USB stick is niet meer toegankelijk, "geen medium"

Pagina: 1
Acties:
  • 8.755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoi allemaal,

Ik heb een vij vervelend probleem:
Hier staat eigenlijk het probleem zelf beschreven, maar om het kort te herhalen voor de luie mensen onder ons: De USB stick wordt volledig herkend, hardwarematig enz, geen fouten daar. Enkel als ik hem wil benaderen zegt hij dat er geen geschikt medium in zit.

Hoe is het probleem ontstaan:
Iemand heeft er printerdrivers opgezet en sindsdien doet hij het niet meer. Vermoedelijk heeft hij de stick te vroeg uitgetrokken, maar het lijkt me erg straf dat hij daardoor ineens totaal niet meer toegankelijk is. Al zeggen ze in de handleiding van mn GSM dat je hem nooit mag uittrekken als hij data overdraagt omdat dan het geheugen kapot kan gaan. Kan dit echt hardwarematig kapot gaan?? Dat de file corrupt is kan ik begrijpen, maar echt hardware schade?? Dat is nieuw voor mij!!
Het kan ook dat die persoon in kwestie er wat anders mee gedaan heeft, maar ik zou niet weten wat en ik zou nie inzien waarom, dus die optie zet ik even opzij.

Wat heb ik geprobeerd:
- Rechtsklik, formateren --> plaats een geschikt medium bla bla.
- Systeembeer, Computerbeer, Schijfbeheer --> geen medium aanwezig
- Driveletter aangepast naar Q --> geen verandering
- GoT search --> Veel topics, maar slechts één met hetzelfde probleem (zie hierboven), helaas geen oplossing.

Mijn vraag:
- Is er een programma om dat ding geforceerd te formateren?? Een Linux live CD heb ik niet...
- Wat is er nu eigenlijk juist mis met dat ding?

Graag jullie hulp _/-\o_

H-V

[ Voor 0% gewijzigd door High-Voltage2 op 06-09-2007 16:53 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Een Linux Live-CD kun je wel gewoon downloaden. Knoppix of zo. Sowieso handig om te hebben liggen voor tests.

Er staat geen data meer op die je nog wilt hebben?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als in andere pc gestoken?

Linux Live CD download je ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• High-Voltage2
  • Niet online
Al in vier andere PC's getest, overal hetzelfde probleem. Hardwarematig wordt ie herkend, maar als ik hem probeer te benaderen iedere keer de fout "plaats een geschikt medium" bla bla bla.

Nope, er staat geen data meer op die noodzakelijk is, maar het zou wel tof zijn als ie terug mocht werken.

• High-Voltage2
  • Niet online
Kan mij iemand vertellen of ik met die Knoppix CD überhaupt wel iets kan bereiken??
Wat scheelt er eigenlijk? Is gewoon het file systeem van die jongen om zeep of zou er hardwarematig iets schelen.

Kan mij ook iemand uitleggen wat ik juist met die Knoppix CD moet doen om die stick terug te formateren? O-) Normaal moet die Knoppix CD toch voldoende hebben aan een P1 133MHz hé, ik wil nl mn goede PC'tje niet riskeren.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 11:27

buggienuk

lekker buggie

High-Voltage2 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:37:
Kan mij ook iemand uitleggen wat ik juist met die Knoppix CD moet doen om die stick terug te formateren? O-) Normaal moet die Knoppix CD toch voldoende hebben aan een P1 133MHz hé, ik wil nl mn goede PC'tje niet riskeren.
Een live cd'tje kan geen schade aan je systeem veroorzaken, het enige wat er gebeurd is dat de cd de gegevens van het OS (in dit geval knoppix) opslaat in het geheugen en het van daar leest.

Hier kan je hem direct downloaden en als dat niet werkt kan je hier een lijst van andere downloadlocaties vinden. Na het downloaden gewoon de image branden en je computer vanaf de cd laten opstarten.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Als ie het onder 4 Windows machines niet doet zal ie het onder Linux ws. ook niet doen. Dan is het een leuke sleutelhanger.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bij sommige usb pendrives wordt een recovery/format tootltje meegeleverd, waarmee je teven het password kunt zetten..

b.v.

http://www.transcendusa.com/Support/DLCenter/index.asp :

http://www.transcendusa.c...very%20Tool%20v1.0.12.zip
http://www.transcendusa.c...LCenter/Software/JFSW.zip

kan zo gauw niet de site can co-mark vinden (te generieke naam), maar wellicht kun je nog het toolje van wat andere fabrikanten ertegen aan gooien.

