Toon posts:

Problemen met DVI -> LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voorgeschiedenis:

Ik had 2 17" 4:3 lcd's waarvan er 1 stuk is gegaan. Nu heb ik een Philips 220ew 22" WS gekocht. Aangesloten via DVI en werkte vlekkeloos.

Toen wou ik een spelletje spelen en kreeg ik de melding dat mijn nvidia drivers outdated waren. (geforce 6800gs). Ik heb toen de oude driver verwijderd, een reboot gedaan, en toen de laatste driver geinstalleerd van de nvidia website.

Maar nu heb ik een probleem. Als ik de resolutie 1680x1050 kies, dan vallen er stukken buiten het beeld. Als ik dan de muis naar de zijkant beweegt "schuift" het beeld verder en kan ik de rest zien. Ik heb dingen geprobeerd zoals, hdtv uitzetten, alle nvidia scaling opties geprobeerd maar niks helpt. Ik heb nog een aantal andere drivers geprobeerd maar het zelfde probleem. Ik heb zowat iedere setting in de nvidia control panel geprobeerd maar niks helpt. Nu heb ik hem weer analoog aangesloten en dan werkt de 1680x1050 resolutie wel goed. Maar de beeld kwaliteit is duidelijk minder.

Weten jullie mischien waar dat aan ligt? Eerste werkte het wel via dvi, maar nu niet.

Specs:
Philips 220EW 22"
Geforce 6800gs
Windows XP sp2

Bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als het beeld 'schuift' is je resolutie afaik toch te hoog hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:00:
Als het beeld 'schuift' is je resolutie afaik toch te hoog hoor :)
ja maar de monitors native res is 1680x1050 en eerste werkte het wel perfect. Nat de nieuwe driver dus niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgelost.

Eerste de nieuwe driver voor de lcd erop gezet. Toen was het probleem er nog.
Toen heb ik een custom resolutie met custom timings aangemaakt, en nu werkt het perfect via dvi op 1680x1050.

ikke blij :) Beeld is veel scherper dan analoog :)