[XP] Extra shift key maken

Pagina: 1
Acties:

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Van mijn nieuwe werkgever heb ik een prachtige T60 laptop gekregen met een fijn scherm, snelle processor en meer superlatieven. Het O.S. is XPsp2.
Helaas heeft 't ding een Nederlands toetsenbord, waar ik slecht op kan werken. Ik typ blind en gebruik bij 't links Shiften de rechterhelft van de shift toets. Bij een NL TB verschijnt er dan dus een ] + de kleine letter. Blokhaakjes gebruik ik toch nooit, dus die key kan ik wel missen. Dus wil ik die als extra shift key gaan instellen.

Nu heeft Microsoft de MS Keyboard Layout Creator gratis ter download gesteld, maar hoe maak ik hier een shift key mee aan? Iemand een idee? Ben dapper aan 't zoeken geweest, maar niet veel wijzer geworden.

Er zijn wel betaalde alternatieven (zoals keytransformation voor 45 dollar), maar als 't zonder kosten zou kunnen...

[ Voor 3% gewijzigd door lacobo op 06-09-2007 18:59 . Reden: O.S. toegevoegd ]

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Een voorzichtig schopje. Iemand een idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je niet gewoon een VS toetsenbord indeling instellen in Windows?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan dit niet met remapkey uit de resource kit?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56

BCC

gambieter schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:22:
Kun je niet gewoon een VS toetsenbord indeling instellen in Windows?
Inderdaad, als je toch blind tikt, werkt dat prima.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:46
Met AutoHotkey kan dit wel volgens mij!

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:51:
[...]

Inderdaad, als je toch blind tikt, werkt dat prima.
Nee, dat gaat dus niet goed, omdat de linker shift key kleiner is. Ik zal nu even simuleren wat er dan op 't scherm verschijnt:

\\het is prachtig weer, maar dat zien de vrienden \jan en Flip niet. \\nee, zij kijken TV.

Kortom, alle keren dat ik de linker shift gebruik (als de letter aan de rechterkant van 't keyboard een hoofdletter moet zijn) heb ik last van die streepjes. Heb ooit een jaar lang een Duits keyboard gebruikt, maar die had fysiek dezelfde indeling als een US keyboard...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lacobo schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:21:
[...]

Nee, dat gaat dus niet goed, omdat de linker shift key kleiner is. Ik zal nu even simuleren wat er dan op 't scherm verschijnt:

\\het is prachtig weer, maar dat zien de vrienden \jan en Flip niet. \\nee, zij kijken TV.

Kortom, alle keren dat ik de linker shift gebruik (als de letter aan de rechterkant van 't keyboard een hoofdletter moet zijn) heb ik last van die streepjes. Heb ooit een jaar lang een Duits keyboard gebruikt, maar die had fysiek dezelfde indeling als een US keyboard...
Wat lukt er niet aan de genoemde opties hierboven dan :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En anders is er altijd nog de optie van een extern keyboard via de USB poort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lacobo

lacobo

Tyros2 fan

Topicstarter
Ok, ik ga me op wat tooltjes storten, bedankt allemaal.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ken je probleem. Sommige toetsenborden die ik ken hebben een US indeling, maar net op die plek de \ zitten of een knop genaamd Macro (geeft hetzelfde teken). Profosorische oplossing: haal de toets eruit en verleng met een plastic plaatje oid je shift toets.
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar de linkershift, rechts gebruik ik helemaal niet. Zal wel te maken hebben dat ik Linkshandig ben en de rechtershift te ver vind zitten.

Commandline FTW

Pagina: 1