Toon posts:

Hoe kan je een systeem bouwen....?¿?¿?¿?¿?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een amd thunderbird 850 gaan bouwen maar ik heb eigenlijk nog niet zoveel ervaring. :'( maar kan iemand me misschien helpen bij dit probleem. Ik wil graag informatie hebben hoe ik een systeem kan bouwen..
Hartelijk dank....
:)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Laatst stond hier ok zo'n topic....doe effe de search. Er stond een hele goede link bij naar tom's hardware uitleg over bouwen.......

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Zoals beloofd een leuk stukie tekst:

Ok here goes..

Ik bouw zelf max. 10 PC's per maand dus hier een kort overzichtje hoe de meeste mensen te werk gaan (Uitgaande van een standaard systeem)

Stap 1 - Voorbereiding

Draag geen wollen truien of trainingspakken. Ook moet je als eerste je ontladen aan de kast of verwarming (Stopcontact aarde is ook ok). Haal daarna alle spullen uit hun verpakking en leg die netjes op je werkbank. Pak vervolgens een kruiskop en een normale schroevendraaier.

Stap 2 - Kast slopen

Slopen? Nou nee niet helemaal. Pak de ATX kast en bekijk welke 3,5" en 5,25" bays gebruikt gaan worden. Haal vervolgens netjes de klepjes eraf met je handen of schroevedraaier (Afhankelijk van de kast). Zet de pootjes onder op de kast (zodat die netjes stabiel staat). Vervolgens, als je dat nog niet gedaan had, schuif je de kap eraf.

Stap 3 - Moederbord plaatsen

Allereerst gaan we het moederbordje plaatsen. Kijk eerst in de handeleiding of er eventueel een dipswitchje of jumpertje omgezet moet worden. Daarna kijk je of de ATX kast een onderplaat heeft met verhogingen voor de 6 schroeven van het moederbord. Zo niet zitten er meestal koperachtige schroeven bij. Let op: Het moederbord mag verder totaal GEEN kontakt maken met de onderplaat van de ATX kast. De 6 schroefpunten uitgezonderd. Pak een schroevedraaier en bekijk het achterplaatje van de kast. Haal de beschermijzertjes voor USB en 2e serieel port eruit. Evenals de eventueele ijzertjes voor de onboard Audio. Plaats nu het moederbord en schroef deze op alle 6 punten vast.

4 - Componenten plaatsen

Allereerst je processor denk ik. Uitgaande dat je een AMD 800MHz Thunderbird hebt haal je eerst het ijzeren "balkje" omhoog zodaat de socket open staat. Plaats de processor in de socket (dit kan maar op 1 manier dus let op de uitsparingen van de pootjes). Vervolgens doe je het balkje weer naar beneden zodat de processor vergrendelt is. Vervolgens plaats je de koeler erop. Aangezien er 1000 en 1 verschillende koelers zijn moet je even kijken hoe deze in elkaar zit. Meestal moet je het ene uiteinde over het haakje plaatsen en dan met enige kracht het andere uiteinde over het andere haakje plaatsen. Let op dat het koeloppervlak niet bedekt is met een sticker. (Het komt wel eens voor dat hier een beschermpapiertje zit die, indien niet verwijderd, je processor laat fikken.

Vervolgens plaats je het geheugen. Dit weet je waarschijnlijk al, maar toch. Zet de twee witte klemmetjes naar achteren en plaats de DIMM module. Dit kan maar op een manier. De klemmetjes gaan meestal vanzelf weer terug om de DIMM te klemmen. Druk het voor de zekerheid aan zodat je geheugen ok werkt!

Daarna plaatsen we de AGP, PCI en ISA kaarten. Vanaf hier heb kan je het wel denk ik. Je kan trouwens de HD,Floppy en CD-Rom stations ook eerst plaatsen. Maar dit is afhankelijk van het soort kast.

Veel plezier, nou bij vragen post a message..

:) :) :) :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
thnx vidra....:)