Hi, ik ben bezig met een PCtje te bouwen, en was het moederboard aan het aansluiten op de bekabeling,
kwam ik er achter dat het moederboard dat ik heb een 8 pins molex stekkertje in moet,
en mijn voeding heeft alleen één 4 pins.
Het is voor de voeding van de processor, NIET de videokaart, om verwarring te voorkomen.
Ik heb al bij wat winkels navraag gedaan omdat een vriend zei dat de 4 pins er gewoon op kan.
Paradigit zei dat het gerust kon, Mycom leken ze er geen verstand van te hebben...
En bij een ander onbekend zaakje zeiden ze dat het wel kon, maar er is een risico dat de voeding doorbrand,
tenzij deze daar beveiliging voor heeft, maar dan slaat ie alsnog af.
Mijn vraag is dus, kan het, of kan ik beter een nieuwe voeding kopen?
Specs:
-eVGA N68
-C2D E6750, 1333FSB
-ATI X1650 pro 512MB (Tijdelijk kaartje)
-2x WD SATA2 schijven van 250GB per stuk
-DVD drive
-80 en 120MM casefans met licht
(Even alles neergezet dat stroom nodig heeft.)
Edit: voeding; Recom Powerengine RC-450
kwam ik er achter dat het moederboard dat ik heb een 8 pins molex stekkertje in moet,
en mijn voeding heeft alleen één 4 pins.
Het is voor de voeding van de processor, NIET de videokaart, om verwarring te voorkomen.
Ik heb al bij wat winkels navraag gedaan omdat een vriend zei dat de 4 pins er gewoon op kan.
Paradigit zei dat het gerust kon, Mycom leken ze er geen verstand van te hebben...
En bij een ander onbekend zaakje zeiden ze dat het wel kon, maar er is een risico dat de voeding doorbrand,
tenzij deze daar beveiliging voor heeft, maar dan slaat ie alsnog af.
Mijn vraag is dus, kan het, of kan ik beter een nieuwe voeding kopen?
Specs:
-eVGA N68
-C2D E6750, 1333FSB
-ATI X1650 pro 512MB (Tijdelijk kaartje)
-2x WD SATA2 schijven van 250GB per stuk
-DVD drive
-80 en 120MM casefans met licht
(Even alles neergezet dat stroom nodig heeft.)
Edit: voeding; Recom Powerengine RC-450