• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44
Ik heb nu al een poosje de Nokia 6230i, die ook MP3's kan afspelen. Daar zijn ruwweg 4 problemen mee:
- de connector is gaar. Als je hem een klein beetje beweegt valt om beurten links, rechts, microfoon of allemaal uit. Contact spray hielp niet.
- de oordopjes van de headset zijn bagger
- de MP3-speler doet er een half uur over om op te starten, terwijl ik maar 300 MB aan mp3's heb (waarschijnlijk de t-mobile software)
- de accu is na 3 uur luisteren half leeg

De oordopjes kan ik wel wat aan doen: CX300 ofzo kopen, solderen, en je hebt goeie oordopjes. Probleempje daarbij: de connector blijft gaar, dus steeds valt er weer een kanaal of alles weg.

Ik wil toch graag muziek luisteren, liefst een hele dag (= 8 uur) als ik op de TU/e ga studeren (zonder laptop mee te nemen om SOGgen te voorkomen ;)). Is dat haalbaar met een telefoon?
Ook wil ik graag een goede geluidskwaliteit. Het grootste verschil zit in je oordopjes, dat weet ik, maar ik weet ook zeker dat er telefoons/mp3-spelers zijn die dat kunnen verprutsen.

Ik heb even gekeken, en het blijkt dat Nokia voor de nieuwe telefoons weer een mini-jack gebruikt (in een niet-standaard formaat). Dat zou het kraken waarschijnlijk voorkomen. Sony-Ericsson gebruikt de brede stekkers, maar die gaan wel zo diep dat je ze niet snel heen-en-weer wrikt. Voordeel van Sony-Ericsson: in de afstandbediening zit een gewone jack-plug om mijn eigen oordopjes in te pluggen.

Voordelen van telefoon:
- kleiner: dat ding heb ik toch al bij me
- vaak zijn oordopjes als headset te gebruiken, zodat je niet hoeft te wisselen
- waarschijnlijk zit er een acceptabele 2MPix camera in

Voordelen van MP3-speler
- goedkoper (ongeveer 150 ipv 300-350 euro)
- langere accuduur?
- betere geluidskwaliteit?

Kan iemand mij op weg helpen? Is een telefoon verstandig, of kan ik beter gaan voor een MP3-speler? Welke telefoon is een aanrader?

Ik heb de 350 euro wel, maar ik gebruik het liever voor een paar mooie Hifi-boxen ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die keuze is puur persoonlijk. Zie je een telefoon die qua mp3-features aan jou eisen voldoet, ga je daar voor. Heb je liever een losse mp3speler, ga je daar voor. Zoek eens rond zou ik zeggen :) Ik weet niet hoe kwalitatief goed telefoons met mp3-functie zijn, maar daar zijn reviews voor.

• MBV
Wat ik tot nu toe niet ben tegengekomen is informatie hoe lang een telefoon MP3's kan afspelen. voor €150 kan je best een MP3-speler kopen die meer dan 10 uur kan hebben, maar een telefoon die een week stand-by kan staan is tegenwoordig al zeldzaam. Misschien weet iemand anders een aanrader?

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-04 10:29

Moortn

Hallo

Misschien moet je kijken naar de walkman phone's van sony ericsson. Daarbij is het niet "zomaar een feature" maar ze zijn er volgens mij voor gemaakt. Bijvoorbeeld de W710i heeft ook een 2mpx camera.
EDIT: deze dus: http://www.sonyericsson.c...te=pip3&zone=pp&pid=10463

[ Voor 21% gewijzigd door Moortn op 06-09-2007 20:11 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Ben zelf erg tevreden over de w850i, die de speelduur van 30 uur zonder kabel zelfs met HE-AAC echt waarmaakt. Met bluetooth houdt de telefoon het wel vol, maar de headset (Sony-Ericsson DS-970) het niet echt lang vol (iig wel de hele dag en ik luister best veel, maar de constante speelduur van dat ding is maar 6 uur). Verder vind ik de EQ-instellingen (let op, alleen via de kabel, bij A2DP wordt er uit gegaan van een EQ in je headset) echt top, met bas boost klinkt het prima (Mega Bass is alleen goed met goede speakers/oordopjes die het aankunnen).
Verder kun je er in principe alles aan oordopjes inhangen, maar hou er rekening mee dat je aansluiting voor 3,5mm bij je nok zit ongeveer, dus je moet eigenlijk van ruim 1 meter kabel van je oordopjes af :p

