Toon posts:

Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij vorige topic was gesloten door dion_b vanwege het openen in een verkeerde afdeling mijn excusses hiervoor en hoop dat het hier beter is.

Ik ben van plan om de Intel E6750 te kopen met een Gigabyte P35C DS3R.
Hierop wil ik een Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 op zetten maar, las van bepaalde bronne op het net dat ATI beter is geschikt voor AMD dan Intel. Ik weet neit hoeveel hiervan waar is en wou graag wat nadere info van de van de pro's hier.

Kan ik beter voor een Nvidia gaan dan een ATI hoewel (namens de spec's) ATI's hogere Grafische chip snelheden heeft en Nvidia hogere Geheugen snelheden.

Alleen ATI is wel wat goedkoper.
Kan iemand mij hier uit de brand helpen. :?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ATi zal het even goed doen met een Intel chippie als wanneer je een AMD chippie gebruikt zolang de CPU niet de bottleneck is.

Zelf heb ik ook een E6750 met een ATi X1950Pro en ben daar dol gelukkig mee.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een hele flinke kaart dat je daar hebt zoals de prijs als de spec's.
Maar als ATI even goed zal werken als Nvidia dan ga ik voor de ATI.
Ik ben vooral van plan om het voor middelmatige video bewerking te (photoshop/premiere CS3)
zal deze kaart Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 hier voldoende voor zijn of kan ik beter voor de Sapphire HD2600XT gaan.

Ik denk ook dat de CPU E6750 geen bottleneck zal veroorzaken want jij hebt een zwaardere VGA-card.

Bedankt voor je reply.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alsjeblieft heeft echt niemand enige idee welke videokaart ik beter kan nemen. :?
Ik wil het namelijk gaan halen en moet een keuze maken. 7(8)7

Verwijderd

Die kaart voldoet prima aan je eisen :)

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:37:
Alsjeblieft heeft echt niemand enige idee welke videokaart ik beter kan nemen. :?
Ik wil het namelijk gaan halen en moet een keuze maken. 7(8)7
Voor fotoshop en videobewerking maakt de videokaart zelf niet veel uit, dat zijn grotendeels CPU-taken. Als je verder nog niet weet wat je wil zoek eens wat reviews en vergelijk. Wij kunnen niet beslissen wat jij moet doen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:50:
Mij vorige topic was gesloten door dion_b vanwege het openen in een verkeerde afdeling mijn excusses hiervoor en hoop dat het hier beter is.

Ik ben van plan om de Intel E6750 te kopen met een Gigabyte P35C DS3R.
Hierop wil ik een Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 op zetten maar, las van bepaalde bronne op het net dat ATI beter is geschikt voor AMD dan Intel. Ik weet neit hoeveel hiervan waar is en wou graag wat nadere info van de van de pro's hier.

Kan ik beter voor een Nvidia gaan dan een ATI hoewel (namens de spec's) ATI's hogere Grafische chip snelheden heeft en Nvidia hogere Geheugen snelheden.

Alleen ATI is wel wat goedkoper.
Kan iemand mij hier uit de brand helpen. :?
Een HD2600pro is niet zo'n krachtpatser, dus of ie nou beter past op Intel of AMD, zolang ie de bottleneck is (wat ik verwacht) maakt dat helemaal niks uit: je processor (AMD of INtel) zit te wachten op je videokaart. Daarmee wil ik niet zeggen dat je een andere kaart moet nemen, alleen dat het niet uitmaakt wat voor processor je er naast zet.

Waar haal je die kaart? Ik zie m niet in de pricewatch staan, maar plaatjes op internet doen mij vermoeden dat deze mooi gaat passen in mijn HTPC kast.

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:55:
[...]

Een HD2600pro is niet zo'n krachtpatser, dus of ie nou beter past op Intel of AMD, zolang ie de bottleneck is (wat ik verwacht) maakt dat helemaal niks uit: je processor (AMD of INtel) zit te wachten op je videokaart. Daarmee wil ik niet zeggen dat je een andere kaart moet nemen, alleen dat het niet uitmaakt wat voor processor je er naast zet.

Waar haal je die kaart? Ik zie m niet in de pricewatch staan, maar plaatjes op internet doen mij vermoeden dat deze mooi gaat passen in mijn HTPC kast.
Ik begrijp ongeveer wat je bedoelt. Alleen ik zou liever niet me CPU willen veranderen vanwege de prestatie en prijs diie die klasse en daarom zou ik eerder me videokaart kunnen veranderen.

Met bottleneck bedoel je dat me CPU dan te traag (te weinig power) zal hebben als ik voor de Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 zou gaan?

Ik zat namelijk te Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 te vergelijken met de Sapphire HD2600XT.

Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 Prijs: 89 Euro
Geheugen: 512
Geheugen-snelheid: 800Mhz
Type-geheugen: GDDR2

Sapphire HD2600XT Prijs: 99 Euro
Geheugen: 256
Geheugen-snelheid: 14000Mhz
Type-geheugen: GDDR3

Dit waren de grote verschillen die ik zag en dacht dat ik misschien voor de Sapphire kon gaan.
Hoewel de Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 corssfire en ik daar niet gebruik van ga maken den ik dat het ook niet veel uit maakt.

