Toon posts:

Probleem met HD 2900XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel vermeld, volgens mij is er iets mis met mijn videokaart. Ik het een Sapphire HD 2900XT. De verdere spec's van mijn pc zijn als volgt:
Mobo : GigaByte GA-P35C-DS3R
Geheugen: 2x OCZ 6400 CAS 4
HDD's : 2x Seagate Barracuda (Ik heb deze als RAID 0 geformatteerd, moet alleen de driver nog wel installeren.)
Processor : C2D E6750 (i.c.m. Scythe Mugen)

Ik heb Windows Vista 64 Ultimate NL er op geinstalleerd. Ik kan alleen nog maar opstarten in veilige modus; probeer ik 'normaal opstarten' krijg na een tijdje voordat ik ook maar bij het inlogscherm kom een blauw scherm met tekst wat ik niet kan lezen omdat hij na ongeveer 3 seconden alweer zichzelf uitschakeld.

Ik krijg de driver van mijn videokaart niet geinstalleerd (ik heb op internet de nieuwste voor vista 64 bit gevonden en die gebruikt). Hij geeft het volgende aan: "Kan het detectiestuurprogramma niet laden.". Ook zit mijn scherm vol met kleine horizontale streepjes, symetrisch naast elkaar. En tijdens het opstarten heb ik dikke verticale groene strepen en knipperende blokjes, van grijs wit naar zwart wit.

Het scherm wat ik gebruik is de Samsung 226CW.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik ben namelijk het spoor (nu al) bijster;
dit is namelijk ook nog eens de eerste pc die ik zelf inelkaar heb gezet.

Mvg,

Loek Landzaat

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Niet onbelangrijk bij zo'n setup, wat is je voeding?

En heb je geformateerd na de nieuwe beeldkaart?

Zit 'm goed in het slot?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Blijkbaar is je kaart stuk. Als de voeding niet van belang was zou de kaart dat zelf wel aangeven bij opstarten (rode / groene lichtjes op kaart).

Het zou wellicht ook Windows XP 64bit kunnen zijn, maar dat betwijfel ik. Ik heb ook zo'n soortgelijke kaart getest van de week, en die gaf gewoon op random momenten strepen of corrupt beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nog kunnen checken of hij nog wel goed in het slot zit, maar volgens mij wel; hij geeft immers al wel beeld, maar belabberd.

Ik heb een voeding van zalman, 600 watt.

En wat bedoel je precies met geformatteerd?

Loek

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:12:HDD's : 2x Seagate Barracuda (Ik heb deze als RAID 0 geformatteerd, moet alleen de driver nog wel installeren.)
Processor : C2D E6750 (i.c.m. Scythe Mugen)

Ik heb Windows Vista 64 Ultimate NL er op geinstalleerd. Ik kan alleen nog maar opstarten in veilige modus; probeer ik 'normaal opstarten' krijg na een tijdje voordat ik ook maar bij het inlogscherm kom een blauw scherm met tekst wat ik niet kan lezen omdat hij na ongeveer 3 seconden alweer zichzelf uitschakeld.
Volgens mij is je videokaart het minste probleem.

Uit bovenstaande lees ik simpelweg dat Windows niet eens door zijn HAL heenkomt (of hoe dat ook moge heten onder Vista) wat wijst op een installatie zonder correcte drivers te hebben meegegeven voor je mobo/controllers/etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:19:
[...]

Volgens mij is je videokaart het minste probleem.

Uit bovenstaande lees ik simpelweg dat Windows niet eens door zijn HAL heenkomt (of hoe dat ook moge heten onder Vista) wat wijst op een installatie zonder correcte drivers te hebben meegegeven voor je mobo/controllers/etc.
Ik kwam hier dus eerst wel doorheen, maar nadat ik de drivers van het moederbord installeerde en die van de videokaart probeerde lukte dit niet meer. Nu moet ik dus steeds in veilige modus opstarten.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 16:34
Als je bij je bios al streepjes en lijntjes en wat niet al krijgt dan lijkt me dat je kaart niet helemaal lekker is. Maar als je windows in veilige modus opstart dan heb je geen strepen enz?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Snake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:15:
En heb je geformateerd na de nieuwe beeldkaart?
Dit is echt niet nodig. Drivers verwijderen van oude kaart is zat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf gedurende de hele periode dat de pc aanstaat strepen en of knipperende blokjes houden. Ook in de bios. In veilige modus blijf ik nog steeds deze strepen houden, ze gaan nooit weg.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:22:
[...]

Dit is echt niet nodig. Drivers verwijderen van oude kaart is zat.
Het verwijderen van alle ATI gerelateerde stuff in de registry is misschien ook niet iets om te vergeten, laat staan de rest van alle ATI (technologies) mappen in program files etc. Kijk ook even of je alle ATI dll bestandjes kunt verwijderen, in de map windows - system32 (in deze map ook) - drivers (en in deze). Dat kan wellicht helpen, en dan de nieuwste 7.8 drivers erop gooien. Succes

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 16:34
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:24:
Ik blijf gedurende de hele periode dat de pc aanstaat strepen en of knipperende blokjes houden. Ook in de bios. In veilige modus blijf ik nog steeds deze strepen houden, ze gaan nooit weg.
Je kaart is gewoon stuk, terugbrengen of RMA aanvragen :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Oguz286 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:27:
[...]

Je kaart is gewoon stuk, terugbrengen of RMA aanvragen :)
Om dit even te onderbouwen. Oguz heeft wel gelijk. Als je in de bios ook al van deze artifacts ziet, heeft het dus helemaal niets met de OS ( In dit geval Windows Vista ) te maken. Daarom kan je inderdaad gewoon een RMA aanvragen, of omruilen bij de winkel waar je hem hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart enige tijd geleden opgestuurd ter RMA en met succes, de kaart is gecontroleerd en defect bevonden. Een nieuwe is besteld :).

Bedankt voor de hulp!

Loek Landzaat

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:42:
Ik heb de kaart enige tijd geleden opgestuurd ter RMA en met succes, de kaart is gecontroleerd en defect bevonden. Een nieuwe is besteld :).

Bedankt voor de hulp!

Loek Landzaat
Hulde *O*

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dit is de normale gang van zaken hoor? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1