de andere kant zit, en dan heb je geen signaal :)

@ hierboven: En het verschil tussen die 2: 3.5 mm jack vs "normale" optical.
Editje: Als je zo een 3.5 mm jack optical hebt, kan je mijn inziens veel beter de normale versie nemen, scheelt 20 euro, en dan koop je maar optical jack plugjes, of hoe ze ook mogen heten, kosten ook maar iets van 1 euro ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Nakebod op 06-09-2007 19:58 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Rednas
@Nakebod: Wat voor een type optische uitgang heeft een Xbox 360 dan, een 3,5mm of normaal?
(Ik weet dat het een Toslink uitgang is, maar voorderest :$)

The Dude abides!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Rednas schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:59:
@Nakebod: Wat voor een type optische uitgang heeft een Xbox 360 dan, een 3,5mm of normaal?
(Ik weet dat het een Toslink uitgang is, maar voorderest :$)
Gewoon een normale! Maar hij is niet super goed, het kabeltje blijft dr niet lekker insteken bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Irminsul op 06-09-2007 20:00 ]

• Rednas
Oke, bedankt Irminsul!

Zijn er nog andere alternatieven voor deze, misschien iets minder plastic of met afstandsbediening?
(Het zal voor de geluidskwaliteit niet uitmaken, maar het oog wil ook wat :P)

The Dude abides!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01

Nakebod

Nope.

Geen idee welke aansluiting ie heeft, dus ik ga maar ff met Irminsul mee :P

Dit is een 3.5mm naar "normale" aansluiting, ~1 euro bij een electronica zaak/Media Markt
Afbeeldingslocatie: http://www.electronix.com/catalog/images/50-801.jpg

"Normale" aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.zpluscable.com/images/products/optical-5mm-end.jpg

3.5 mm cable
Afbeeldingslocatie: http://www.electronix.com/catalog/images/50-703.jpg

Eigenlijk, een 3.5 mm optical is net zoals een koptelefoon aansluiting in bijv een gemiddelde MP3 speler. 3.5 mm optical wordt veel gebruikt in laptops, dan heb je een 3.5 mm uitgang, die standaard analoog is, dus voor een normale koptelefoon, en via de audio driver/software kan je hem op optical zetten, dan gebruik je dus een 3.5 mm cable of verloop plug.

Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat een xbox de normale aansluiting heeft, net zoals de PS3 waarschijnlijk ook.
De TV kan een twijfel geval zijn, hoewel mij een 3.5 mm jack niet geheel logisch lijkt, een TV sluit je vaak aan op je tuner, en die zijn zover ik weet toch altijd via de normale optical aansluiting.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Rednas
Na het zien van deze plaatjes en het vergelijken met de apparaten zelf is het duidelijk dat alle bovengenoemde apparaten inderdaad een normale aansluiting hebben, bedankt Nakebod!

Iemand nog opties voor de switch?

The Dude abides!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Rednas schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:27:
Na het zien van deze plaatjes en het vergelijken met de apparaten zelf is het duidelijk dat alle bovengenoemde apparaten inderdaad een normale aansluiting hebben, bedankt Nakebod!

Iemand nog opties voor de switch?
Ja, hier nog weer wat goedkoper.

Ook evt. verloopje
of kabel 3,5 naar std. toslink
en std. toslink kabels

Kost geen drol, ga niet voor super duurdere kabels, licht is licht en als je de stekkers er niet dagelijks 10x in en uit doet, blijven ook die prima jaren bruikbaar.......

• Rednas
Thanks kaajee, maar ik bedoelde eigenlijk of er nog andere optische switchs zijn behalve die, dus eentje met afstandsbediening bijvoorbeeld. Toch bedankt :)

The Dude abides!

• kaajee
Rednas schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:34:
Thanks kaajee, maar ik bedoelde eigenlijk of er nog andere optische switchs zijn behalve die, dus eentje met afstandsbediening bijvoorbeeld. Toch bedankt :)
Ja die zijn er ook. Marmitek heeft een audio/video switcher met remote control. Is welliswaar wellicht te uitgebreid voor jou, omdat ie ook video signalen kan schakelen, maar wie weet komt dat ook van pas. Dat ding heet de Flat TV Link, kost ong. 100eu (als ik het goed weet te herinneren)

Je hebt ook een HDMI switcher met optische poorten ook met een remote, hier staat bijv. zo één

EDIT: de Joytech AV Control Center uitvoeringen is zo'n zelfde apparaat.......

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 07-09-2007 17:20 ]

• Rednas
Ik denk dat deze switchs overkill voor mij zijn, ik hoef namelijk geen beeld door te sluizen, alleen geluid. Bestaan deze uberhaupt?

The Dude abides!

• Rednas
Iemand nog een idee voor een audio-only switch?

The Dude abides!

• kaajee
Rednas schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:32:
Iemand nog een idee voor een audio-only switch?
Blijkbaar niet :9

Maar wat is het probleem met die Marmitek/Joytech oplossingen die ik aandroeg? Dat je het hele video gedeelte niet per se nodig hebt en niet zult gebruiken, so be it.....
Voor dat geld (100eu) zul je vermoedelijk geen alternatief vinden......
En anders een manuele schakelaar, zoals eerder genoemd, nemen......

• Rednas
Oke, dan ga ik voor de handmatige schakelaar!

The Dude abides!

Pagina: 1