Dus ik kan voor de Radeon X2600 PRO Silent Pipe 2 met Intel E6750 zonder dat ik bottleneck problemen krijg?

EDIT: Sorry was je laatste vraag vergeten te beantwoorden.
Hier ga ik het kopen:
(1) http://www.alternate.nl/h...1063417&showTechData=true
(2) http://www.alternate.nl/h...1063768&showTechData=true

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 23:32 ]

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
een x2600 pro kaart is low-end of misschien heel optimistisch medium-end dus dat er een bottleneck voor die kaart zal onstaan hoef je je geen zorgen om te maken:P

wat stefijn bedoelde is dat de X2600 PRO kaart de bottelneck zal vormen dan dus dat de grafische kaart hetgene zal zijn die je het eerst wil upgraden

Verwijderd

Topicstarter
LlamaWereldOver schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:48:
een x2600 pro kaart is low-end of misschien heel optimistisch medium-end dus dat er een bottleneck voor die kaart zal onstaan hoef je je geen zorgen om te maken:P

wat stefijn bedoelde is dat de X2600 PRO kaart de bottelneck zal vormen dan dus dat de grafische kaart hetgene zal zijn die je het eerst wil upgraden
Oke nou begrijp ik wat beter. Ik zou beter gelijk dan een hogere videokaart kunnen nemen.
Maar op welke aspect kan ik beter letten zodat ik geen bottleneck veroorzaak voor de rest op mijn systeem?
Geheugen: 256/512
Grafischchip-snelheid: ????? Mhz
Geheugen-snelheid: ????? Mhz
Type-geheugen: GDDR3/GDDR2

Want wat kan een bottleneck veroorzaken als ik voor de X2600 PRO zou gaan?

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 06:46:
[...]

Oke nou begrijp ik wat beter. Ik zou beter gelijk dan een hogere videokaart kunnen nemen.
Maar op welke aspect kan ik beter letten zodat ik geen bottleneck veroorzaak voor de rest op mijn systeem?
Geheugen: 256/512
Grafischchip-snelheid: ????? Mhz
Geheugen-snelheid: ????? Mhz
Type-geheugen: GDDR3/GDDR2

Want wat kan een bottleneck veroorzaken als ik voor de X2600 PRO zou gaan?
Je hebt ALTIJD een bottleneck omdat één van de 2 onderdelen (en ook de rest van de computer) altijd langzamer zal zijn dan de andere onderdelen, m.a.w. de andere onderdelen zijn sneller dan je bottleneck en staan dus te "niksen" terwijl je bottleneck aan het zwoegen is om de rest bij te houden.
Vergelijk het met een fietstocht waarmee de afspraak is dat ze allemaal tegelijk over de finish gaan
- Indurain: Intel CPU
- Zoetemelk: AMD CPU
- Pantani: Kingston geheugen
- Jij: Radeon 2600pro videokaart
- ik: Radeon 2600XT videokaart

Als je je afvraagt met wie je beter kunt gaan fietsen: dat maakt niet uit, Indurain en Zoetemelk zullen zich allebei vervelen terwijl jij met je tong op de grond achter ze aan fietst. Pantani net zo.
Ik fiets nog voor jou en word een beetje moet, maar ik fiets wel achter de rest aan.
Als jij niet mee zou fietsen zouden Indurain en Zoetemelk nog steeds niks te doen hebben, Pantani werd misschien een beetje moe. Maar dan ben ik de bottleneck, alhoewel we als team wel een hogere snelheid halen.
Als ik niet meefiets is Pantani de bottleneck, Indurain en Zoetemelk worden nu wel moe, en zo wordt als Pantani op zijn plaat gaat Zoetemelk de bottleneck.

:)

Alleen bij 2x Indurain heb je géén bottleneck.

Nu vraag je je af of je een snellere GPU moet kopen om de bottleneck op te heffen, maar als je zelf al aangeeft dat je geen gebruik maakt van de 3d capaciteiten van zo'n kaart is dat niet nodig. Photoshop maakt weinig gebruik van je GPU.
Daarbij zal de 2600XT vrijwel zeker de nieuwe bottleneck worden omdat ook dat een lowrange tot midrange videokaart is

M.a.w. waarom met Indurain meefietsen als je ook in de volgauto kunt gaan zitten, koop dus gewoon die 2600pro, je kunt later altijd upgraden als een 8800GTS betaalbaar is om maar iets te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 07-09-2007 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben super dom of dit ding super lastig.
Wat ik tot nu begrepen heb is dat alle onderdelen het beste zo dicht bij een snelheid kan houden.
Dus als de CPU rond de 1333 Mhz
Geheugen: iets van 800 Mhz
Vid-Card: geheugen speed rond 1400 Mhz

Dan zou ik hier het meest last hebben van bottleneck.