Zo'n toolje heef alleen zin als je USB type device nog herkent wordt. (volgens mij in jouw geval)

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 07-09-2007 17:22 . Reden: direct links links teogevoegd ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• High-Voltage2
  • Niet online
buggienuk schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:49:
[...]

Een live cd'tje kan geen schade aan je systeem veroorzaken, het enige wat er gebeurd is dat de cd de gegevens van het OS (in dit geval knoppix) opslaat in het geheugen en het van daar leest.

Hier kan je hem direct downloaden en als dat niet werkt kan je hier een lijst van andere downloadlocaties vinden. Na het downloaden gewoon de image branden en je computer vanaf de cd laten opstarten.
Download locatie had ik via Google al gevonden ;)
Maar ik heb al verschillende topics gelezen waar ze zeggen dat je goed moet opletten met welke driveletter je gebruikt omdat je anders bijvoorbeeld je datapartitie om zeep helpt. Vandaar dat ik het zekere boven het onzekere wil nemen en hem op een oude PC wil booten.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:08:
Als ie het onder 4 Windows machines niet doet zal ie het onder Linux ws. ook niet doen. Dan is het een leuke sleutelhanger.
Ik wil hem gewoon geforceerd formateren, iets wat Windows niet echt kan...

Edit:
Tooltje van Apacer afgehaald voor dat type, geen succes. Hij zegt het device niet te kunnen vinden... Bij Apparaatbeheer staat hij inderdaad ook als een algemene USB stick, geen merk ofzo. Dus ik denk dat ik kan besluiten dat hij voor de vuilbak is.

[ Voor 22% gewijzigd door High-Voltage2 op 08-09-2007 00:40 ]

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer eens een zero-fill en daarna te formatteren.
Zo heb ik al een geheugenkaart terug tot leven kunnen wekken.

• High-Voltage2
  • Niet online
Met "HDD Scan for Win2k/XP" gebeurt er niet veel... De "process time" gaat wel omhoog, maar de KBytes/s wijzer blijft op 0 staan en het ledje op de stick licht ook niet op enz.

Hmmm... Gevonden, ik moest nog een "end LBA" ingeven, deze stond op nul. Wat zou ik hier kunnen ingeven??

Edit:
Ach dat dign zal wel kaduuk zijn.
Drive testing
Model : USB Flash Drive
Firmware : 1.12
Serial :
LBA : 0
Start LBA : 0
End LBA : 250000
Block size : 256
Die 250000 heb ik zelf maar ingevuld.

[ Voor 29% gewijzigd door High-Voltage2 op 08-09-2007 13:29 ]

Verwijderd

High-Voltage2 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:16:
Ik wil hem gewoon geforceerd formateren, iets wat Windows niet echt kan...
Als Windows het niet kan door een hardwaredefect dan kan Linux het net zo goed niet. Dat hoef je echt niet op een OS af te schuiven. Sterker nog: als Linux aangeeft dat ie het wel doet, terwijl hij in werkelijkheid net zo goed niet om het hardwarematige probleem heen kan dan vind ik dat een kwalijke zaak. Dan liever Windows die desnoods met een idiotproof melding komt van 'niet mogelijk'.

• High-Voltage2
  • Niet online
Het probleem is dat ik niet weet of ie hardwarematig wel deffect is. Hij wordt nog herkend als opslagmedia enz, alleen niet 100% meer.
Maar nu met dit progseltje valt het op dat ie geen serial number kan lezen ofzo, dus niet teveel moeite meer insteken, lijkt gewoon dood.

Ik vind het toch maar vaag evenzeer, maarja niets aan te doen. Een USB stick staat standaard geconfigureerd voor snelle verwijdering, dus kan je hem uittrekken zonder op "afmelden" te klikken.

Verwijderd

Het klinkt mij JUIST als een teken van hardwaredefect in de oren.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Onder Knoppix o.i.d. kan je simpelweg doen:
cat /dev/sda > /dev/null # of naar een file of whatever
Dan maakt het niet uit wat voor filesystem er op staat, of niet, of dat dat compleet naar de knoppen is... Als de stick zelf het nog doet, merk je dat!
(bij SATA-disken in je systeem zal je het sda in sdb of hoger moeten veranderen)

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
het flash chippie zal wel kaduuk zijn, wss werkt de controller nog wel en dat is de reden waarom het OS hem nog wel kan vinden.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
ik heb een transcend gehad die bleef volhouden dat ik hem niet had geformatteert, is waarschijnlijk een overleden stick dus ook.
Pagina: 1