Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer 7720G vista er af en XP Pro d'r op

Pagina: 1
Acties:
  • 2.416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik verder moet ?

Ik wil XP Pro op mijn aspire 7720G zetten, heb alles er vanaf gehaald door de partities te verwijderen inclusief de verborgen partitie waar XP telkens over struikelde. Echter bij het booten met XP Pro worden de harddisks niet herkent...

Ik heb in een ander draadje gelezen dat ik de stuurprogrammas van de Intel® Matrix Storage Manager moet installeren

Dit zou moeten kunnen met F6 funktie tijdens setup, toch ?

Ik heb de Intel Matrix Storage Manager 7.0.0.1020 gedownload, maar kan deze niet uitpakken volgens de instructie (c:\iata_cd.exe -pc:\<path>) want de computer waar ik het van heb gedownload heeft die SATA Raid controller niet en ik krijg boodschap dat de pc niet aan mim requirements voldoet

Het mag kennelijk alleen op die aspire uitgepakt worden, maar die harddisk wordt niet gezien.

Ik heb geen USB floppy maar wel een USB stick.

Ik zou het liefst die methode van Archimedes gebruiken met Nlite, maar ik had dus die stuurprogrammas eerst veilig moeten stellen en das nu te laat of kan iemand me daar mee helpen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt daar bij de Intel website waarschijnlijk ook een losse F6 floppy-download voor :)
als je USB stick floppy-emulatie kent (of je stelt 'm in als A: drive) dan zou je die daarop ook kunnen extracten.

Die setup-switches van Installshield die ze bij Intel hanteren zijn inderdaad niet de meest prettige, een tikfout is zo gemaakt, en soms zijn zelfs de instructies op de website gewoon fout ;)
Kijk daarom altijd even in de readme voor de laatste wijzigingen.

PS: het scheelt als je ook even aangeeft welke controller je laptop heeft en welke driver je nodig hebt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:37:Je hebt daar bij de Intel website waarschijnlijk ook een losse F6 floppy-download voor :)
Klopt die had ik ook gevonden maar met mn USB stick wilde het niet want de USB werd tijdens het opstarten ook niet gezien.

Ten lange leste kwam ik op het idee om de F6 utility uit te pakken op een floppy van een oude P3 die ik nog had staan Van de floppy kon ik ze vervolgens kopieren en toen met Nlite een bootable CD-ROM maken. Hierdoor kreeg ik XP Pro draaiend, maar omdat het een OEM versie is moet ik nu wachten tot de retail versie binnen is. Ja, ik ben dr zo een die alles legaal wil hebben ;)

Bedankt voor je reaktie en advies.

Verwijderd

ik heb een paar antwoorden, maar vraagje heb je dit probleem nog steeds?

ik moet voor iemand namelijk ook xp installeren ipv vista maar loop tegen een paar andere problemen aan

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ikzelf heb ook een nieuwe 7720G met 320GB en T7300 cpu.

Nu wil ik eigenlijk ook naar XP terug, die diskette met matrix storage gaat denk ik wel lukken, maar wat ik me afvraag is of ik onder XP wel de drivers aan de gang kan krijgen. Acer geeft namelijk geen XP support.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

Kijk hier eens. Ik heb een 5920 model maar de opzet zou bijna gelijk moeten zijn.
Draait als een zonnetje, was alleen even werk om het voor elkaar te krijgen.

Link met een complete how-to in 'controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920':
controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920

En wegens groot succes van Vista is er sinds kort ook nog een niet-
supported stukje met XP drivers op de Acer web-site:
ftp://ftp.work.acer-euro....aspire_xp_not_authorized/

En dus ook een directory met 7720 goodies.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:44:
Kijk hier eens. Ik heb een 5920 model maar de opzet zou bijna gelijk moeten zijn.
Draait als een zonnetje, was alleen even werk om het voor elkaar te krijgen.

Link met een complete how-to in 'controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920':
controllerprobleem ->van vista naar xp met acer aspire 5920

En wegens groot succes van Vista is er sinds kort ook nog een niet-
supported stukje met XP drivers op de Acer web-site:
ftp://ftp.work.acer-euro....aspire_xp_not_authorized/

En dus ook een directory met 7720 goodies.
Dank je _/-\o_

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een domme vraag. maar als het goed is ontvang ik binnenkort recovery dvd's van acer, omdat de mediamarkt zo nodig de recovery partitie moest verwijderen zonder dvd's te maken. Nu heb ik een nederlandse Vista erop staan, maar ik HAAT nederlands vertaalde software.

Kan ik tijdens de installatie ook voor engels kiezen?

En PS, als ik upgrade naar ultimate en ik koop en engelse, maar de huidige versie is nederlands, kan ik dan zo de engelse upgrade eroverheen zetten?

Verwijderd

Hallo allemaal ik heb ook lang gezocht naar XPdrivers voor de Aspire 7720G.
Dit is mijn resultaat, succes ermee!!!

http://www.acerpanam.com/...=5153162&CFTOKEN=35705383

• hbrowser
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 00:06
Aangezien de link hierboven bij mij erg traag is hier nog een bron - zolang het duurt

http://www.laptops-driver...-7720-for-windows-xp.html

En voor de Geforce videokaart die er weer niet bij staat:
http://www.tweakforce.com...&d_op=viewdownload&cid=15

Bij het installeren van de ACHI driver begon hij alleen te mekkeren: "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van deze software".
oh well.
Zal wel komen omdat je AHCI moet uitschakelen om sowieso XP erop te kunnen zetten. :X
Pagina: 1