Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

grafische rekenmachine geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraag, ik heb een casio cfx-9850gc rekenmachine met 64kb geheugen,

Kan ik dit niet upgraden door een module te verwisselen met iets van 1mb ofzo?

is dat moeilijk? of gaat hij dan snel kapot?
weet iemand dit

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Nee, is niet mogelijk. Geheugen zit fysiek vast aan de mamaplank van je GRM.

[ Voor 92% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 06-09-2007 19:14 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Contact opnemen met Casio?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Het is vast wel mogelijk, maar als je dit soort vragen moet stellen vrees ik dat je het jezelf echt te moeilijk gaat maken. Hoogstwaarschijnlijk is het makkelijker én goedkoper om een betere rekenmachine te kopen.

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Paris Hilton nemen is vast ook wel mogelijk.
Blaat ge niet als ge het niet zeker weet. :P

En waarom wil je überhaupt je geheugen veranderen?
By the way, dit is casemodding....
Niet echt de juiste lokatie al zeg ik het zelf.

Als het echt niet anders kan.....

Verwijderd

Topicstarter
bij casio kan ik natuurlijk niet terecht, want die willen niet dat ik aan de rekenmachine ga zitten klooien, en 64kb is zon beetje het meest van alle rekenmachines,

ik had alleen niet genoeg geheugen meer voor programma's door al die spelletjes die erop staan.

maarja, dan maar elke week een ander spelletje erop.

sluit dit topic maar

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 13:15

killercow

eth0

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:53:
bij casio kan ik natuurlijk niet terecht, want die willen niet dat ik aan de rekenmachine ga zitten klooien, en 64kb is zon beetje het meest van alle rekenmachines,

ik had alleen niet genoeg geheugen meer voor programma's door al die spelletjes die erop staan.

maarja, dan maar elke week een ander spelletje erop.

sluit dit topic maar
http://www.casio-europe.c...asspad330/specifications/
512kb ram, en 5.3MB flash-rom

Of koop een nintendo DS, want je leeraar heeft het ook met je grafische rekenmachine echt wel door als je in de klas zit te gamen hoor, mocht hij het niet zien, dan kan hij het wel aan je cijfers zien denk ik zo.

openkat.nl al gezien?

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En na 2 weken heb je het wel gehad met die spelletjes hoor.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
De µP in je rekenmachine kan vast maar 64kb aansturen, dus andere grootte's van geheugens kan je niet gebruiken. Wat wellicht wel mogelijk is, is om dezelfde geheugenchip die er nu al in zit er nog eens bovenop te zetten, en alles uitgezonderd de enable-lijn gewoon parallel te zetten. Dan kan je met een schakelaartje die spanning zet op de enable-lijn van een van de geheugens, overschakelen tussen beiden (wel pas doen als je rekenmachine uitgeschakeld is).
Check wel eerst eens of de datapinnen van het geheugen hoogimpedant worden als je em niet enablet.

Dit is overigens een vraag die in principe in [EL] hoort, ware het niet dat het OF nogal basis is (degenen die al voldoende kennis in huis hebben, kunnen dit zelf bedenken), OF het is te hoog gegrepen en je moet het iemand voor jou laten doen (wat niet de bedoeling is van GOT).
Vandaar een slotje, eventueel kan je nog in de [EL]kroeg je soldeerkunsten showen als het werkt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.