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb zelf de Nokia 6230 (non i) en mijn connector is ook gaar van mijn headset. Dit ligt echter niet aan de connector zelf, maar aan de snoertjes net aan het begin van de connector. Die gaan snel stuk. Als je je telefoon in je broekzak houd, gaat hij snel stuk als je zit en fietst bijvoorbeeld (fietsen is echt dodelijk voor je headset). Ik ben zelf voor een aparte MP3 speler gegaan om verschillende redenen. Eerste reden is dat een aparte speler altijd veel langer mee gaat dan een telefoon. Daarnaast kan er vaak ook veel meer op dan wat een telefoon ondersteund (tot bij sommige modellen zelfs enkele 10-tallen gigabytes, hele dure exemplaren meer dan 100). Ik vind de kwaliteit van mijn speler (Creative Zen Vision:M) zeer goed met de in ear koptelefoon (EP-380 even uit het hoofd). Ik raad je wel af om een iPod te nemen, omdat deze een waardeloze kwaliteit levert. Ik heb het niet zelf gehoord, maar van wat ik heb gehoord van anderen, denk ik dat het te vergelijken is met je telefoon. Betere koptelefoon helpt wel wat, maar het blijft slecht (als je echt let op de kwaliteit, sommige boeit dat niet zo, als ze maar muziek kunnen luisteren).

De keuze blijft altijd aan jou over. Bij mijn telefoon duurt het starten van de muziekspeler (als hij uit is geweest en dus de playlist opnieuw moet maken) hooguit anderhalve minuut (als hij helemaal vol staat, dat is bijna een gig aan muziek), niet langer. Dat het bij jou lang duurt, kan te maken hebben met de i versie, maar vermoed eerder, zoals je zelf al aangaf, de speciale provider software.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MBV
Dat het bij SonyEricsson niet zomaar een feature is, weet ik wel. Ze noemen ze niet voor niets walkman ;) Was meer benieuwd hoe goed, en of andere merken niet veel beter/goedkoper zijn.

@DJFlix: kijk, daar heb ik wat aan :) Helaas geven ze geen gratis BT-headsets meer mee :( Die krengen kosten €80 ofzo... Bass Boost hebben mijn oordoppen niet nodig, CX-300 doet dat vanzelf al ;) En als ik me niet vergis kan je die ook met een kort snoertje krijgen. W850i vind ik onnodig duur, dan pak ik wel de W810i zonder UMTS.
Alhoewel... Hmm, nog even nadenken :)

@Hero of Time: de iPod geeft normaal goed geluid, heb ik op diverse sites van audiofielen gezien. Alleen de iPod mini was slecht, de rest geeft goed geluid. Gooi er wel goeie dopjes op, want die witte dingen gaan nergens over.
De headset-connector is zeker weten zelf gaar: als ik het kabeltje stilhoud (of los laat hangen, maakt niet uit) en ik beweeg de connector een milimeter op en neer, dan kraakt hij. 'rammel' ik hem even, dan kraakt hij een stuk minder. Geen draadbreuk dus.
En dat je 6230 net zo langzaam is als mijn 6230i geloof ik graag. Ik hoop alleen dat de techniek in telefoon-land niet stil heeft gestaan de afgelopen 3 jaar ;) De 10 minuten was ruimschoots overdreven, net even getimed en het was 35 sec. Dat vind ik gewoon irritant traag. Ik vergeef het een apparaat dat aan het opstarten is, maar het laden van een playlist van 89 nummers niet. 89 * (22 tekens + artiest van 15 tekens) is wel een whopping 3293 Bytes (zonder K ervoor), gooi dat ergens in je flash-geheugen ofzo :X
offtopic:
it-nerd alert :+

