Toon posts:

[XP] Radeon M9 - Driver nodig*

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een laptop (Alpha) met daarop windows xp prof. SP2.
Nadat ik een frisse nieuwe start wilde maken, windows er opnieuw opgezet, werd er geen stuurprogramma voor de videokaart gevonden.
Uiteraard zijn eventuele cd's die bijv. bij de grafische kaart zouden horen, verdwenen.

Geprobeerd om de nieuwste drivers te instaleren, maar niet gelukt. Dit omdat er door windows geen standaard stuurprogramma is geinstaleerd en daardoor is het niet mogelijk eventuele radeon drivers eroverheen te zetten.
De foutmeldingen die mij niet onbekend zijn (in volgorde)
"Dit beeldschermstuurprogramma is niet compatibel met de beeldschermadapter(s) die op het systeem is/zijn geinstalleerd."
"INF-fout Video-stuurprogramma niet gevonden."
"Setup kon de installatie niet voltooien, progbeer de wergave-adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren"

Het gaat hierbij om de videokaart Radeon M9.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je bent wel lekker duidelijk :D

Welke nieuwste driver bedoel je eigenlijk?
Je weet dat laptop videokaarten doorgaans niet met de standaard ATI drivers geinstalleerd kunnen worden maar dat de Mobility Radeons (en jij hebt de 9000 serie, had je ook met Google kunnen vinden) eigen OEM drivers nodig hebben?

Je kan in sommige gevallen wel alternatieven gebruiken van bijvoorbeeld Dell of HP met dezelfde chips, dus ik zou als je eigen leverancier de drivers niet meer heeft die eens proberen.

Oh, en zet volgende keer zoals de Windows Clients - Policy vermeldt het OS in de titel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 06-09-2007 17:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste drivers: Drivers die wel werken ;) Op dit moment is er zelfs geen standaard driver van XP geinstaleerd waardoor alles hakkelig-en-takkelig loopt...
Verder heb ik inmiddels geprobeerd van HP de drivers te gebruiken maar wederom wordt er dan de foutmelding gegeven dat er door windows nog geen standaard stuurprogramma is geinstalleerd, waardoor er geen driver van HP geinstaleerd kan worden..
(sorry, dacht dat ik de faq toch goed had gelezen :P)
Maar de OEM drivers: dan heb ik dus een probleem? Toch ergens de cd vandaan zien te krijgen denk ik??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet dubbelklikken op setup.exe maar uitpakken en handmatig je driver installeren via de Add Hardware wizard misschien? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, wederom de foutmeldingen:
"INF-fout Video-stuurprogramma niet gevonden."
"Setup kon de installatie niet voltooien, progbeer de wergave-adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren"

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt.
Toch op de manier zoals je aangaf: driver van Dell gedownload, die uitgepakt en dan maar 'the hard way' geinstalleerd!
Tnx voor de reacties
Pagina: 1