CPU rond de: 1333 Mhz
Geheugen: iets van 1066 Mhz

En hier het minst last hebben van bottleneck.

Want anders als het de snelheid probleem is kan ik beter voor de Club 3D Radeon HD2600 XT.
Alleen wel 256 is dat eigelijk een groot probleem?

Die 8800GTS is een flinke kaart maar wat te duur voor mijn duget, hou het iets rond de 100 euries.

ik wordt bijna gek 8)7

Sorry dat ik met zulke domme vragen lastig val.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 11:08 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:10
Die 2600XT is sowieso sneller dan de 2600Pro, daarnaast is het geheugen wat je hebt ook sneller (DDR3 i.p.v. DDR2). Je zou benchmarks kunnen opzoeken om de kaarten met elkaar te vergelijken.

Wat hierboven bedoeld wordt, is dat je nooit alle dingen precies op elkaar af kunt stemmen. Jouw CPU is snel genoeg voor een 8800, dus wees in ieder geval maar niet bang dat hij jouw videokaart niet zal trekken.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:13:
Die 2600XT is sowieso sneller dan de 2600Pro, daarnaast is het geheugen wat je hebt ook sneller (DDR3 i.p.v. DDR2). Je zou benchmarks kunnen opzoeken om de kaarten met elkaar te vergelijken.

Wat hierboven bedoeld wordt, is dat je nooit alle dingen precies op elkaar af kunt stemmen. Jouw CPU is snel genoeg voor een 8800, dus wees in ieder geval maar niet bang dat hij jouw videokaart niet zal trekken.
Nee het is wel waar dat het heel erg lastig is om componenten opelkaar goed af te stemmen, maar Ik wil namelijk nu al een redelijk Vid-kaart wat Premiere CS3 makkelijk aan kan.
Upgraden gaat meer geld kosten vooral als het om de 8800 gaat maar ok het is maar een voorbeeld.

Dan denk ik dat ik voor de Radeon HD2600 XT zal gaan hoewel het wel 256 Mb maar toch sneller dan die 2600 PRO 512 Mb. Want een die hard gamer ben ik toch niet. Tenminste de PC niet. ;)

Ik denk dat ik met deze kaart dan een tijdje vooruit kan komen.

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:03:
Ik ben super dom of dit ding super lastig.
Wat ik tot nu begrepen heb is dat alle onderdelen het beste zo dicht bij een snelheid kan houden.
Dus als de CPU rond de 1333 Mhz
Geheugen: iets van 800 Mhz

Dan zou ik hier het meest last hebben van bottleneck.

CPU rond de: 1333 Mhz
Geheugen: iets van 1066 Mhz
Dit gaat dieper wat dan "domweg" de megahertzen vergelijken, daarbij gaat het met name op voor moederbord en daarmee CPU en geheugen, daarvan moet de snelheid op elkaar afgestemd worden. Voor GPU geldt dat niet a.f.a.i.k.

Ga anders effe lezen in de hardware FAQ, daar staat de werking van Frontsidebus en dat soort zaken uitgelegd.

Concreet: koop een 2600pro, goed genoeg voor wat jij wil, en als je 3-4 tientjes meer kunt/wilt uitgeven, koop dan een 2600XT (of 8600GT/8600GTS), daar kun je games van de laatste 2 jaar heel behoorlijk mee gamen op hoge/hoogste settings. Toekomstige Dx10 games worden wat lastiger v.w.b. hoge settings, maar dat is niet je doel.

Een E6750 is een diehard gamers CPU, als je er de goede GPU naast hangt.

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:27:
[...]

Dit gaat dieper wat dan "domweg" de megahertzen vergelijken, daarbij gaat het met name op voor moederbord en daarmee CPU en geheugen, daarvan moet de snelheid op elkaar afgestemd worden. Voor GPU geldt dat niet a.f.a.i.k.

Ga anders effe lezen in de hardware FAQ, daar staat de werking van Frontsidebus en dat soort zaken uitgelegd.

Concreet: koop een 2600pro, goed genoeg voor wat jij wil, en als je 3-4 tientjes meer kunt/wilt uitgeven, koop dan een 2600XT (of 8600GT/8600GTS), daar kun je games van de laatste 2 jaar heel behoorlijk mee gamen op hoge/hoogste settings. Toekomstige Dx10 games worden wat lastiger v.w.b. hoge settings, maar dat is niet je doel.

Een E6750 is een diehard gamers CPU, als je er de goede GPU naast hangt.
Oke dan ga ik wel voor de 2600 PRO en kan ik later in de jaren vervangen als deze traag begint te worden.
Dit wordt mijn setup dan.

Mobo: GA-P35C DS3R
Geheugen: G.E.I.L 2x 1GB 800 mhz
Vid-kaart: GigaByte Radeon X2600 PRO 512
Voeding: Zalman ZM600-HP 600W

Bedankt voor alle hulp to zo ver jullie zijn echt tof 8) een leek te helpen.
Ik laat vanavond wat horen hoe het is gegaan.
Pagina: 1