[ Voor 47% gewijzigd door MBV op 06-09-2007 23:19 ]

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik heb een W300i(sony ericson dus) en over pluggen enzo, dat geruis als je eraan rommeld had ik al na 2 maanden ongeveer maar toen hield opeens de connector bij de handsfreemicrofoon ermee op(linker oor) dus dan kan je weer een nieuw setje kopen al wil je het oplossen, echter na een paar maanden was het er nog niet van gekomen en maar goed ook want toen kapte de connector onderaan de telefoon met opladen, het is nog een beetje mogelijk als je de oplader er met geweld inramt en daarna heel voorzichtig neerlegt:P

Maar over telefoon vs mp3, ik luister heel vaak muziek en mijn mp3spelers zijn daarom ook vrij snel versleten, ik zal nooit meer dan 50 euro aan een mp3speler uitgeven omdat er(bij mij) altijd toch maar 1 onderdeel kapot gaat en dat de connector is, high-end of low-end maakt daarbij niet zoveel uit, als je dan een ipod of telefoon van 200-300 euro hebt is dat mooi balen maar met een losse mp3speler loop je dan vrolijk de volgende dag naar de kijkshop en was de schade maar 50 euro:P(25 tot 50 voor low-end mp3)

Geluidskwaliteit, over het algemeen zal het wel gewoon kut zijn al ga je vergelijken met wat je thuis hebt staan maar ik merk eigenlijk vrij weinig tussen verschillende mp3-spelers, vaak is het wel zo dat sommige equaliser settings bij bijna ieder nummer gaar klinken dus onbruikbaar zijn maar daar valt mee te leven:P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien is het een goed idee om voor een Sony-Ericson walkmanphone te gaan? Die dingen schijnen uit te blinken op muziek gebied en telefoneren ook goed.
M'n 'din heeft een W300i en is daar ruim tevreden mee.

Met Nokia is de pop-port stekker van de hedendaagse koptelefoons gewoon kut eigenlijk.
Heb zelf een Nokia 7710. Oude headset was niet slecht maar de stekker raakte na een half jaar versleten.
Het is gewoon een "rechte" stekker en die staat wat meer onderhevig aan movement-stress. Nu heb ik een AD-49 AudioAdapter en daar zit een haakse pop-port stekker aan. Een stukje compacter en de draad komt er zijwaarts uit. Een stuk minder movement-stress gevoelig. Plus, de Sony MDR-J10 headset die ik in de AD-49 heb geplugd produceert beter geluid dan de standaard HS-3 headset :P

edit:
Maja ik ben zelf ook wat meer van de totaal oplossingen. Liever een dure telefoon met alles er aan dan rond moeten lopen met een telefoon, een MP3 speler, portable game device (PSP, NDS oid), een camera en een agenda.
Hell, het is dat ik geen auto heb, anders stond GPS navigatie ook in dat lijstje :P TomTom op m'n foon en dan toch maar een losse bluetooth GPS module.(het is dat het dan niet anders kan... :P )

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 06-09-2007 23:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MBV
@McKaamos: AD-49 had ik ook al aan gedacht, blijft staan dat de EQ kut is, dat het ding te traag is, en de connector gammel.
@LlamaWereldOver: wat doe jij met die connectors :X haal je elke keer je koptelefoon eruit?

