Toon posts:

de kast.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw hierin. Weet iemand hoe het zit met at-kasten en of er dan een atx moederbord inpast?? Zoniet, waarom niet??
alvast bedankt, Drikus1

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De layout van een ATX bord is anders en dus ook de openingen achter in de kast. Dus dit past in principe niet (maar uitzonderingen zijn er altijd) Verder heeft een ATX een andere voedingaansluiting (maar meestal ook een AT aansluiting) Maar waarom deze vraag ? Heb je een AT kast en wil je een nieuw moederbord gaan kopen of zo ?

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Precies! Ik heb een at-kast met dito moederbord en heb net een fatsoenlijk(?) asusp2b bord gekocht dat dus atx formaat is. Dus ik moet dus een nieuwe kast gaan regelen om al dit moois te kunnen gebruiken.
bedankt voor de uitleg!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:38
Je hoeft niet perse een nieuwe ATX kast te kopen hoor. ALs je een midi of maxi tower hebt in de AT vorm kan je daar vrij makkelijk een ATX kast van bouwen. Ik zelf heb dit ook gedaan met een AT maxitower en het is allemaal goed verlopen en werkt nu perfect.
Wil je meer info geef dan maar ff een schreeuw.

Verwijderd

Gewoon voor 95,00 een nieuwe ATX-kast kopen. Daar zit een ATX voeding in die los zo'n 50,00 tot 75,00 kost heb je voor 20,00 tot 45,00 een spiksplinter nieuwe kas :)

Een nieuwe voeding moet je namelijk toch hebben (P2B heeft echt geen AT voedingsaansluiting)...

Zie : b.v. http://www.norrod.nl

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ombouwen weinig kost...
Hoe doe ik dat dan? Het is een miditower geloof ik.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb net ook een AT kast omgebouwd, naar een ATX, maar ik heb de voeding uit een ATX kast moeten halen. Die voedingsstekker past bij mij niet, hoor. Het is trouwens wel een hoop gezanik om het mobo op de goede plek te krijgen: die gaten kloppen wel, maar bij mijn AT kast moest ik die plastic spacers gebruiken, en het moederbord zit nu met 2 schroeven vast, waarvan een koperen? stud (zo heten die dingen geloof ik) vastgelijmd zit op die plaat.
En dan zat ik nog met de parallele en seriele en usb poorten. Er zat geen gat achterin mijn kast, dus zagen maar.
Het zit er wel allemaal in, dus het is in elk geval gelukt!

Bean
Pagina: 1