Ervaring werken bij PON (automobiel)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Na mijn hbo CE opleiding ben ik nog een universitaire vervolgopleiding gaan volgen. bedrijfswetenschappen marketing, en daar ben ik bijna mee klaar (lees: dit jaar nog).
Ik weet zeker dat ik binnen de autobranche wil gaan werken (ervaringen stages, afstuderen).

Nu heb ik wat contact gehad met wat merken, om een lang verhaal kort te maken blijven er niet veel merken over die écht te overwegen zijn, echter bij PON kreeg ik een aanbod tot het volgen van een management traineeship. 1.5 jaar werk je dan aan projecten om vervolgens in een managementfunctie te stromen. http://www.pon.nl/

mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, of iemand kent die hier ervaring mee heeft?
wat verdien je zo ongeveer (wat verstaan ze onder marktconform?), wat bedoelen ze met het persoonlijk trainings- en opleidingsbudget? kan je na 6jr studie wéér de boeken in? wat voor een leasewagen ligt er in het verschiet? en tot slot, kloppen de geruchten dat PON een erg prestatiegerichte onderneming is?

Anoniem: 210014

1: Arbeidsvoorwaarden: even informeren lijkt me. Dat mag altijd.
2: Prestatiegericht: dat zijn sales functies bijna altijd en PON is natuurlijk echt een sales organisatie.
Verder is management binnen de verkoop al snel realiseerbaar met HBO / WO omdat het meer gaat om het eq en niet zo zeer iq. Dus de combinatie van iq en eq levert vaak al snel resultaten op. En natuurlijk: hoe beter je verkoopt, hoe sneller je stijgt, zeker als je mensen kunt organiseren en motiveren om als team nog meer te verkopen.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PON is toch het oude Geveke? Daar heb ik namelijk nog gewerkt.

[ Voor 37% gewijzigd door wcduck op 06-09-2007 16:47 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wcduck schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:47:
PON is toch het oude Geveke? Daar heb ik namelijk nog gewerkt.
PON is de importeur in NL van VAG (aka Volkswagen en Audi ) :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oops, durf te zweren dat Geveke over is gegaan in PON-CAT. Dan zal dat wel wat ander zijn.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Anoniem: 210014 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:38:
1: Arbeidsvoorwaarden: even informeren lijkt me. Dat mag altijd.
2: Prestatiegericht: dat zijn sales functies bijna altijd en PON is natuurlijk echt een sales organisatie.
Verder is management binnen de verkoop al snel realiseerbaar met HBO / WO omdat het meer gaat om het eq en niet zo zeer iq. Dus de combinatie van iq en eq levert vaak al snel resultaten op. En natuurlijk: hoe beter je verkoopt, hoe sneller je stijgt, zeker als je mensen kunt organiseren en motiveren om als team nog meer te verkopen.
Ik heb het hier niet over verkoopfuncties... marketing op het hoofdkantoor dus, niks met dealers te maken (nou ja...).
PON is inderdaad onder andere importeur van VW, Audi, Seat, Porsche, Caterpilar, Continental banden, en ga zo nog maar even door... Kroymans doet op het moment niet voor niets zo z'n best om te groeien (opel, en vanaf begin volgend jaar jaguar).

maar niemand die me hier dus wat meer info over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wcduck schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:55:
Oops, durf te zweren dat Geveke over is gegaan in PON-CAT. Dan zal dat wel wat ander zijn.
PON doet meer als alleen VAG importeren ook zijn ze importeur van CAT en MAN volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Pon is ook importeur van Skodã

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Skoda is onderdeel van VAG maar dat wist je zelf ook al natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
om de discussie over wat er nu wél en niet tot PON behoort te stoppen: http://www.pon.nl/pon-ond...fabetische-lijst.22.lynkx

nu dat ook weer achter de rug is, niemand kan me dus helpen mijn vragen te beantwoorden? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, het betekent niet dat je 6 jaar in de boeken gaat. Het betekent dat je je blijft ontwikkelen. Daar is dus budget voor. Je kan management en sales en marketing cursussen volgen om jezel te ontwikkelen. Daar moet je idd voor leren. Ik vind dat een stevige pré van een functie! Iemand die een beetje ambitieus is, vindt dat vaak ook relaxed. ALs trainee start je lager dan wellicht mogelijk is met een CE opleiding (startslaris kan extreem varieren van 'kaal' 1500 tot 2800 in extremere gevallen), maar wordt er wel in je geinvesteerd. Een traineeship kan een goede start van de carriere zijn. Ik zou me vooral richten op wat de perspectieven zijn en welke trainingen je ontvangt. Pak daar zoveel mogelijk van mee! Hoe sneller jij je ontwikkeld, hoe sneller je een echt interessante functie kan bekleden.