• Flying Dragon
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Flying Dragon

Dragons Rule!

ik heb zelf een sony-ericsson K750i, kwam ook met headset en data kabel. ben er zeer tevreden over. deze houd het een uur of 16 uit met muziek spelen over 2 dagen, maar dan moet hij toch echt opgeladen worden. de W800 en W810 zijn in zeer grote lijnen het zelfde als mijn K750 en ik verwacht ook de zelfde prestaties. samen met een 2GB geheugen kaart is dit voldoende voor mij om on the move muziek luisteren.
ik heb ook nog een creative zen touch 20GB wat weer lekker is als je niet veel van de plaats komt en hij hout het lekker lang uit, zeker 3 werkdagen.

sw W serie toestellen van SE hebben standaard een in-ear type bedraade headset (deze hebben een standaard 3mm oortelefoon aansluiting then hoogte van de microfoon dan kan je ook andere oortelefoontjes gebruiken mocht je dat willen)en datakabel en bijpassende geheugenkaart voor het toestel (groote afhankelijk van welke van de w serie) de maximale groote memorycard voor de iets oudere toestellen is 2GB, van de nieuwe weet ik het niet maar is altijd op te zoeken op hun site.

@LlamaWereldOver
ik ben persoonlijk niet zoon liefhebber van toestellen met bewegende delen zoals de w300 (best wel leelijke telefoon :X), andere klaptoestellen of slide toestellen. omdat de bewegende delen tog snel slijten zeker bij veelvuldig gebruik van open dicht klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MBV schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:25:
@McKaamos: AD-49 had ik ook al aan gedacht, blijft staan dat de EQ kut is, dat het ding te traag is, en de connector gammel.
@LlamaWereldOver: wat doe jij met die connectors :X haal je elke keer je koptelefoon eruit?
Je zou ook nog voor een Nokia 5300/5700 Express Music kunnen gaan, die hebben een normale 3.5mm jack zodat je je eigen oordopjes er aan kan hangen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
naja lostrekken deedt ik niet veel, maar in broekzak stoppen wel:P mijn huidige mp3 was al gammel voordat ik in januari mn w300i binnenkreeg maar die stop ik alleen in mn borstzakje of zonder de stekker erin in mn broekzak en nu verslechterd hij niet meer zo snel:P

Maar even serieus ik zou sony ericson niet als serieuze overweging nemen want de connectors zijn echt bagger, niet alleen bij mij bij heel veel mensen hoor ik het zelfde verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
McKaamos schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 07:10:
[...]

Je zou ook nog voor een Nokia 5300/5700 Express Music kunnen gaan, die hebben een normale 3.5mm jack zodat je je eigen oordopjes er aan kan hangen
Use it with your own headphones with the new 2.5mm Nokia AV connector
Klein verschil ;). En het nadeel t.o.v. SE is wel dat je dan geen headset hebt: je hebt geen microfoon op je borst hangen. Ik kom trouwens ook tegen dat de 5300 maar 12 uur muziek kan spelen, en maar 220 uur stand-by heeft. Ik kijk dus nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
ZO grappig... iedereen heeft last van stukgaande connectors bij sony-ericsson, en het enige waar ik tot nu toe last van heb gehad is een stukke slider (pinpas tussengedouwd in mijn zak, per ongeluk dus :X) En toch gebruik ik vaak om en om A2DP en mijn kabeltje...
Bovendien vind ik het voordeel bij walkman phones toch wel dat je er easy iets anders in kunt pluggen, ik hou niet zo van die 2,5mm shit en tussenstekkers enzo (ja technisch gezien is dit een tussenstekker, maar dan wel een met microfoon en aanneemknopje ;))

810i heb ik trouwens ook overwogen, maar op fora gaven ze me meer kans met de 4GB Memory Stick pro duo in een 850 dan in een 810... (en ja, hij werkt, op vastlopertje hier en daar na, ongeveer eens in de 2 weken, wat wil je met 4gb muziek in he-aac...)

Na na nana na... mijn mediaplayer doet er als je nog niks speelt 0,8 sec. over om op te starten, en dat komt omdat het lichtje langzaam fadet :P Inlezen van alle muziek gaat daarentegen wat trager (maar gebeurt ook terwijl je speelt, dus is in principe geen probleem, je playlist blijft na een reboot staan).

Sorry voor het pro-w850i-geblaat :P

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Goh, als er nou iemand een w850i over zou hebben... Leuk, daarover heb ik dus al een PM O-)
Even een weekendje over nadenken :)
Pagina: 1