Mijn papa werkt bij de (lokale) plaatselijke overheid (de Belgische provincie Limburg) en staat deels in voor het toekennen van bescheiden subsidies (zo'n vijf- à zesduizend euro per jaar) voor (al dan niet internationale) vrijwilligersprojecten. Enfin, subsidievoorstellen worden ingediend, en mijn papa moet dan uitzoeken welk project het meeste baat zou hebben bij een sponsoring, de beslissing wordt dan een bureaucratische trap hoger genomen. Maar bon, afgelopen zomer moest hij naar Marokko om te kijken of de provincie Limburg een project dat in de regio van Meknes [Wikipedia] armen opvangt, schooltjes bouwt en van die dingen, kon helpen. En omdat hij anders ook nog een vakantie moest regelen, mocht/moest de familie mee 
Aangeduid als fotograaf van dienst, mocht/moest ik vervolgens met de camera van mijn vaders werk (een Canon EOS 400D, uitgerust met de kitlens en een externe flitser (die ik vanwege de zinderende zon nauwelijks heb kunnen gebruiken
)) aan de slag. Dit ging dan voornamelijk om groepsfoto's van de plaatselijke haut-culture, erbarmelijke beelden van de alom vertegenwoordigde armoede en foto's van het werk dat het mogelijk te sponsoren project reeds verrichtte.
Tussen alle chique aangelegenheden, rondleidingen en presentaties door, hebben we ook de tijd gehad om uitgebreid de toerist uit te hangen (en foto's te maken). Zo zagen we een Marokko (ik was er eerder nog nooit geweest) dat gestaag (en gezellig) bouwt aan vooruitgang, maar toch nog een aardige weg te gaan heeft. Desondanks deelden de open en vrijgevige mensen nagenoeg alles wat ze al dan niet konden missen.
Maar bon, de foto's:
Hoewel ik eerder stiekem al wel wat met mijn papa's camera had gefoefeld (als ie niet keek
), ben ik zeker geen expert. Het merendeel van onderstaande foto's is gewoon in de autostand geschoten. Achteraf heb ik wel wat met metertjes gespeeld en af en toe wat bijgesneden in The GIMP, maar daar ben ik ook al verre van een meester in 
De foto's zijn telkens klikbaar voor een 1000 pixels wijde versie. En opbouwende kritiek en andere commentaar is uiteraard welkom, al is 't nu wel wat te laat om 't allemaal te gaan overdoen
Als deze foto's in de smaak vallen, heb ik er misschien nog wel een dozijn die kunnen interesseren.
#1 - onze auto kan niet over water, dus dan maar met 't vliegtuig

#2 - de regio rondom Meknes. De hele vakantie door geen wolken gezien, wil ik eens een foto maken...

#3 - een van de vele bidonvilles

#4 - in een van de gebouwde schooltjes. Vanzodra ik ergens mijn camera bovenhaalde, stroomde het vol met kinderen die ook op de foto wilden

#5 - deze kinderen (van een van onze gastheren) hadden het net wat beter

#6 - enkel het meisje

#7 - ganzen nabij de Romeinse ruïnes van Volubilis [Wikipedia]

#8 - een lamp, ergens

#9 - een palmboom, ook ergens

#10 - Marokko liep rond exentrieke portretten, en mijn lens deinsde voor niemand terug

#11 - een plaatselijke apotheek

#12 - nogmaals vanuit Volubilis.

Voila.
Aangeduid als fotograaf van dienst, mocht/moest ik vervolgens met de camera van mijn vaders werk (een Canon EOS 400D, uitgerust met de kitlens en een externe flitser (die ik vanwege de zinderende zon nauwelijks heb kunnen gebruiken
Tussen alle chique aangelegenheden, rondleidingen en presentaties door, hebben we ook de tijd gehad om uitgebreid de toerist uit te hangen (en foto's te maken). Zo zagen we een Marokko (ik was er eerder nog nooit geweest) dat gestaag (en gezellig) bouwt aan vooruitgang, maar toch nog een aardige weg te gaan heeft. Desondanks deelden de open en vrijgevige mensen nagenoeg alles wat ze al dan niet konden missen.
Maar bon, de foto's:
Hoewel ik eerder stiekem al wel wat met mijn papa's camera had gefoefeld (als ie niet keek
De foto's zijn telkens klikbaar voor een 1000 pixels wijde versie. En opbouwende kritiek en andere commentaar is uiteraard welkom, al is 't nu wel wat te laat om 't allemaal te gaan overdoen
#1 - onze auto kan niet over water, dus dan maar met 't vliegtuig

#2 - de regio rondom Meknes. De hele vakantie door geen wolken gezien, wil ik eens een foto maken...

#3 - een van de vele bidonvilles

#4 - in een van de gebouwde schooltjes. Vanzodra ik ergens mijn camera bovenhaalde, stroomde het vol met kinderen die ook op de foto wilden

#5 - deze kinderen (van een van onze gastheren) hadden het net wat beter

#6 - enkel het meisje

#7 - ganzen nabij de Romeinse ruïnes van Volubilis [Wikipedia]

#8 - een lamp, ergens

#9 - een palmboom, ook ergens

#10 - Marokko liep rond exentrieke portretten, en mijn lens deinsde voor niemand terug

#11 - een plaatselijke apotheek

#12 - nogmaals vanuit Volubilis.

Voila.