Als je nu gewoon wilt werken en niet meer 'in de boeken' wilt, kan je beter een commercieel binnendienst achtige functie gaan doen. Dan bereik je misschien minder snel en minder efficient de zaken, maar verdien je wel gelijk meer en hoef je niet in de boeken.

Als ik jou als sollicitant voor me had zitten had ik overigens sterk getwijfeld aan je motivatie. Wil jij je wel verder ontwikkelen en wil je wel een traineeship doen? Kan je niet beter 'gewoon' een marketingfunctie bekleden in plaats van een management traineeship ingaan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
JvS schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:39:
Nee, het betekent niet dat je 6 jaar in de boeken gaat. Het betekent dat je je blijft ontwikkelen. Daar is dus budget voor. Je kan management en sales en marketing cursussen volgen om jezel te ontwikkelen. Daar moet je idd voor leren. Ik vind dat een stevige pré van een functie! Iemand die een beetje ambitieus is, vindt dat vaak ook relaxed. ALs trainee start je lager dan wellicht mogelijk is met een CE opleiding (startslaris kan extreem varieren van 'kaal' 1500 tot 2800 in extremere gevallen), maar wordt er wel in je geinvesteerd. Een traineeship kan een goede start van de carriere zijn. Ik zou me vooral richten op wat de perspectieven zijn en welke trainingen je ontvangt. Pak daar zoveel mogelijk van mee! Hoe sneller jij je ontwikkeld, hoe sneller je een echt interessante functie kan bekleden.

Als je nu gewoon wilt werken en niet meer 'in de boeken' wilt, kan je beter een commercieel binnendienst achtige functie gaan doen. Dan bereik je misschien minder snel en minder efficient de zaken, maar verdien je wel gelijk meer en hoef je niet in de boeken.

Als ik jou als sollicitant voor me had zitten had ik overigens sterk getwijfeld aan je motivatie. Wil jij je wel verder ontwikkelen en wil je wel een traineeship doen? Kan je niet beter 'gewoon' een marketingfunctie bekleden in plaats van een management traineeship ingaan?
ah,. recruiter bij randstad...
maar vind het wel een beetje snel oordelen over mijn motivatie.. na 12 jaar leren is het natuurlijk best logisch dat je aan de bak wilt, en niet weer de boeken in duikt. anders was ik wel nóg verder gaan studeren (promovendus?).
cursus ben ik niet vies van, al moet het me wel interesseren. gelukkig kan je dat allemaal zelf bepalen. heb vernomen dat je start met 30 tot 38.000 ook redelijk netjes denk ik. verder denk ik dat het een goede aanloop is tot een baan waar mijn interesse ligt, mijn ervaring, en waarvoor ik al die jaren geleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Promovendus en traineeships liggen wel een flink eind uit elkaar :). Ik trok de conclusie omdat je vooral vragen stelde over salaris, prestatiegerichtheid van de organisatie (weet niet of jij dat een pre vindt of juist niet) en auto en daarnaast wat huiverig tegen een "er is budget voor curussen" aankijkt, terwijl dat juist iets is wat mensen nou zo aantrekkelijk vinden aan een traineeship.

Startsalaris lijkt me in elk geval geen enkel probleem. Ik zou alleen ook wel werk doen wat ik leuk vindt. Een leuk bedrijf en een interessante branche helpen veel, zeker. Maar kijk vooral naar de functie-inhoud en waar het 'pad' heen gaat. Is dat wat jij wil? Ik zou anders met een medewerker van PON gaan praten over wat het allemaal inhoudt en wat er van je verwacht wordt.

Salaris, lease-auto en dergelijke dat komt zo te zien vast wel goed (30-38k lijkt me stevig voor iemand met alleen stages als werkervaring, ook met een WO opleiding).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1