Ontwikkel pc

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Sisko
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04-2014
Ik wil graag een aparte pc kopen waarop ik thuis allerlei ontwikkelsoftware op kan draaien.
Hier komt dus enkel Oracle(verschillende versies) VB.net, java,etc. op.
Er wordt niet op gegamed of wat dan ook.

Wat voor systeem moet ik nemen om deze applicaties lekker te kunnen draaien (veel geheugen?)
en toch nog niet al te duur uit te zijn.
Ik wil hooguit 400 euro uitgeven. Monitor wil ik middels een switchbox(of hoe dat ook heet) aansluiten, zodat ik deze niet hoef te kopen.

Hoeveel kost zo'n switchbox trouwens, en sluit je daar dan ook gelijk toetsenbord en muis op aan, of moet ik die wel dubbel kopen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CSL FAQ
Wat is er nu anders in CSL?

400 Euro vind ik zelf niet veel voor een PC; had je al iets op het oog maar weet je niet of 'ie gaat voldoen of moeten we van de grond af iets voor je verzinnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sisko
MAX3400 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:51:
CSL FAQ
Wat is er nu anders in CSL?

400 Euro vind ik zelf niet veel voor een PC; had je al iets op het oog maar weet je niet of 'ie gaat voldoen of moeten we van de grond af iets voor je verzinnen?
Ik heb nog niks op het oog, maar het hoeft dus alleen maar een kast te zijn, geen monitor etc.
Wat ik meer wil weten denk ik, is hoeveel geheugen heb ik nodig, is elke P4 variant voldoende, P3 misschien zelfs (alsof die nog te koop zijn). Er hoeft slechts een dvdspeler in(om cd's/dvd's te kunnen installeren) Hij hoeft zelfs niet perse op internet te kunnen (maar dat kost toch geen drol)
En het zou mooi zijn als hij compact is, dus weinig ruimte inneemt (dat laatste is van minder belang)

En eventueel, waar moet ik nog meer op letten als ik een ontwikkelpc wil kopen.
Er zitten op tweakers toch vast wel ontwikkelaars die ook een aparte oracle pc hebben thuis :)

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
kun je niet wat investeren in geheugen en mischien een procesor upgrade en dan via vmware of een ander programma dat een pc emuleert een aparte omgeving maken om te ontwikkelen. Dat bespaart geld en stroom en de lastigheid dat je steeds moet switchen tussen computers

• Sisko
Defector schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:11:
kun je niet wat investeren in geheugen en mischien een procesor upgrade en dan via vmware of een ander programma dat een pc emuleert een aparte omgeving maken om te ontwikkelen. Dat bespaart geld en stroom en de lastigheid dat je steeds moet switchen tussen computers
Hier heb ik niet aan gedacht.
Reden dat ik een aparte wil is omdat ik altijd begrepen heb dat dot net en oracle enorm veel processor gebruiken zelfs wanneer je het niet gebruikt. Dat er altijd een soort van listeners ofzo aanstaan. Plus acht ik de kans groot dat er zowel ontwikkeld als gegamed wordt tegelijkertijd :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn niet gewenst in CSL :o.
Zie CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? voor meer informatie :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.